XXL Nutrition

vocht/vet weg en weer terug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KumaR

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
1.071
Waardering
35
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Voor een wedstrijd vallen bodybuilders hier 10 kilo of meer af, grotendeels vet en vocht. Ik vraag me af hoe lang het duurt voor alles weer terug is.
 
mijn maatje was op 2weken weer 10 kg bijgekomen
 
Ik hoop niet te snel, vind mezelf beter zo scherp. Maar ik denk als ik een paar keer junk na mijn wedstrijd er wel 5 kg terug zal bij zijn :(
 
ik was laatst op 3 dagen 7kg bij, maar heb echt wel zieke dingen gedaan
(op tijdspanne van 4u bv 15 oliebollen, pak friet, brusselse wafel, pita, .. :p)
 
Van zaterdagavond tot nu 6.5kg :). Heb me gstrn wel laten gaan maar **** it na 4 maand dieet mocht dat wel eens!
 
6,5 kilo in 48 uur tijd???
80% vocht ofzo :rolleyes:
 
Leuk man zo'n rebound. Ik vind de wekelijkse carb-load/refeed al prachtig om te zien in de spiegel.
 
Van zaterdagavond tot nu 6.5kg :). Heb me gstrn wel laten gaan maar **** it na 4 maand dieet mocht dat wel eens!

En toch zag ge er nog super goe uit! :cool:
 
Leuk man zo'n rebound. Ik vind de wekelijkse carb-load/refeed al prachtig om te zien in de spiegel.

Heb ergens iets gelezen van je. Je eet de hele week niets van carbs en enkel de zondag wel zeker?
Heeft dit ook voordelen voor iemand met een normale spijsvertering?
 
Draaf niet door met je cheaten, hou je voeding schoon.
Tuurlijk zal je wel in vocht en vet weer gaan stijgen, maar tis in principe ook weer heel snel af te trainen.
Call it babyvet.
 
6,5 kilo in 48 uur tijd???
80% vocht ofzo :rolleyes:

Vocht en glycogeen. En door het rebound effect zul je op een korte termijn aardig wat spiermassa kunnen winnen de eerste weken..
 
Vocht en glycogeen. En door het rebound effect zul je op een korte termijn aardig wat spiermassa kunnen winnen de eerste weken..

omdat? je gedepleted bent?
 
ja meestal 1ste week na wedstrijd slaan de kilootjes weer goe aan als je wat laat gaan met het eten.Ik heb eerste wedstrijd dieet doorgezet alleen iets hoger in carbs en kwam toen ma paar kg bij.Maar je moet eigenlijk niet zien naar die kg.Het is mss wel mooi om zo wat doelstellingen et stellen voor je eigen maarja daar blijft het wel bij denk ik :-)
Tweede competitie 10kg bij op een week 2kg terug beneden 2de week door strikt te eten.Nu deze laatste wedstrijd gehad in mei ben dan 6kg terug bij maar ik zie wel dat het vet en vocht is.maarja niet erg,is deel van de sport zeg ik altijd :-)Nu weer een jaartje bouwen tot de zomer dus verwacht wel wat beter gains.Enja rebound effect van wedstrijd werkt verslavend en is ook afhankelijk of je gebruikt of niet.
 
Ondertussen is het 9kg geworden :). Zie er wel vochtiger uit, maar wel lekker vol :)!
 
Ik ben zeker niet op wedstrijd niveau, maar heb een bounce gehad van 6.5 kilo per week aan vocht.

Als je scherp gedepleted staat, en dan een week lekker gaat eten en weer volop water gaat drinken, krijg je echt weer vollere wangen en voel je rondom je middel weer volop opgeslagen vocht door al het zout dat je binnenkrijgt.

In de spiegel maakt dat echt een mega verschil. Als je na een dikke junk maaltijd in de spiegel kijkt, voel je je net een dikkertje zonder lijnen ten opzichte van 2 uur terug. :D
 
snap niet dat er zoveel bij kan komen bij sommige atleten
pas na een wk of 8 had ik er 2.kg bij
als j een dag of twee "normaal"eet daarna op je wat je eet let houd je het redelijk goed vast
de meesten hebben de dicipline om schoon te eten waarom niet gewoon door gaan met een beetje extra als het te moeilijk word
heb een dieet van Jan de Weerd
het Sixpack dieet werkt super goed
hij heeft een boek geschreven over dieten
een echte bijbel voor atleten en gewone mensen
onderbouwt en er staat duidelijk in wat je er mee kan bereiken
het heet "de ene calorie is de andere niet"
hij is Mister Universe 2006 geweest weet waar hij over praat dus
 
Back
Naar boven