XXL Nutrition

Voeding inname check: 1.90m, 82kg, 33jr, 3000Kcal

Bezoekers in dit topic

smitjr

Cool Novice
Lid geworden
30 apr 2018
Berichten
221
Waardering
113
Lengte
1m90
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Na een korte voorstelronde heb ik een vraag over mijn voeding. :eating:
(voorstelronde Voorstellen, specs en doelstellingen (en progressie))


Ik ben 190cm, 82kg, 33 jaar en eet nu 3000Kcal per dag.
Ik train 3x pw full body +- 50/65min trainingen met daarin 4x compound oefeningen en 1/2x isolatie per training. Het aantal herhalingen variëren per set van 4x5 tot 3/4x8 en 3x10 afhankelijk van de dag, momenteel pak ik squat en deadlift op 5x5 'strongman' omdat die naar mijn idee achter lopen.

- Ik woog in november 79,5kg (kwam vanaf 85kg, niet-fit zijnde) en lette niet veel op mijn Kcal.
- per 1 december eet ik 2600 Kcal en werd ik niet echt zwaarder dan 81 kg (tracking via FitnessPal App)
- per 1 februari naar 2800 Kcal gegaan, 2 maanden gedaan en ik kom nu niet verder dan 82,5 kg.

Ben ik bijvoorbeeld een weekje op vakantie/week weg voor werk, dan is het een stuk lastiger om kwalitatief mijn voedingschema te halen en schiet ik snel 1a1,5kg terug. Die 1a1,5kg is er dan terug in Nederland weer in 1 week bij. (volle darmen?? ???:D).

Per 1 mei ben ik naar 3000Kcal gegaan, ik lijk gewoon lastig aan te komen, echt veel droger wordt ik niet nu (is ook niet direct de doelstelling). Ik gok mezelf op zo'n 17% lichaamsvet (wil ik nog laten meten).

Ben ik zo goed bezig?? Wie heeft er tips? :bow:
De laatste 3 maanden is er maar 1 kilo bijgekomen (doelstelling is 90kg op 31-12-2018/gem 1kg per maand)

Wat eet ik dan? ??? (naast extra 2L water per dag)
Magere Franse kwark, Granola, meegranen brood, kipfilet, pindakaas, blik tonijn op water, halfvolle melk, gerookte kipfilet, bananen, kiwi's, groente, pasta, rijst, aardappelen, rundvlees (grill), whey shake etc.
Grofweg 3000Kcal verdeelt als: 40-50% koolhydraten (+-320gram), 20-25% eiwit (+-160-180gram) en 25-30% vet (+-100gram). Ik gebruik (nog) geen creatine. (eet ik te vet?)
 
Laatst bewerkt:
Als je dat weekje weg bent voor werk of vakantie dan train je waarschijnlijk niet en daalt de voorraad glycogeen in je spieren. Dat zal voor een groot deel verklaren waarom je terug zakt in gewicht.

Als je niet verder komt dan een bepaald gewicht op een bepaald aantal kcal mag je er vanuit gaan dat je je voeding weer wat mag verhogen.
 
Vakantie niet inderdaad, werk wel (train dan +- 2x per week, maar dat is vaak een kl*te training ivm tijdverschil/slecht/weinig slapen en niet m'n normale voeding voorhanden etc).
Dan gaan we gewoon nog even een maand met 3000Kcal door.

Is de doelstelling 1kg per maand uberhaupt haalbaar/realistisch? (clean 'bulk')
 
Back
Naar boven