Fitness Seller

Voeding commitment

Bezoekers in dit topic

Oksiz

Novice
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
10
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
140kg
Hi,

Ik heb in een ander forum al mijn doel/idee gepost qua afvallan, op basis daarvan en de tips die ik kreeg heb ik voor mijzelf een voedingsschema gemaakt. Hierbij: LINK

In de spreadsheet kan je comments plaatsen indien er verbeteringen doorgevoerd moeten worden.

Alle kritiek is welkom :) Laat je gaan.
 
Laatst bewerkt:
50% cut.. ga je dat serieus elke dag redden?
je eet nog minder dan dat ik eet in een cut, en ik weeg 78 kg

Heb je niet liever wat vast voedsel ipv de shakes, zoals kwark of rijstwafel met kipfilet? Vult beter dan zo'n shake
 
Hoe de fuck is jou onderhoud zo hoog? Ik gym ook 4 keer per weer ben een lang persoon en aan het bulken en ik hoef jou onderhoud niet te eten om aan te komen. Ook 50% minder is een beetje veel ofniet?
 
Hoe de fuck is jou onderhoud zo hoog? Ik gym ook 4 keer per weer ben een lang persoon en aan het bulken en ik hoef jou onderhoud niet te eten om aan te komen. Ook 50% minder is een beetje veel ofniet?
By the way, eiwitten zakken carbs en vetten omhoog. Met al deze mensen die zo ziek veel eiwit eten blijft er straks niks meer over!! :') Nergens voor nodig.
 
50% cut.. ga je dat serieus elke dag redden?
je eet nog minder dan dat ik eet in een cut, en ik weeg 78 kg

Heb je niet liever wat vast voedsel ipv de shakes, zoals kwark of rijstwafel met kipfilet? Vult beter dan zo'n shake
Ik ben een moeilijke eter overdag, vandaar de shakes, lekker snel binnen en geen vast voeding op de maag. Ik zal dit na mate tijd (paar week) veranderen naar vast voedsel zodra ik gewend ben aan het patroon.

Hoe de fuck is jou onderhoud zo hoog? Ik gym ook 4 keer per weer ben een lang persoon en aan het bulken en ik hoef jou onderhoud niet te eten om aan te komen. Ook 50% minder is een beetje veel ofniet?
Zie [Link niet meer beschikbaar] bij Energieverbruik inschatten, lichaamsgewicht x 33. Ik ben geen kenner op grond van voeding, dit heb ik als info en tips gekregen op mijn vetverlies topic, de calculatie is op basis hiervan gedaan. Vergeet niet dat ik 60kg zwaarder ben dan dat jij bent. Wat betreft eiwitten reken ik het lichaamsgewicht x 2 = 280, met opzet al onder gaan zitten, en kan er nog wel meer in schuiven indien nodig.
 
De formule waar je nu vanuit gaat is in principe prima voor mensen met een "normaal" gewicht, maar zeker niet geschikt voor mensen met wat meer overgewicht.
Als je uitgaat van iemand van +- 90 kg = 90x33 = 2970 kcal onderhoud x 0,8 = 2376 kcal = 594 onder onderhoud eten, dit is eigenlijk al aan de hoge kant (400-500 is een goede cut denk ik)
Als je nu van jou uitgaat, 140x33 = 4620 x 0,8 = 3696 = 924 onder je onderhoud eten.
persoonlijk vindt ik dit al aan de hoge kant maar dit is nog wel te doen.. maar hoe kom je erbij om 50%!? eronder te gaan zitten??

Als ik uitga van de formule die hier veelvoudig wordt gebruikt ; 66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

dan kom ik uit op een onderhoud van 2720 x 1,3 (bezigheidsfactor) = 3536 kcal.. ga er 500 onderzitten en je zou ongeveer 3000 kcal moeten eten om af te vallen.

Het zou ongetwijfeld veel sneller gaan met de 2300 kcal die je in je formulier hebt ingevuld, maar ik betwijfel of je dit gaat volhouden voor een paar maanden..
 
De formule waar je nu vanuit gaat is in principe prima voor mensen met een "normaal" gewicht, maar zeker niet geschikt voor mensen met wat meer overgewicht.
Als je uitgaat van iemand van +- 90 kg = 90x33 = 2970 kcal onderhoud x 0,8 = 2376 kcal = 594 onder onderhoud eten, dit is eigenlijk al aan de hoge kant (400-500 is een goede cut denk ik)
Als je nu van jou uitgaat, 140x33 = 4620 x 0,8 = 3696 = 924 onder je onderhoud eten.
persoonlijk vindt ik dit al aan de hoge kant maar dit is nog wel te doen.. maar hoe kom je erbij om 50%!? eronder te gaan zitten??

