AndroidHealthClinic

Voeding kale per 28-8-07 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

princess
 
Puur de olie is volgens mij stervens moeilijk te verkrijgen. Caps zouden nog kunnen.
 
Nee hoor, Lovitran levertraan kun je voor 7 euro bij de Etos en de Tuinen halen:

Google Image resultaat voor http://www.zelfzorg.nl/img.php?id=208&thumb=1

(beste plaatje dat ik kon vinden).

Ik vreet zelf elke dag 1 eetlepel sinds een maand of 8 en voel me top. Het is lange niet zo goor als men zegt.
Tabs betaal je je scheel aan als je 1 eetlepel levertraan wilt eten (wat aanbevolen is, misschien kun jij er zelfs 1,5 nemen; 1 theelepel per kg LG)
 
top! En dat het goor is boeit me geen reet. Alsof pure olijfolie lekker is hehe
 
top! En dat het goor is boeit me geen reet. Alsof pure olijfolie lekker is hehe

Krijg jij een eetlepel pure olijfolie zomaar weg?

Ik kan practisch alles eten en ben totaal niet kieskeurig met voeding en smaak van wat ik wegwerk, lust echt alles. Maar met een lepel olijfolie kon ik de braakneiging niet meer onderdrukken en kwam mijn laatste maaltijd vrolijk mee naar boven :D
 
Geen probleem ;)
 
ik vind een eetlepel olijfolie smerige dan een eetlepel levertraan. Ik kan het helaas niet met gegronde feiten bewijzen maar ik merk wel dat ik sinds ik levertraan slik me beter kan concenteren op school en me overall fitter voel.

Ben ook in de tijd dat m'n vriendin al 4-5 x ziek is geweest pas 2x een dag of 2-3 verkouden geweest.
 
Een tip voor olie door je strot te krijgen:
- pak een glas en vul het met een bodempje water
- gooi er de lepel olie door
- roer flink*
- drink op

* het lost natuurlijk niet op, maar de olie is op deze manier makkelijk in 1 keer zonder problemen af te slikken
 
Ik doe het altijd tijdens m'n ochtendmaaltijd: eerst wat happen kwark, dan een eetlepel levertraan en dan wat eetlepels havermout.

M'n maaltijd opeten, tandenpoetsen en klaar :)
 
Kale hoe maak jij de vis klaar? In de oven vind ik het niet bepaald lekker. Maar bakken zal vet worden en valt ie uit elkaar. Tips voor mij jij?
 
ik bak ze gewoon. Wel met een deksel op de pan, zodat het een soort van gaar stoomt.
 
ik bak ze gewoon. Wel met een deksel op de pan, zodat het een soort van gaar stoomt.

Alle witvis soorten:

- Vis insmeren met beetje olijfolie
- Citroensap erover
- Licht kruiden

Doe het daarna in een grillpan (geen extra olie oid toevoegen)
2 minuten per kant en je hebt een heerlijk visje, snel en gezond :D
 
vis in een grilpan ?
Dit mislukte compleet bij mij, vis bleef dadelijk plakken aan de richels, en toen ik em probeerde om te draaien trok ik die helemaal kapot.

Wat voor een pan heb jij , ik heb zo'n zware van gietijzer, maar ze plakt blijkbaar te fel voor vis.

Kip en biefstuk lukte wel prima, maar gewoon in boter of olie bakken vind ik toch lekkerder.
 
hoi kale, ik wou graag nog even terugkomen op je voedingsschema omdat ik binnekort weer in de (erg cleane) bulk wil gaan. Het viel me ten eerste op dat je wel errug weinig kcals neemt voor iemand van jou gewicht, hoeveel heb je eigenlijk genomen als activiteitsfactor? (en hoeveel dagen train je dan per week?)

verder over de inhoud van je schema... ik zou m bijna identiek willen houden (met wat lagere waardes dan, ik ben namelijk maar zo'n 68 kg met dezelfde lengte) maar brinta door havermout vervangen (reden dat je brinta neemt? meeste BB-ers zitten toch aan de havermout dacht ik).

verder zie ik dat je 3 ei-eiwitten en 1 heel ei neemt per dag, waarom niet gewoon 2 hele eieren?

de vital cracotte is denk ik omdat je geen brood in je schema wilt mbt vocht vasthouden? kan geen andere reden bedenken

en tot slot, is die ananas vers of uit blik?

ook zat ik zelf meer te denken aan zo'n 300-400gr kipfilet en dan de panga filet weglaten ofzo.

zou graag je mening weten!
 
hoi kale, ik wou graag nog even terugkomen op je voedingsschema omdat ik binnekort weer in de (erg cleane) bulk wil gaan. Het viel me ten eerste op dat je wel errug weinig kcals neemt voor iemand van jou gewicht, hoeveel heb je eigenlijk genomen als activiteitsfactor? (en hoeveel dagen train je dan per week?)

