XXL Nutrition

Voeding aanpassen aan de sluiting?. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TomTilt

Cool Novice
Lid geworden
24 sep 2020
Berichten
129
Waardering
242
Lengte
1m87
Massa
77kg
Vetpercentage
17%
Nu de sportscholen dicht zijn zit ik even in twijfel.

Op het werk hebben wij een centrale sportruimte waarbij ik wel wat kan doen. Hier zijn dumbells tot 20kg en wat basis apparaten als Leg press, chest press en een row. Echt 'gains' zal ik denk ik niet maken.

Nu zit ik sinds half september in een bulk (clean) wat best prima gaat. Maar ook zal er wat vet bijgekomen zijn.

Waar ik tussen twijfel is doorgaan zoals ik bezig was met voeding overschot of even een cut in te zetten tot wanneer de sportscholen weer open zijn. Het zou mij namelijk niet verbazen als dit nog een maandje of wat langer gaat duren en ik wil natuurlijk niet stil blijven zitten op onderhoud.

Ik heb hier even een los topic van gemaakt daar mogelijk meer mensen met dezelfde vraag lopen.

Hoe gaan jullie de komende maand(en) invullen?
 
Laatst bewerkt:
Je wilt niet bulken omdat je bang bent niet optimaal te kunnen trainen en dus vetter te worden maar je wilt wel gaan cutten terwijl je niet optimaal kan trainen.. klinkt logisch.

Dus waarom niet op onderhoud?
 
Je wilt niet bulken omdat je bang bent niet optimaal te kunnen trainen en dus vetter te worden maar je wilt wel gaan cutten terwijl je niet optimaal kan trainen.. klinkt logisch.

Dus waarom niet op onderhoud?
+1
 
Eventueel rond de feestdagen onder onderhoud en met Kerst en O&N iets meer ruimte voor gezellig meedoen.

Voor de rest, wat @vtnl zei.
 
Je wilt niet bulken omdat je bang bent niet optimaal te kunnen trainen en dus vetter te worden maar je wilt wel gaan cutten terwijl je niet optimaal kan trainen.. klinkt logisch.

Dus waarom niet op onderhoud?

zoals jij de vraag nu terug stelt klinkt hij inderdaad niet zo logisch.

Waar het vooral op neer komt is dat ik het maximale uit de lockdown wil halen.

Ik ben overigens nog beginnend en probeer zoveel mogelijk info uit dit forum te halen.

Meer massa krijgen lijkt mij niet haalbaar met wat ik voorhanden heb en ik sta niet droog dus dacht ik dat ik met gewoon normale trainingen toch wat vet zou kunnen verbranden zonder daarbij aan spiermassa in te leveren

Mocht dit niet zo werken dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Of wanneer trainen en eten op onderhoud een betere optie is tot de lock down voorbij is ga ik dit doen.
 
Laatst bewerkt:
zoals jij de vraag nu terug stelt klinkt hij inderdaad niet zo logisch.

Waar het vooral op neer komt is dat ik het maximale uit de lockdown wil halen.

massa pakken lijkt mij niet haalbaar en ik sta niet droog dus dacht ik dat ik met gewoon normale trainingen toch wat vet zou kunnen verbranden zonder daarbij aan spiermassa in te leveren
Waarom zou massa pakken voor jou niet haalbaar zijn?

Volgens mij is de vraag of jij massa kan pakken afhankelijk van de vraag wat het minimale volume wat jij nodig hebt om meer massa te kunnen pakken en of je dat kan behalen.

Voor een relatieve beginner is dat veel makkelijker dan voor iemand die al jaren bezig is.
 
zoals jij de vraag nu terug stelt klinkt hij inderdaad niet zo logisch.

Waar het vooral op neer komt is dat ik het maximale uit de lockdown wil halen.

Ik ben overigens nog beginnend en probeer zoveel mogelijk info uit dit forum te halen.

Meer massa krijgen lijkt mij niet haalbaar met wat ik voorhanden heb en ik sta niet droog dus dacht ik dat ik met gewoon normale trainingen toch wat vet zou kunnen verbranden zonder daarbij aan spiermassa in te leveren

Mocht dit niet zo werken dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Of wanneer trainen en eten op onderhoud een betere optie is tot de lock down voorbij is ga ik dit doen.
Als je met dezelfde intensiteit kunt trainen zou je kunnen gaan cutten. (Voor de lockdown) Maar als ik het zo uit je verhaal op maak kun je dit niet.
Ik zou ook onderhoud aanhouden.
 
Waarom zou massa pakken voor jou niet haalbaar zijn?

Volgens mij is de vraag of jij massa kan pakken afhankelijk van de vraag wat het minimale volume wat jij nodig hebt om meer massa te kunnen pakken en of je dat kan behalen.

Voor een relatieve beginner is dat veel makkelijker dan voor iemand die al jaren bezig is.

Ik heb alleen beschikking over een,
Seated Row machine
Leg Press
Chest press

om zwaardere gewichten te pakken.