Als ik uitga van de formule die hier veelvoudig wordt gebruikt ; 66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

dan kom ik uit op een onderhoud van 2720 x 1,3 (bezigheidsfactor) = 3536 kcal.. ga er 500 onderzitten en je zou ongeveer 3000 kcal moeten eten om af te vallen.

Het zou ongetwijfeld veel sneller gaan met de 2300 kcal die je in je formulier hebt ingevuld, maar ik betwijfel of je dit gaat volhouden voor een paar maanden..

Bedankt voor je uitleg en antwoord, ik was me hier niet van bewust gezien mijn lak aan kennis over voeding en berekeningen. Ik heb in het verleden (3 jaar geleden) een basis van 1600kcal per dag gehad (niets wetend maar gewoon gokken), ik hield dit prima vol gezien ik bij gewenning geen grote eter ben en een zittend kantoor baan heb van 40 uur met daarnaast 4 x trainen in de week. Als ik kijk naar de dagelijkse mogelijkheid van inname op werk leek mij 2300 prima, snelle en korte maaltijden en daarna weer gouw door. Ik zal dit de eerste 2 maanden ook proberen en de logs hiervan bijhouden op het forum. Indien ik merk dat ik moeite mee heb en tekort kom zal ik me zeker gaan aanpassen op basis van je info, nogmaals dank.
 
De formule waar je nu vanuit gaat is in principe prima voor mensen met een "normaal" gewicht, maar zeker niet geschikt voor mensen met wat meer overgewicht.
Als je uitgaat van iemand van +- 90 kg = 90x33 = 2970 kcal onderhoud x 0,8 = 2376 kcal = 594 onder onderhoud eten, dit is eigenlijk al aan de hoge kant (400-500 is een goede cut denk ik)
Als je nu van jou uitgaat, 140x33 = 4620 x 0,8 = 3696 = 924 onder je onderhoud eten.
persoonlijk vindt ik dit al aan de hoge kant maar dit is nog wel te doen.. maar hoe kom je erbij om 50%!? eronder te gaan zitten??

Als ik uitga van de formule die hier veelvoudig wordt gebruikt ; 66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

dan kom ik uit op een onderhoud van 2720 x 1,3 (bezigheidsfactor) = 3536 kcal.. ga er 500 onderzitten en je zou ongeveer 3000 kcal moeten eten om af te vallen.

Het zou ongetwijfeld veel sneller gaan met de 2300 kcal die je in je formulier hebt ingevuld, maar ik betwijfel of je dit gaat volhouden voor een paar maanden..
400-500 kcal onder onderhoud gaan hangen voor iemand met zulk overgewicht is echt nonsens. Het slaat werkelijk helemaal nergens op.

Buiten het feit dat iemand op een dergelijk vetpercentage zó veel vrije vetzuren in zijn bloed heeft, waardoor je zorgeloos gigantische tekorten kunt hanteren, gaat het op die manier die je voortstelt jaren duren.

Deze man moet 60 kg oid kwijt, wat je nu voorstelt is om daar 2,5 jaar over te gaan doen. En wat betreft vvm inleveren, dit gaat sowieso gebeuren. Meerdere kilo's alleen al aan zaken als connective tissue.

---------------

Daarnaast (ik blijf dit herhalen) dat onderhoud zie je vanzelf wel. Is het te hoog, pas het naar beneden aan. Iemand van 140 kg die gaat bewegen komt makkelijk aan 4000+ kcal. Dat berekenen en daar zoveel waarde aan hechten blijft maar in ieder topic terugkomen. Deze man moet makkelijk een jaar aan de slag, denk je echt dat een geheime berekening die (hetgeen per definitie onmogelijk is) een sleutelfactor is, om hem vervolgen een tekortje van 400-500 kcal aan te raden?

Ik denk niet dat je ervaring hebt met mensen van dit soort gewicht af te helpen. Het is een classib bb.nl advies (harris-benedict en -500 ander is het "teveel" (wat het risico daarvan preciess is als je dit verdubbelt ontgaat me) ).

Het is gewoon totaal onpraktisch advies om realistisch succes te halen in dit geval.

-----------------

Ik zie ook mensen posten "dat is mijn onderhoud" etc. Moet jij 60 kg kwijt? Ik vid 2300 ook erg laag om te beginnen hoor maar waarom mensen het altijd met hun eigen situatie moeten vergelijken is me niet duidelijk.
 
@TS ik zou een beginnen met

3300 kcal
E: 250
K: 350
V: 100

Mik op minimaal 1 kg per week de eerste 30-40 kg. Je hebt niet alleen te maken met de factor vetverlies namelijk. De factoren tijd, consistentie en motivatie gaan veel belangrijker zijn. Dit is ook de reden dat je een fatsoenlijk voedingsschema moet hanteren. Investeer daar gewoon in als het zelf niet lukt of begin opnieuw. Wat je nu gaat doen gaat in mijn optiek falen.

Het belangrijkste is namelijk dat je moet leren om fatsoenlijk te eten. Mocht het namelijk lukken om je gewicht te verliezen dan is fatsoenlijk eten een essentieel iets om je succes te behouden. Dat leer je niet door nu broodjes kipfilet en shakes te gaan eten en drinken.

Dat leer je stukje bij beetje door op een manier te gaan eten waarbij je hetgeen jij lekker vindt gaat combineren met een bewustwording van hoeveel je eet en hoeveel je verbrandt. Dit leren invlechten in je leven zonder dat je het idee hebt dat je de rest van je leven op dieet bent heeft prioriteit. De tijd om daar aan te werken is nu, niet over 25 kg.

Stop daarnaast met jezelf stickers op te plakken "ik ben een moeilijke eter overdag, ik ben een zoetekauw" etc. Ik heb nieuws voor je, iedereen is een zoetekauw en een liefhebben van eten dat niet goed voor je is. Dacht je als koekjes gezond waren dat ik geen dieet van stroopwafels en Scholiertjes zou hebben met als dessert een bak Ben en Jerry's?

Je bent helemaal niks dat je jezelf niet opplakt. Als je daarin blijft hangen dan gaat het mis, dit moet echt veranderen in je hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een moeilijke eter overdag, vandaar de shakes, lekker snel binnen en geen vast voeding op de maag. Ik zal dit na mate tijd (paar week) veranderen naar vast voedsel zodra ik gewend ben aan het patroon.


Zie [Link niet meer beschikbaar] bij Energieverbruik inschatten, lichaamsgewicht x 33. Ik ben geen kenner op grond van voeding, dit heb ik als info en tips gekregen op mijn vetverlies topic, de calculatie is op basis hiervan gedaan. Vergeet niet dat ik 60kg zwaarder ben dan dat jij bent. Wat betreft eiwitten reken ik het lichaamsgewicht x 2 = 280, met opzet al onder gaan zitten, en kan er nog wel meer in schuiven indien nodig.
Hmmm oke, ik had niet verwacht dat je 140 kilo zou wegen. Hoe komt dit zo? Is deels ook spiermassa of heb je een aandoening? 140 kg is echt zwaar man. Ik wens je succes met cutten!! No offense btw :)
 
Hmmm oke, ik had niet verwacht dat je 140 kilo zou wegen. Hoe komt dit zo? Is deels ook spiermassa of heb je een aandoening? 140 kg is echt zwaar man. Ik wens je succes met cutten!! No offense btw :)
Non taken :) Wel wat spiermassa over gelukkig, maar niet denderend veel, zie hier voor mijn afvallen topic, staat nog wel een fototje toen ik 90kg was :emo:

Thanks!
 
Als voormalig dikzak kan ik alleen maar beamen wat pescatore zegt.

Goed tempo erin houden met een flink tekort.
Goed leren eten om te voorkomen dat je terugvalt in oude gewoonten zodra je op je doelgewicht komt.
 
Wat betreft eiwitten reken ik het lichaamsgewicht x 2 = 280, met opzet al onder gaan zitten, en kan er nog wel meer in schuiven indien nodig.
Reken eens vet vrije massa x2 ipv volledig lichaamsgewicht. Bij bodybuilders scheelt dat vaak slechts 10% en daarom wordt het volledige gewicht genomen, maar VVM beter voor mensen met overgewicht.
 
Hoe kun je 'geen grote eter' zijn op 140kg? Drink je al je kcal weg dan?
 
Back
Naar boven