MuscleMeat

Vocht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

arnold buurma

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
82
Waardering
0
Ik had eens ff een vraag;
Waarom drinken jullie zo enorm veel vocht?Is 5 liter niet een erg veel?
 
nee!

water zuivert, drijft vocht af, je valt beter af, etc etc etc etc
 
Je stoelgang verbeterd op deze manier!! En alles wordt gespoeld!

Nu je het zegt heb al weer 4 liter op vandaag...... :D
 
Water is werkelijk het enige middeltje dat wonderen doet!

Check this:
"Functies
Water als oplos en transportmiddel draagt er zorg voor dat mineralen en spoorelementen bij elke afzonderlijke cel in uw lichaam terechtkomen. Het afvoeren van giftstoffen uit de nieren gebeurt ook door middel van water. Stofwisseling of afvoeren van verteerd voedsel kan pas als de massa voldoende opgelost is in water.

Water regelt de "osmotische druk" in en buiten de cellen. Wanneer door watergebrek de stofconcentratie in en buiten de cellen te hoog wordt blokkeert dit systeem en het is mogelijk dat op dit ogenblik spierkrampen het signaal zijn van dit onevenwicht. Water regelt ook de lichaamstemperatuur, vooral bij het zweten wordt de lichaamstemperatuur onafgebroken op 37ºC gehouden.

Drinkt men niet voldoende, dan lost uw lichaam als fantastische zelfregulerende machine dat zelf op en gaat uit uw bloed water onttrekken voor te gebruiken in het hoger vermeld circuit. Hou er wel rekening mee dat, wanneer water uit het bloed onttrokken wordt het bloed dus dikker en de huisarts u een eerste pilletje zal voorschrijven om de bloeddruk te doen dalen. Bij de westerse geneeskunde wordt uitsluitend gebruik gemaakt van scheikundige producten.

Waterhuishouding
Naarmate men ouder wordt wijzigt zich dit systeem, de hoeveelheid water in het lichaam daalt van 75% naar ongeveer 53%, ook het dorstgevoel verdwijnt, oudere mensen hebben nooit dorst.

Bij vrouwen ligt het vetgehalte hoger en het watergehalte nog lager dan ongeveer 53%. Elk orgaan in het menselijk lichaam reageert anders op watertekort!
Spieren en hersens bestaan voor 75% uit water, de lever slechts 69% het overschot vloeit door bloed en lymfeklieren.

Dagelijks verliest het lichaam 2,5 tot 3 liter water. Dit gebeurt via de longen in de vorm van waterdamp, tijdens het spreken en ademen, alsook via de nieren en de huid onder de vorm van zweet.! De rest verlaat het lichaam via de darm.
"
 
Ja je zeikt je alleen de tiefus heel de dag.
 
En ik die dacht dat "teveel water drinken" ook kon...dacht eens gelezen te hebben dat 1.5 a 2l/dag voldoende was.
zal dan maar eens weer naar de koelkast lopen en de fles water aanvallen... :D
 
Inderdaad Mars, ik loop ook echt te vaak naar de wc.
 
Jke zei:
En ik die dacht dat "teveel water drinken" ook kon...dacht eens gelezen te hebben dat 1.5 a 2l/dag voldoende was.
zal dan maar eens weer naar de koelkast lopen en de fles water aanvallen... :D
Te veel water kan inderdaad maar dan moet je al heeel erg overdrijven en geloof me dat haal je echt niet als je maar gewoon bent om enkele liters per dag te drinken, dus loop gerust naar de koelkast en drink nog maar een litertje ;)
 
Mars zei:
Ja je zeikt je alleen de tiefus heel de dag.

Daar heb ik alleen aan het begin last van gehad. Op een gegeven moment went je lichaam eraan en hoef je niet langer om de 5 minuten naar de plee.
 
Back
Naar boven