AndroidHealthClinic

vochtproblemen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RiVer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
56
Waardering
0
Heb zelf nogal last dat mijn lichaam erg veel vocht vast houdt.
Weet dat koolhydraten, veel vocht bindt, maar ik zit in verhouding vrij laag in mijn koolhydraten.(45%)
Drink genoeg water.
Wie weet hier wat op?
 
45% is nog steeds veel hoor.
Probeer eens koolhydraatvrij te gaan.
Of wat je ook kan doen is vochtverdrijvers.
 
Hoe zit het met je zoutinname? En weet je zeker dat het vocht is? Ik zelf heb een vrij dikke huid, en moet echt tot een procent of 4 om er scherp uit te zien.
Ook kun je van anabolica (als je die gebruikt) vocht vasthouden.......
 
Vochtafdrijvers...maar ik weet niet of je dat wel wil.
Anders zou ik alle zuivel en suikers uit je dieet gooien en de koolhydraten tot een minimum beperken zoals Patrick al zei.
 
Maar bijna koolhydraat vrij mag je toch maar een paar dagen volhouden, of niet?
Heb gehoord bijvoorbeeld 4 dagen normaal(55%) dan bijvoorbeeld 4 dagen 50% koolhydraten minder en dan 4 dagen 50% hoger. En dit dan afwisselen.
Ik eet zo goed als zoutloos. En ja ik heb idd een erg dikke huid. Ben al gestopt met melkbrood, zal ook alleen moet stoppen met melk. Maar proteine shakes en Brinta zijn niet zo lekker zonder dat witte goedje:D .
Vochtafdrijvers? Bedoel je dan diuretica en dergelijke, of iets natuurlijks?
 
Volgens mij praat iedereen langs elkaar heen, hebben we het nu over vocht kwijt voor een wedstrijd?? Of in zijn algemeenheid, dat maakt nogal verschil, je gaat niet 300 dagen per jaar aan de diuretica, die rommel droogt je uit en daar moet je enorm mee uitkijken.
 
Wat is je bedoeling? Ga je deze info gebruiken voor een wedstrijdvoorbereiding?
 
Originally posted by Robin
Wat is je bedoeling? Ga je deze info gebruiken voor een wedstrijdvoorbereiding?

Jep. Ben nu langzaam begonnen met cardio en buiktraining.
En vanaf januari ga ik mezelf helemaal voorbereiden.
Heb een kennis die een aantal wedstrijden heeft gedaan, en die er goed uitziet, die me begeleidt.
Hij zegt dat dat vocht tijdens mijn dieet wel goed komt, maar ik ben er bang voor. Ja, 1e keer dat ik mijzelf droogtrain, dus weet niet precies wat mij te wachten staat, en hoe ik er uit kom te zien.
Alle tips die ik via dit board krijg kan ik gaan af wegen of ik dat kan gebruiken, dus hoe meer tips des te liever.
 
Originally posted by soulreaver
Volgens mij praat iedereen langs elkaar heen, hebben we het nu over vocht kwijt voor een wedstrijd?? Of in zijn algemeenheid, dat maakt nogal verschil, je gaat niet 300 dagen per jaar aan de diuretica, die rommel droogt je uit en daar moet je enorm mee uitkijken.
Ik veronderstel vanwel, als hij het in dit forum post. Anders zou het in dieet en voeding kunnen.
 
Originally posted by richard


Jep. Ben nu langzaam begonnen met cardio en buiktraining.
En vanaf januari ga ik mezelf helemaal voorbereiden.
Heb een kennis die een aantal wedstrijden heeft gedaan, en die er goed uitziet, die me begeleidt.
Hij zegt dat dat vocht tijdens mijn dieet wel goed komt, maar ik ben er bang voor. Ja, 1e keer dat ik mijzelf droogtrain, dus weet niet precies wat mij te wachten staat, en hoe ik er uit kom te zien.
Alle tips die ik via dit board krijg kan ik gaan af wegen of ik dat kan gebruiken, dus hoe meer tips des te liever.

Let hoe dichter je bij de wedstrijd komt meer op je carbs. De laatste week moet je zo ongeveer helemaal droog staan (wat carbs betreft) en de laatste 1,5 dag doe je een load. Hierdoor krijg je in no time al je spiervolume terug, en onder ga je werkelijk een metamorfose. Doordat je de load zo laat doet, zal je lichaam geen tijd hebben om extra vet aan te maken en ongewenst vocht op te slaan wat je wedstrijdshape kan verzieken. Dit is slechts 1 tip...
 
Elke tip is er weer 1!
Elke info is welkom. TNX:) .
 
Originally posted by richard

Jep. Ben nu langzaam begonnen met cardio en buiktraining.

Hoezo begin je nu pas met buiktraining?????? Wat heb je al die andere jaren dan gedaan?????????????????????
 
Train altijd zwaar. Bij squatten, deadliften en pressdown, krijg ik al genoeg stimulans voor mijn buikspieren. Dus eigenlijk train ik ze het hele jaar, alleen nu train ik ze separaat voor ioets meer detail.
 
Tja, dat is inderdaad niet zo vreemd. Ik doe ook echt niet heel het jaar door braafjes mijn buik. Je gebruikt ze al genoeg als ondersteuning. Ik ken ook profs die slechts een 6 weken tot 2 maanden voor een wedstrijd met buik beginnen.
 
Ben het er zeker niet mee eens! Tuurlijk gebruik je ze ondersteunend, maar nooit zo goed dan als je ze gericht aanpakt. Toevallig vandaag een artikel over gelezen, kijk ff of ik het nog kan vinden. Maar bij mij zit het gewoon in mn training. Zou ook niet weten waarom niet, want het past er prima in. Waarom doen jullie het eig. niet??? Gewoon uit luihrid of met echte reden( bedoel het niet gemeen, maar serieus).

Grtz,

Marcel
 
Heb ik ooit gezegt dat die ondersteuning te vergelijken is met een echte buiktraining? Nee. En tuurlijk is ie dat ook niet. Maar ja, offseison...Dan maak ik me er echt niet zo druk om. Dan gaat het om de massa. En op je buik pak je zo ongeveer de minste massa.
 
Je hoeft niet zo vel te reageren hoor ;)
Ben sowiezo geen voorstander van off seison, kvind dat je het hele jaar er goed moet uitzien. Maar het is dus uit luiheid?
 
Originally posted by marcel
Je hoeft niet zo vel te reageren hoor ;)
Ben sowiezo geen voorstander van off seison, kvind dat je het hele jaar er goed moet uitzien. Maar het is dus uit luiheid?

Haha, maar ik begrijp Robin wel een beetje.
Je porbeert overal sterker en groter te worden, behalve bij je buik, want deze moet juist zo klein en zo strak mogelijk.
En Off season, zie je daar toch geen klote van. En ik heb hele goede spierpijn in mijn buikspieren als ik een paar zware sets squat of pressdowns heb gedaan de volgende dag.
 
Nee, het is omdat het in mijn ogen geen nut heeft....
Maar ja, als jij graag klein wilt blijven ;)
 
Originally posted by Robin
Nee, het is omdat het in mijn ogen geen nut heeft....
Maar ja, als jij graag klein wilt blijven ;)

Heb het wel over de buik Robin.
Rest mag huge worden:D .
 
Back
Naar boven