AndroidHealthClinic

voeding bij veel lopen en fietsen?!

Bezoekers in dit topic

djgod75

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2004
Berichten
12
Waardering
0
even een vraag. Ik werk 30 uur per week bij tpg post, waarvan ik 20 uur per week buiten loop met zware postbundels(trap op, trap af, berg op berg af)
Ik merk dat ik s'avond weinig energie meer heb en daardoor ook met trainen slapper ben. Ik train 3 x in de week(bodybuilding)

Wat is nu de beste voeding voor mij overdag?(voor het vele lopen en fietsen buiten)

Ik dacht zelf aan veel suikers voor het vele lopen en fietsen(gem. 4 uur per dag) 3 blikjes cola, 1 liter water, 4 meuslirepen, 8 boterhammen met kaas en sandwich spread. Dit is wat ik in de middag eet.

Ik wil absoluut niet afvallen door het vele lopen en fietsen buiten.

Wat is jullie advies qua voeding en drank?
 
Laatst bewerkt:
complexe koolhydraten en water
 
dus meer meuslirepen.

welke drank is het beste? Ik las dat cola niet snel genoeg wordt opgenomen en daardoor omgezet wordt in vet.
 
Een sportdrank.

Als ik me niet vergis was gatorade de beste sportdrank bij inspanningen.
 
Denk dat je aan snelle suikers weinig nut hebt het geeft maar even energie,het zet om in vet en het sloopt je tanden. Imo beter trage carbs eten,havermout,bruin brood,volkoren rijst of pasta etc,ik zou gewoon water drinken.
 
bartman zei:
ik zou gewoon water drinken.

als ik nu 2 liter water ga drinken bij de voeding, dan val ik toch alleen maar af

of zie ik dat verkeerd?

afvallen is het laatste wat ik wil
 
Beste voeding ? minimaal net zoveel als je verbruikt, in de vorm van KH/eiwit/vet in de verhoudingen zoals die voor je gehele dieet gelden. Wandelen is een lage-intensiteits-inspanning. Spierglucogeen aanvullen met snelle koolhydraten is niet je prioriteit, dus gewoon een bruine boterham met kipfilet op zijn tijd (of zalm, of kaas (zou ik wel 20+ nemen), etc).

Die 2 liter water ga je niet van afvallen, maar is gewoon nodig voor je lichaam om al je stofwisselings-processen te ondersteunen (plus dat je ongemerkt best wat weg zult zweten met al dat gewandel).


Een uur wandelen kan 400 - 500 calorieen verbranden (uitgaande van cross-country hiking op www.caloriesperhour.com), dus dat zul je ook weer op moeten eten naast je standaard inname.
 
wazzup zei:
Een uur wandelen kan 400 - 500 calorieen verbranden (uitgaande van cross-country hiking op www.caloriesperhour.com), dus dat zul je ook weer op moeten eten naast je standaard inname.

iets wat ik al dacht ;)

dank je voor de reactie
 
3 blikjes cola, 1 liter water, 4 meuslirepen, 8 boterhammen met kaas en sandwich spread.
Ik zou eerst eens een eetschema samenstellen, want hiermee kom je er niet.

Voor onderweg kan je makkelijk wat boterhammen met pindakaas, kipfilet of eieren meenemen.
 
Yep, neem gewoon een pak boterhammen mee en vreet die systematisch op onderweg.
 
Back
Naar boven