Verder is er alleen een bankje en Hexa dumbells tot 20kg. Geen barbell/schijven voor oefeningen. Dus zwaarder dan ik nu in de fitness pak kan ik niet. Of ik zou meer reps per set moeten pakken.

Maar ik denk dat ik dan gewoon het beste onderhoud kan aanhouden en wanneer de fitness weer open gaat dan direct weer een overschot hanteren
 
Je wilt niet bulken omdat je bang bent niet optimaal te kunnen trainen en dus vetter te worden maar je wilt wel gaan cutten terwijl je niet optimaal kan trainen.. klinkt logisch.

Dus waarom niet op onderhoud?

Amen
 
Ieder dieet is afgestemd op je calorieverbruik. Als je wil weten wat je moet gaan eten is dus je calorieverbruik herberekend.

Als je je nieuwe calorieverbruik weet kan je hier weer ieder dieet op los laten
 
Ik ben ook nog beginnend maar train van de laatste 11 maanden zeker 10 puur op lichaamsgewicht met uitzondering op schouders en armen.. daar heb ik halters voor en die gaan ook maar tot 25kg.

Lukt prima om te clean bulken.
Van 64 kg naar 83 gegaan eerste 7-8 maanden Zit nu in een cut. 83 16%bf naar 80kg 13%

Ik deed vrijwel enkel pull ups/ chin ups met variatie op grip het zelfde met push ups. (Incline, decline en small / bredere positie ).

Je moet geen zware gewichten hebben om spiermassa aan te komen. Kracht is een ander verhaal.
 
Ik ben ook nog beginnend maar train van de laatste 11 maanden zeker 10 puur op lichaamsgewicht met uitzondering op schouders en armen.. daar heb ik halters voor en die gaan ook maar tot 25kg.

Lukt prima om te clean bulken.
Van 64 kg naar 83 gegaan eerste 7-8 maanden Zit nu in een cut. 83 16%bf naar 80kg 13%

Ik deed vrijwel enkel pull ups/ chin ups met variatie op grip het zelfde met push ups. (Incline, decline en small / bredere positie ).

Je moet geen zware gewichten hebben om spiermassa aan te komen. Kracht is een ander verhaal.
Als je vooraltijd klein wilt blijven heb je idd geen zware gewichten nodig.
 
Hahah 🤣

Ik doe het ook vooral omdat ik momenteel geen betere optie heb ;).
Maar ik geloof er wel in dat je best een goede fysiek kan bouwen met wat hij in voorhanden heeft.
 
Beste allen ff een vraagje wat is het beste om nu te doen een klein calorie overschot of op onderhoud eten die sportscholen zijn natuurlijk dicht en ik train nu vooral calisthenics buiten dus pullups, pushups en dips enzo. Maar ik weet nie helemaal wat ik moet doen met eten, op dit moment is me vetpercentage rond de 17.5% en ik weeg 65 kilo en ben 168cm lang is een beetje hoog het vetpercentage maar das door de bulk hahah
 
Ik vind het moeilijk om de het nodige volume te zetten met lichaamsgewicht voor groei. Heb zelf ook lange tijd zo gebulkt. Alles high reps etc. Maar ben na 10 maanden beginnen met het aanschaffen van een gewichtsvest en kort erna een barbell bench en wat plates.

Maar om je spieren te "onderhouden" lukt het wel met lichaamsgewicht.. Kan je volgens mij dus beter gaan cutten. Al raad ik een dumbbell aan voor schouders en armen.
Overhead triceps extension
Lateral raises
Bent over lateral raises
Bicep curls
(Unilateral schoulder press)

Hoop dat je hier wat mee bent.
 
Lekker op onderhoud eten, niet cutten en luisteren naar een Enrico die zelf net pas komt kijken
 
Ik heb mezelf er een beetje bij neer gelegd en behoorlijk rust gehouden ic.m. af en toe wat lichaamsgewicht workouts, voeding op onderhoud, hopende eind januari (als het kan) weer lekker in de gym verder te kunnen gaan.

Alleen nu merk ik dat als nog redelijk aan kom qua vet bij me buik / heup (gezien ik vol uit me bulk kwam), denk dan toch nog iets minder eten,

Hoe zit dat bij jullie? Tips?
 
Ik heb mezelf er een beetje bij neer gelegd en behoorlijk rust gehouden ic.m. af en toe wat lichaamsgewicht workouts, voeding op onderhoud, hopende eind januari (als het kan) weer lekker in de gym verder te kunnen gaan.

Alleen nu merk ik dat als nog redelijk aan kom qua vet bij me buik / heup (gezien ik vol uit me bulk kwam), denk dan toch nog iets minder eten,

Hoe zit dat bij jullie? Tips?
Kom je ook aan in gewicht?
Zo ja dan eet je boven je onderhoud en moet je minder eten.
 
Kom je ook aan in gewicht?
Zo ja dan eet je boven je onderhoud en moet je minder eten.
Het vage is dat ik niet echt zwaarder wordt in gewicht, feit is wel dat me vet perc gewoon hoger wordt.
 
Back
Naar boven