De reden dat ik niet veel cals neem, is omdat ik een zittend beroep heb. Heb vaak genoeg schema's gehad waar ik op 4000 tot zelfs 6000kcals at. Werd er beresterk van en de kilo's vlogen omhoog. Maar het meeste van die kilo's is een hoop vocht en vet. Vergeet ook niet dat ik 27 ben en mijn stofwisseling steeds trager word. Wil er nu gewoon het hele jaar door goed uitzien en mijn vet% niet te hoog op laten lopen en echt puur voor kwaliteitsmassa gaan. Ik kijk niet naar activiteits factoren (dit klopt IMO niet, want je stofwisseling helpt de activiteitsfactor weer om zeep ;) ). Het is een goede richtlijn, maar je kunt het het beste op gevoel doen.

Ik train op het moment 4 keer KT en 2-3 keer cardio.


verder over de inhoud van je schema... ik zou m bijna identiek willen houden (met wat lagere waardes dan, ik ben namelijk maar zo'n 68 kg met dezelfde lengte) maar brinta door havermout vervangen (reden dat je brinta neemt? meeste BB-ers zitten toch aan de havermout dacht ik).

De brinta in de ochtend heb ik op het moment vervangen tot 2 volkoren boterhammen (toasts) en 1 banaan. De banaan is om het leverglycogeen in de ochtend aan te vullen. Moet zeggen dat het mij goed bevalt tot nu toe. Havermout nam ik eerst ook, maar aangezien ik het liever koud met water wegtik en dus niet de havermout wil koken/verwarmen ivm tijd/afkoelen, is brinta een betere oplossingen, omdat dat koud beter verteerd.


verder zie ik dat je 3 ei-eiwitten en 1 heel ei neemt per dag, waarom niet gewoon 2 hele eieren?

Omdat het mijn kcals weer omhoog laat schieten. Bevalt me prima zo en krijg overall genoeg vetten binnen. Ik heb tijden gehad dat ik 8 hele eieren naar binnen propte op een dag. Dus ik doe het niet met de reden dat het slecht voor je cholesterol is ofzo (tegendeel is waar).

de vital cracotte is denk ik omdat je geen brood in je schema wilt mbt vocht vasthouden? kan geen andere reden bedenken

Vond het erg lekker in de cut, dus heb het er gewoon ingehouden :D En brood houd idd wat meer vocht vast. Cracottes minder.

en tot slot, is die ananas vers of uit blik?
Uit blik, maar wel op eigen sap. Verse ananas is uiteraard beter, maar heb geen zin om zo'n ding schoon te maken en daarbij moet je een verse ananas meteen opeten, anders word deze bruin. En een verse ananas per dag is gewoon teveel

ook zat ik zelf meer te denken aan zo'n 300-400gr kipfilet en dan de panga filet weglaten ofzo.
Prima!

zou graag je mening weten!


Dikgedrukt zijn de antwoorden.
 
Okay dank je, ik zal er wel wat moois van maken :).
 
Kale,

Ik heb weleens gelezen dat je met levertraan af en toe moet stoppen met inname. Om de paar maanden even stoppen, was het geloof ik. De reden hiervan was dat vitamine a en d zichzelf "stapelen", waardoor je weer klachten kunt krijgen. Ik wilde je dat gewoon ff laten weten.
 
ik bak ze gewoon. Wel met een deksel op de pan, zodat het een soort van gaar stoomt.

yo kale, je zegt in het begin dat je je eten van te voren klaarmaakt, doe je dat ook met de panga's ? Warm je die dan op in de magnatron op je werk of eet je die koud ?

Ik ben zelf ook een fervent panga eter, maar dan wel met een beetje kruidenpaneermiddel erover hmmmmmmmm :D
 
Back
Naar boven