XXL Nutrition

Voeding/Kookboek? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Riichard1992

Cool Novice
Lid geworden
1 nov 2017
Berichten
54
Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
89kg
Vetpercentage
10%
De laatste paar weken ben ik begonnen met cutten en ben ik van 3500kcal per dag naar zo'n 26 á 2700 gegaan. Dit is als volgt onderverdeeld; +-220 gram eiwitten +-75 gram vetten en +-270 gram koolhydraten per dag. M'n onderhoud is 3065kcal per dag.

Nu eet ik eigenlijk hele dagen hetzelfde. S'morgen 2 shakes met havermout en eiwit. S'middags een bak rijst met kip en groente, rijstwafels met pindakaas en een plakje kalkoenfilet. S'avonds pasta met vlees en groente en voor het slapen gaan nog een bak kwark.

Ik merk alleen dat ik dit eetpatroon op sommige momenten beu begin te raken en daarom ben ik op zoek naar wat variatie. Nu ben ik iemand die het beste een boek kan hebben waar exact in staat wat ik moet kopen qua ingrediënten en hoe ik deze klaar moet maken. Mijn vraag is dus of er een kookboek bestaat met recepten voor (kracht)sporters? Na even gezocht te hebben op Google kwam ik eigenlijk alleen; Het sportkookboek van Stephanie Scheirlynck tegen.

Mijn vraag is of iemand een ander alternatief heeft of misschien weet of dit boek aan te raden is qua recepten die erin staan?

Alvast bedankt!
 
Je kan toch zelf wel wat bedenken? Er zijn zoveel dingen die je kan maken ter variatie.

Je kan je havermout wat varieren met kaneel, cacao, eiwit met smaakje, fruit (ene keer banaan. dan weer ander fruit erdoor.
Je kan je havermout in melk doen maar ook met karnemelk bijvoorbeeld en in yoghurt.

Je kan ook havermout pannenkoeken bakken. Kan je in de koeling bewaren en als ontbijt nemen maar ook als tussendoor. Pannenkoeken kan je ook extra eiwitten door gooien. je kan er hartige of zoete van maken. Genoeg variatie

In plaats van havermout kan je ook ontbijten met gebakken eieren en brood oid
Brood met pindakaas en kipfilet etc. Er is niets mis met brood. Of wraps met roomkaas en zalm of tonijnsalade.

Pasta of rijst met kip en groente is ook niet heilig... je kan ook prima aardappelen, zoete aardappel, bruine of witte bonen eten.
Pof eens een grote aardappel in de magnetron. Even schoonboenen (niet schillen) rondom inprikken. Even in een stukkeukenrol wikkelen en nat maken en dan 6 minuten op een bord op vol vermogen in ed magnetron. Tussendoor even keren. Na 6 minuten even erin prikken. Glijd het mes er zo in dan is hij gaar. Zo simpel kan het zijn.

Kip en groente etc kan je ook best een sausje bij nemen. beetje ketchup, tomaten pasta saus chilisaus
Vlees en kip marineren in ketjap en knoflook met wat olie.
Rijst koken in bouellon of kurkuma.
Roerbak je kip en groente door elkaar en neem zo een zakje duijvis dipsaus mix die je erdoor kiepert.. ca. 20 kcal en je hebt een heerlijk gekruid iets.

Maak salades met als basis bijboorbeeld witte of bruine bonen of mais oid. Linzen en zwarte bonen zijn ook lekker. Wat tomaat, ui, paprika, komkommer oid erdoor en wat gerookte kip of tonijn oid. Beetje yoghurt met currysaus mengen en erdoor en eventueel als je tonijn erdoor doet een gekokt eitje erbij.
Er zijn zoveel variaties mogelikj binnen je macros'. daar heb je echt geen hele kookboeken voor nodig.

Lees de recepten in hetvoedingstopic eens door. Kijk in Post je maaltijden. Er is genoeg. :) succes!
 
Je kan toch zelf wel wat bedenken? Er zijn zoveel dingen die je kan maken ter variatie.

Er zijn zoveel variaties mogelikj binnen je macros'. daar heb je echt geen hele kookboeken voor nodig.

Lees de recepten in hetvoedingstopic eens door. