AndroidHealthClinic

Voeding en kcal behoefte in de cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ariemazereeuw

Novice
Lid geworden
25 sep 2019
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Goedemorgen allemaal, ik ben Arie van 17jaar oud en heb de laatste tijd erg veel gesport en veel massa erbij gekregen in spiermassa. Nu het toch bijna zomer wordt ben ik bezig met een beetje droog te worden. Maar nu had ik net op een k hal calculator berekenend hoeveel k hal ik nodig zou hebben wat uitkwam op 2700kchal per dag wat ik vrij veel vind voor in een cut. Zou iemand met verstand van voeding mij misschienpen kunnen helpen? Zelf vind ik het ook lastig wat ik op een dag zou moeten eten.
 
En hoeveel kcal eet je als je de calorieën van je voeding zelf uitrekent en optelt ?
Dat getal kun je beter nemen als begin punt.
 
En hoeveel kcal eet je als je de calorieën van je voeding zelf uitrekent en optelt ?
Dat getal kun je beter nemen als begin punt.
Ik had gister dit getal aan kcal min.~700 voor avondeten wat wortelen met aardappels en vlees was
 

Bijlagen

  • E053EF8D-8BA4-471E-8773-8C74933B6705.png
    E053EF8D-8BA4-471E-8773-8C74933B6705.png
    239 KB · Weergaven: 128
Zo'n calculator geeft slechts een ruwe benadering van wat je intake zou moeten zijn. Dat komt met name doordat de hoeveelheid energie die je verbruikt in het dagelijks leven en met sporten heel lastig is in te schatten. Wat je zou kunnen doen is starten op 2700 Kcal en kijken wat je gewicht doet. Daalt je gewicht sneller dan 1% per week dan ga je iets omhoog in KCal. Daalt je gewicht niet of minder dan 0,5% per week, dan ga je iets omlaag in KCal.
 
Zo'n calculator geeft slechts een ruwe benadering van wat je intake zou moeten zijn. Dat komt met name doordat de hoeveelheid energie die je verbruikt in het dagelijks leven en met sporten heel lastig is in te schatten. Wat je zou kunnen doen is starten op 2700 Kcal en kijken wat je gewicht doet. Daalt je gewicht sneller dan 1% per week dan ga je iets omhoog in KCal. Daalt je gewicht niet of minder dan 0,5% per week, dan ga je iets omlaag in KCal.
Isgoed ga ik proberen dankjewel👍
 
Hoeveel meer topics ga je aanmaken met dezelfde vraag?

Dus nogmaals. Maak een schema met wat al eerder aangegeven is in je eerdere topics en de sticky's.
Ga dat eten en kijk wat je gewicht erbij doet. Val je gewoon netjes af dan hou je het een tijdje zo tot je weer stagneert. Val je niet af dan verlaag je wat.
 
Gevangenen die dagelijks 1.5 uur mogen luchten (en wandelen) krijgen 2050 calorieën per dag. 2700 kcal is echt veel te veel tenzij je iedere dag zware arbeid verricht. Voor het dagelijks sporten in de sportschool kun je 150 kcal extra rekenen.
 
Gevangenen die dagelijks 1.5 uur mogen luchten (en wandelen) krijgen 2050 calorieën per dag. 2700 kcal is echt veel te veel tenzij je iedere dag zware arbeid verricht. Voor het dagelijks sporten in de sportschool kun je 150 kcal extra rekenen.

Zou je dit soort posts willen beperken tot dit topic:

 
Back
Naar boven