MuscleMeat

Voeding kale per 28-8-07

Bezoekers in dit topic

De panga's maak ik klaar voordat ik de eerste maaltijd met panga ga eten (maak dan alles klaar ook voor de volgende dag). De 2e eet ik vaak koud. Vind ik wel lekker. Panga's eet ik thuis.
 
okeej dan, coole youtube filmpjes trouwens man :D
 
Kale,

Ik heb weleens gelezen dat je met levertraan af en toe moet stoppen met inname. Om de paar maanden even stoppen, was het geloof ik. De reden hiervan was dat vitamine a en d zichzelf "stapelen", waardoor je weer klachten kunt krijgen. Ik wilde je dat gewoon ff laten weten.

A, D, E en K zijn vetoplosbare vitamines, en bij overdosage kunnen ze in de vetreserves worden opgeslagen. En te veel vitamines kan ook voor ongemakken zorgen.
 
leuk schema opzich, relaxed dat je met zo weinig kcals kunt gainen, ik eet tegenwoordig 4000+ en kom amper aan :( ligt ook wel een beetje aan hoe ik eet (op niet trainingsdagen max 200gr kh's en vooral vetten, trainingsdagen 500+gr kh's)

enkele aanmerkingen op je schema;
ik zou bij je eerste maaltijd zorgen dat je niet teveel vet binnenkrijgt, e/k/v verhouding van je eerste maaltijd is ong 40/30/30, dat is imo teveel vet voor in de morgen, ik zou dus wat meer koolhydraten nemen en wat minder vet, 's morgens kan dat wel want dan ben je toch redelijk insulinegevoelig. ook zou ik voor wat meer kcals 's bij je ontbijt zorgen, maak er bijvoorbeeld 6 a 700kcals van, en verminder dan de kcals van de rest van je maaltijden.

ik zou ook de vetten bij je andere maaltijden proberen te verminderen en de koolhydraten vermeerderen dan kun op het eind van de dag 1 of 2 maaltijden nemen die alleen uit vetten bestaan en niet uit koolhydraten, dit verhoogd de insulinesensitiviteit van je lichaam en zorgt er zo voor dat de koolhydraten die je eet minder snel in vet omgezet worden en dat je in de avond als je stofwisseling wat omlaag gaat alleen maar trage energie in je maag hebt.

Gr Richard
 
leuk schema opzich, relaxed dat je met zo weinig kcals kunt gainen, ik eet tegenwoordig 4000+ en kom amper aan :( ligt ook wel een beetje aan hoe ik eet (op niet trainingsdagen max 200gr kh's en vooral vetten, trainingsdagen 500+gr kh's)

Was het maar relaxed. geef mij maar een schema met 5000+ kcal. Ben een veelvraat, dus heb echt moeite met dit schema. Moeite hebben met zo weinig kcals bedoel ik.

enkele aanmerkingen op je schema;
ik zou bij je eerste maaltijd zorgen dat je niet teveel vet binnenkrijgt, e/k/v verhouding van je eerste maaltijd is ong 40/30/30, dat is imo teveel vet voor in de morgen, ik zou dus wat meer koolhydraten nemen en wat minder vet, 's morgens kan dat wel want dan ben je toch redelijk insulinegevoelig. ook zou ik voor wat meer kcals 's bij je ontbijt zorgen, maak er bijvoorbeeld 6 a 700kcals van, en verminder dan de kcals van de rest van je maaltijden.

Zit wat in. Ik zal eens even wat puzzelen.

ik zou ook de vetten bij je andere maaltijden proberen te verminderen en de koolhydraten vermeerderen dan kun op het eind van de dag 1 of 2 maaltijden nemen die alleen uit vetten bestaan en niet uit koolhydraten, dit verhoogd de insulinesensitiviteit van je lichaam en zorgt er zo voor dat de koolhydraten die je eet minder snel in vet omgezet worden en dat je in de avond als je stofwisseling wat omlaag gaat alleen maar trage energie in je maag hebt.

Dit houd helaas op aangezien ik vrij laat op de avond train.

