AndroidHealthClinic

vochtproblemen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hoe zit het dan met die buikspiertraining dat die méér dan normale spiertraining het cortisol-level verhoogt?
 
Wat kom ik nu net van zeggen ?
 
op pagina4 gaat het er ook over, maar je geeft er niet helemaal uitsluitsel over (althans niet in die zin dat het duidelijk is voor mij) hoe het nu precies zit. Een gedeelte van wat die Vince Gironda beweerde is bs volgens je maar een ander gedeelte niet. Ben het ff kwijt, maar wil graag weten hoe het nu precies zit.
 
Nee ik nuanceer door te zeggen dat wat er gezegd is niet hetgeen is wat Vince Gironda zei, en dan dat alles zoiezo, geen waar is.
 
ah ok, dan begreep ik het even verkeerd. Klonk als een mooi verhaal over die solar plexus. Ik kan alleen jouw niveau (nog) niet helemaal volgen. Ben nog maar een paar maand bb-student, vandaar. Maar dan denk ik dat ik het wel begrijp, dankjewel.
Ik vraag me alleen af of door indirect buikspiertraining deze genoeg hardheid en massa krijgen om ze goed te tonen aan het eind van het cutten. Is dit per persoon verschillend of zou iedereen net voor het cutten toch wat massa aan de buikspieren moeten proberen te pakken? Ik zit namelijk zelf niet te wachten op onnodige cortisolverhoging door het trainen van spieren waarvan het op dat moment zinloos is.
 
Buikspiermassa bouw je rap op en behoud je makkelijk, omdat het in hoofdzaak een posturale spier is. Dus wordt nagenoeg constant gebruikt in elke positie. Echte massa bouw je natuurlijk nooit op, de recht buikspier zit vast door zo veel bindweefsel dat het niet echt veel kan groeien.
 
RiVer zei:
Heb zelf nogal last dat mijn lichaam erg veel vocht vast houdt.
Weet dat koolhydraten, veel vocht bindt, maar ik zit in verhouding vrij laag in mijn koolhydraten.(45%)
Drink genoeg water.
Wie weet hier wat op?

Je zou eens een natuurlijke vochtafdrijver als het eten van Bleekselderij kunnen proberen
 
Big Cat zei:
Wat kom ik nu net van zeggen ?

Tenzij je bewijzen heb dat het niet zo is blijft het natuurlijk jouw mening dat het niet zo is to anderen die menen dat het wel zo is.
 
3XL zei:
Tenzij je bewijzen heb dat het niet zo is blijft het natuurlijk jouw mening dat het niet zo is to anderen die menen dat het wel zo is.

De buikspieren zijn in hoofdzaak posturaal. Moest hun werking een cortisolemisch effect in de plexus solaris veroorzaken dan zou je 24 uur op 24 rondlopen met extreme cortisolniveaus. Is dat bewijs genoeg ?

Vince Gironda was een prachtige man, echt waar. Heel logisch, en op gebied van training een echt pionier. Dankzij hem hebben we reverse curls, wat ik nog een van de meest belangrijke arm-oefeningen ooit schat. Maar alles wat hij zei was nagenoeg ongestaafd. Of geloof je ook dat je testo verhoogt als je koud water van je sternum naar je ballen laat lopen onder de douce ? :)
 
Nee. En ik wil het niet proberen ook. :)

Maar wat dat posturaal aangaat. Je romp stabiliseren is iets heel anders als keer op keer maximaal verkorten.
Niet echt een bewijs dus.

Ik zeg niet direkt dat je ongelijk heb, maar er zijn zat coaches ed die aangeven dat het wel degelijk van invloed op de afgifte van stresshormonen werkt.

Het blijft dus woord tegen woord
 
Jammer dat hierover geen duidelijk onderzoek is dat uitsluitsel kan geven.
 
'k Ga eens een aparte draad aanmaken.. is veel te interessant om in een discussie over vocht verborgen te worden.

Espi
 
Back
Naar boven