Fitness Seller

Voeding en puisten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Logical

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
4.285
Waardering
671
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
10%
Beste DBB'ers,

Ik weet het, topic #132 over puisten maar dit topic heeft toch een andere insteek als elk ander topic over puisten. Ik wil d.m.v. dit topic een 'lijst' opbouwen met voedingsmiddelen die bij sommige mensen invloed hebben op puisten..

Je hoort vaak dat als een bepaald persoon stopt met bijv. het drinken van melk zijn/haar puisten grotendeels of in sommige gevallen in het geheel verdwijnen.
Dit is bij elk persoon verschillend maar vaak zijn het toch dezelfde voedingsmiddelen die bij verscheidene personen puisten veroorzaken. Ik wil alle opties toch graag proberen.

Dus de bedoeling is eigenlijk dat je het voedingsmiddel post die je niet meer nuttigt, en waardoor de puisten grotendeels zijn verdwenen of in het algeheel zijn verdwenen.

Bedankt
 
Ik snap persoonlijk nooit dat mensen dat kunnen zeggen. Je eet toch verschillende dingen, en je ziet zoiets pas na een paar dagen? Oke, misschien als je een week lang 3liter melk hebt gedronken, maar anders is het imo 90% een foutieve gevolgtrekking.

Dus als je hier ziet staan straks varkensvlees, dan zal het heus geen zin hebben om dat nooit meer te eten.

Bovendien weet je het antwoord al wat hier gegeven gaat worden: Vet eten, chocolade, zuivel, varkensvlees, alcohol, drugs, te weinig water, frisdrank.
 
Ik heb alleen puisten op mijn schouderkoppen???
 
Heel simpel. Alle voedingsmiddelen met een hoge insulinepiek tot gevolg veroorzaken acne. Indirect (maar onvermijdelijk) zorgt een insulinepiek voor een verhoogde talgproductie van de huid, met als gevolg verstopte poriën > acne.

Over het algemeen ontstaat een insulinepiek door een snelle stijging van het bloedsuiker ten gevolge van het eten van snelle carbs (voeding met een "hoge glycemische index/load", google maar, staan genoeg lijsten van op internet). Daarnaast veroorzaakt zuivel, en daarbij melk het ergste, een relatief hoge insulinepiek, terwijl het weinig carbs bevat. Waar dit precies mee te maken heeft weet ik niet, maar ik had iets gelezen over hormonen van de koe in de melk (broscience maybe)

Dus voeding die men zou moeten vermijden zijn:
- Snelle koolhydraten (suiker/wit brood/witte rijst enz)
- Melk

Daarnaast is het beter om casseine te nemen ipv whey aangezien whey ook zo enorm snel wordt opgenomen en daarmee ook zorgt voor een insulinepiek.

Naast dat dit uit eigen ervaring gewoon zeer effectief is gebleken zijn er ook onderzoeken die dit hebben bevestigd:
http://www.vetvrij.com/gi-dieet-helpt-tegen-acne.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=low AND glycemic AND acne
 
Ik heb alleen puisten op mijn schouderkoppen???

Dit liever als op je gezicht.. Ik zeg niet dat ik er extreem veel last van heb maar je ziet het wel. En dat haat ik :l

Bedankt voor de antwoorden alvast.. hoop dat er nog meer antwoorden komen.
 
Heel simpel. Alle voedingsmiddelen met een hoge insulinepiek tot gevolg veroorzaken acne. Indirect (maar onvermijdelijk) zorgt een insulinepiek voor een verhoogde talgproductie van de huid, met als gevolg verstopte poriën > acne.

Over het algemeen ontstaat een insulinepiek door een snelle stijging van het bloedsuiker ten gevolge van het eten van snelle carbs (voeding met een "hoge glycemische index/load", google maar, staan genoeg lijsten van op internet). Daarnaast veroorzaakt zuivel, en daarbij melk het ergste, een relatief hoge insulinepiek, terwijl het weinig carbs bevat. Waar dit precies mee te maken heeft weet ik niet, maar ik had iets gelezen over hormonen van de koe in de melk (broscience maybe)

Dus voeding die men zou moeten vermijden zijn:
- Snelle koolhydraten (suiker/wit brood/witte rijst enz)
- Melk

Daarnaast is het beter om casseine te nemen ipv whey aangezien whey ook zo enorm snel wordt opgenomen en daarmee ook zorgt voor een insulinepiek.

Naast dat dit uit eigen ervaring gewoon zeer effectief is gebleken zijn er ook onderzoeken die dit hebben bevestigd:
http://www.vetvrij.com/gi-dieet-helpt-tegen-acne.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=low AND glycemic AND acne

Toch eten heel veel mensen constant deze zaken zonder er enige last van te hebben?
 
Toch eten heel veel mensen constant deze zaken zonder er enige last van te hebben?

Deze mensen zullen van andere dingen ook geen puisten krijgen omdat zij het geluk hebben niet gevoelig te zijn voor acne. Hun talgklieren zijn dusdanig klein dat zelfs wanneer deze gestimuleerd worden door bepaalde signalen vanuit het lichaam zij nog steeds niet "genoeg" talg aanmaken om poriën te verstoppen.

Daarnaast zie je bij mensen met acne dat zij ook een ander soort talg aanmaken dan mensen zonder acne. Deze talg is veelal dikker en heeft meer kans om poriën te verstoppen.
 
Back
Naar boven