Fitness Seller

Voeding? Hoe te beginnen?


Users who are viewing this topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Originally posted by BullDog
Hou bij het opstellen van een dagelijks voedingsschema rekening met de volgende richtlijnen:

1) Eet 6 keer per dag met ongeveer 3 uur tussen de maaltijden.

2) Iedere maaltijd moet zowel eiwitten als koolhydraten bevatten.

3) Zorg ervoor dat je iedere maaltijd plusminus 30 gram eiwit binnenkrijgt.

4) Eet binnen een half uur nadat je uit bed bent.

5) Eet een kleine eiwitrijke maaltijd voor het slapen gaan.

6) Eet binnen een half uur na de training minimaal 50 gram eenvoudige koolhydraten en binnen een uur eiwitrijk voedsel.

7) Probeer een vast maaltijd schema aan te houden.

8) Sla nooit een maaltijd over.

Als je goed eet en traint en voldoende rust neemt is het mogelijk om in een jaar 3 tot 5 kg pure spiermassa te winnen en in je begin jaren zelfs het dubbele. Streef naar een gewichttoename van een kilo per maand. Dit betekend dat als je na een maand je voedingsschema hebt gevolgt en geen gram bent aangekomen, je meer zult moeten eten (ervan uitgaand dat je hard traint enn voldoende rust hebt genomen.)

Als je wel zwaarder bent geworden, houdt dan je vetpercentage in de gaten. Het is tijdens het kweken van spiermassa geen schande om wat vetter te worden, maar laat je vet% niet oplopen boven de streefwaarde passend bij je leeftijd (Gemiddeld tussen de 15 - 20%).

Succes met groeien! :D

Ben het met punt 3 niet eens, die 30 gr. is allang achterhaalt, je kan veel meer eiwit eten per maaltijd, indien nodig. Kijk maar naar een prof, hoeveel eiwitrijke maaltijden moet die wel niet eten om 400 gr. eiwit weg te eten indien hij max. 30 gr. per maaltijd kan nemen, meer als 13 maaltijden, 2 uur ertussen, dan moet een dag 26 uur zijn en hij niet slapen..

Ben het met punt 6 niet eens, de hoeveelheid snelle carbs zijn afhankeijk van je lichaamsgewicht

Voor de rest klopt het allemaal wel..
 

Bovenaan