AndroidHealthClinic

Vocht bij het gewricht en kraakbeen van de heup, schade?

Bezoekers in dit topic

supermario

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2007
Berichten
2.714
Waardering
214
Lengte
1m74
Massa
80kg
Hallo,

Weet iemand of vocht tussen/bij het heupgewricht en kraakbeen (dat ontstaan is na een operatie en vanzelf zou moeten verdwijnen maar niet gebeurt) schade kan toebrengen aan het kraakbeen?
 
Hallo,

Weet iemand of vocht tussen/bij het heupgewricht en kraakbeen (dat ontstaan is na een operatie en vanzelf zou moeten verdwijnen maar niet gebeurt) schade kan toebrengen aan het kraakbeen?

Neen vocht kan geen schade toebrengen aan kraakbeen.
 
je therapeut kan er n gaatje inprikken, anders gaat het niet weg..
 
Neen vocht kan geen schade toebrengen aan kraakbeen.

Zou mooi zijn.

je therapeut kan er n gaatje inprikken, anders gaat het niet weg..

Ja het is inderdaad wel te verwijderen maar had er even genoeg van, operaties e.d. Dus wil even zeker weten dat het geen schade toebrengt terwijl ik uitstel.
 
Feit dat er vocht blijft zitten wijst anders wel op schade.

Welke operatie heb je gehad?
 
Bij mij was het overbelasting 3x/wk SQ....5x5
 
Ik kreeg vanaf 2010 ofzo steeds meer pijn in mijn knie wat uiteindelijk door een goedaardige bottumor (osteoid osteoom) uit de heup bleek te komen, uitstraling van pijn.

Het heeft even geduurd voordat ze dit ontdekte en in 2012 ben ik geopereerd door middel van RFA, tijdens de operatie brak het boortje ook nog af door het harde bot dus het restant daarvan zit in mijn heup maar dat heeft verder geen gevolg. Kort daarna kwam de pijn weer terug en heb ik een tweede keer RFA ondergaan in januari 2013.

Daarna had ik nog steeds last maar minder en onregelmatig, na een MRI scan eind 2014 bleek dat om vocht te gaan ontstaan door de operatie, de tumor zelf was wel weg. Tumor zat dicht tegen de heupkom/kraakbeen aan dus straling van RFA kan het kraakbeen e.d. daar aantasten. Vocht zou vanzelf weg moeten trekken, dit werd telefonisch vermeld via voicemail niet wetende waarschijnlijk dat ik ook daar alweer lang mee rond liep en dat het intussen al weg had moeten zijn.

Ik ben nog een maand of 4 gestopt met deadliften en squatten om te zien of het minder werd, het werd wel wat minder maar weg ging het niet.

Maar omdat ik er dus al geruime tijd mee rond loop wilde ik even zeker weten dat het vocht niet het kraakbeen aantast.
 
het lijkt mij dat het wondvocht is en zal denk ik niet schadelijk zijn
het geeft mij wel wat ongemak zeg maar n lichte vorm van pijn
wil je weer gaan sq en dl moet het wel helemaal weg zijn anders heb je er toch teveel hinder van
Je kan je peut of sportarts toch ff bellen?
 
het lijkt mij dat het wondvocht is en zal denk ik niet schadelijk zijn
het geeft mij wel wat ongemak zeg maar n lichte vorm van pijn
wil je weer gaan sq en dl moet het wel helemaal weg zijn anders heb je er toch teveel hinder van
Je kan je peut of sportarts toch ff bellen?

Wondvocht 2,5 jaar na een operatie?

Wat heb je van oefeningen gehad ter revalidatie?
 
het lijkt mij dat het wondvocht is en zal denk ik niet schadelijk zijn
het geeft mij wel wat ongemak zeg maar n lichte vorm van pijn
wil je weer gaan sq en dl moet het wel helemaal weg zijn anders heb je er toch teveel hinder van
Je kan je peut of sportarts toch ff bellen?

Ik sq/dl inmiddels al af en toe aangezien het niet echt leek te veranderen.

Wondvocht 2,5 jaar na een operatie?

Wat heb je van oefeningen gehad ter revalidatie?

Geen. Lopen kon vrijwel direct zonder krukken, na een week niet echt last meer en sporten in het begin rustig aangedaan, onderlichaam in het begin niet. Ik mocht het ook gewoon belasten volgens de arts.
 
Back
Naar boven