Gr Richard

......
 
je zou ook bijvoorbeeld overdag dus na je eerste maaltijd geen koolhydraten meer kunnen nemen tot je pwo maaltijd, maargoed dat is wel een behoorlijke verandering in je eetpatroon en dat moet je zelf dus maar bekijken.

verder als je echt veel wilt eten en droog blijven;
John Berardi - Massive Eating Part I
John Berardi - Massive Eating Part II

vind het zelf erg goed werken en met mij nog vele anderen (eigenlijk is dit min of meer hoe de meesten die doggcrapp style trainen eten)

verder staan er ook nog vele andere interessante artikels op zijn site over veel eten en weinig tot geen vet gainen.

oja, waarom gebruik je trouwens die exell sheet die hier ergens op het board rondslingert niet voor je voedingsschema? vind het zelf echt ideaal, moet je ff search gebruiken; Stats_dbb eventueel heb ik em ook nog wel voor je als je em niet kan vinden.
 
je zou ook bijvoorbeeld overdag dus na je eerste maaltijd geen koolhydraten meer kunnen nemen tot je pwo maaltijd, maargoed dat is wel een behoorlijke verandering in je eetpatroon en dat moet je zelf dus maar bekijken.

verder als je echt veel wilt eten en droog blijven;
John Berardi - Massive Eating Part I
John Berardi - Massive Eating Part II

vind het zelf erg goed werken en met mij nog vele anderen (eigenlijk is dit min of meer hoe de meesten die doggcrapp style trainen eten)

verder staan er ook nog vele andere interessante artikels op zijn site over veel eten en weinig tot geen vet gainen.

oja, waarom gebruik je trouwens die exell sheet die hier ergens op het board rondslingert niet voor je voedingsschema? vind het zelf echt ideaal, moet je ff search gebruiken; Stats_dbb eventueel heb ik em ook nog wel voor je als je em niet kan vinden.


Die sheet gebruik ik ook ;) Heb het alleen even overgenomen in een excelsheetje, zodat ik er een mooi screenshotje van kon maken.

Thanks voor de artikels. Ga ze morgen even rustig doornemen
 
Die sheet gebruik ik ook ;) Heb het alleen even overgenomen in een excelsheetje, zodat ik er een mooi screenshotje van kon maken.

Thanks voor de artikels. Ga ze morgen even rustig doornemen
ok, mocht je nog vragen ofzo hebben hoor ik het graag, eet zelf al enige tijd volgens deze principes.
 
Ik zie dat je voor en na je training xtargo gebruikt. Doe je dit gelijk na de training of neem je eerst wat whey en dan 20-30 min later de xtargo..?
 
alles tegelijk

Ondertussen ben ik alweer iets gestegen met de kcals. Zal het morgen even uitrekenen en weer plaatsen.
Gewicht schommelt tussen de 88 en 89 en ben nog steeds aardig droog, dus gaat de goede kant op!
 
^^Bedankt!

Je gaat inderdaad echt super. Volhouden zo :thumb:
 
Trouwens...ik zie in je schema dat je cheddar 25gr op 100 kcal hebt staan...
nu dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat je die bij de Lidl haalt?
Die heb ik namelijk ook...en ik heb het na gewogen,en per plakje kom ik op kcal 48 ei 3 kh 1 vet 3
elk plakje weegt 20 gr ,per 100 gram heb je kcal 241 ei 16 kh 6 en 17 vet
dus kom je op kcal 48 ei 3 kh 1 vet 3 per plakje...scheelt 50 kcal met wat in jouw schema staat...is ook de wereld niet,maar wilde het toch ff mede delen ;)
 
Die van mij zijn van de aldi. Ik kom toch echt op 25 gram uit. Maargoed, ik heb de e/k/v van de snoopy's lijst. Dus zou kunnen dat het niet klopt. Zal thuis ff checken
 
Die van mij zijn van de aldi. Ik kom toch echt op 25 gram uit. Maargoed, ik heb de e/k/v van de snoopy's lijst. Dus zou kunnen dat het niet klopt. Zal thuis ff checken

ok,kan dat daar een verschil in zit...ik dacht dat je ze van de lidl had...das het merk Tenery,en das 20gr per plak.
kijk,het verschil is ook niet groot...maar goed ;)
 
Back
Naar boven