AndroidHealthClinic

Voeding direct na het trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sander83

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
331
Waardering
20
Beste allemaal,

Even een vraag.....

Direct na het trainen neem ik altijd 5 gram creatine + shake (500 ml melk met 70 gram brinta en milk protein van bulkpowders.)

Is het misschien beter om eerst chocomel te drinken met een banaan voor de snelle koolhydraten en dan daarna pas mijn shake zoals hierboven beschreven?

P.S. ik train meestal begin van de middag.
 
Maakt geen reet uit. Tenzij er ettelijke uren tussen zitten voordat je die eiwitten een keer binnenkrijgt.
 
Na een zware training is het eerst tijd voor koolhydraten, daarna voor eiwitten. De eerste stimuleren insuline, waardoor de voedingsstoffen die je binnenkrijgt sneller richting je snakkende spieren gebracht worden. Banaan, iemand?

Dit is dus niet waar wat ik nu net lees Galen
 
Ja, koolhydraten stimuleren insuline.
Ja, dat helpt met de opname van glucose door de spiercellen en bijgevolg de glycogeensynthese.
Eiwitten stimuleren ook de insulineafgifte.

En nee, dit hoeft niet direct na het trainen om spierhypertrofie te maximaliseren (tenzij je in een gevaste toestand trainde, maar ik neem aan dat dat niet het geval is). Tevens zijn koolhydraten niet benodigd om de anabole respons van eiwit te maximaliseren.
 
Thanks Galen !

Dus mijn patroon bovenaan het topic is uitstekend voor herstel na de training?
 
Thanks Galen !

Dus mijn patroon bovenaan het topic is uitstekend voor herstel na de training?
Als je ervoor genoeg eet dan is 40 g eiwit uit een dierlijke bron na een training zo'n beetje het meest optimaal. Dus afhankelijk van hoeveel milk protein je erbij kiept: ja.
 
Als je ervoor genoeg eet dan is 40 g eiwit uit een dierlijke bron na een training zo'n beetje het meest optimaal. Dus afhankelijk van hoeveel milk protein je erbij kiept: ja.

1 scoop milk protein (25 gram eiwit) en 70 gram brinta met 500 ml magere melk.
 

En als ik nu direct na de training whey proteine shake neem en na een uur mijn 1 scoop milk protein (25 gram eiwit) en 70 gram brinta met 500 ml magere melk?

Of is dat teveel van het goede en overdreven?
 
En als ik nu direct na de training whey proteine shake neem en na een uur mijn 1 scoop milk protein (25 gram eiwit) en 70 gram brinta met 500 ml magere melk?

Of is dat teveel van het goede en overdreven?

Galen , misschien jij?
 
Maak er nou geen hele wetenschap van. Zorg dat je na je training wat eiwitten en carbs binnen krijgt, en vooral goeie maaltijden om aan je macro's te komen over de dag. Dan zit je goed.
 
Back
Naar boven