AndroidHealthClinic

Voeding check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daan0902

Novice
Lid geworden
28 feb 2018
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
16%
Beste allen ,

Ik heb een onderhoud van 2500 kcal en ben ectomorf volgens mij.
Ben in de laatste tijd zonder ergens super op te letten van 79 naar 84 kg gegaan en ben 1m80.

Ik wil nu een vast voeding patroon gaan aanhouden en ben op het volgende uit gekomen. Graag feedback als jullie dingen zien die beter of anders kunnen. Ik weet dat ik nu heel de week overdag hetzelfde eet maar ga ik aankomende week al vervangen door 2 verschillende maaltijden in de middag .

• Ochtend 833 kcal
Brinta 40gr
Melk 300ml
Banaan 1 stuk
2 x Volkoren brood
Pindakaas 28 gr

• Middag 1007 kcal
150gr volkoren cous cous
150gr kip met kruiden
100gr veggies
2 x Volkoren brood
Pindakaas 28 gr

• Avond 500-700 kcal
Wat de pot schaft

• Tussendoor 643 kcal
Noten 40gr
Eiwitshake
Halfvolle chocomel 200ml
Kwark 250 gr

Nu kom ik dus uit op 3000 kcal wat 500 boven men onderhoud is . Is het nu verstandig om dit aan te kijken een periode en dan te bepalen of ik omhoog moet of zo moet doorgaan .

Alvast bedankt voor jullie tijd .
 
Wat zijn je macro's?
At je laatste tijd veel meer dat je ineens bent gestegen? Ga je voor je gevoel nu nog meer eten? Want dan kan je misschien iets lager beginnen voordat je te veel vet aanzet.
Prima gewicht op die lengte, wat is je vetpercentages?
 
Eiwitten 180 gram
Koolhydraten 442 gram
Vetten 88 gram

Niet veel gegeten dus weet ook niet waar het vandaan komt . Weet men vetpercentage niet echt op het moment maar zie men buikspieren er nog wel door heen.
 
Is het nu verstandig om dit aan te kijken een periode en dan te bepalen of ik omhoog moet of zo moet doorgaan .

Exact!:) Ook qua macroverhoudingen lijkt het mij dikke prima. Let wel op dat je alles juist berekend qua wegen: weeg je alles (bijv. granen, pasta) gekookt of ongekookt af..dat wil namelijk nog wel eens verschillen in calorieën;) Het ene (sneetje) brood is ook het andere niet.

Gewoon even een paar weekjes aanzien of dat je aankomt op het tempo dat jij wenst. Bijschaven aan je schema kan dan ook gaandeweg:) Kom je te snel aan, dan een hapje minder eten. Gebeurt er niks, smeer dan nog maar een extra broodje pindakaas:D

Zet 'm op!
 
Jaa ik dacht dat het er ook redelijk uit zag alleen wat meer variatie staat op de planning voor aankomende weken. Verder weeg ik nu alles af en ik dacht eerst dat ik daar geen zin in zou hebben maar het valt wel mee en is wel nauwkeurig. Dan kijk ik dit mooi nog even aan en pas ik later aan indien nodig.

Dan moet ik nu alleen nog men training schema wat aandacht geven
 
Back
Naar boven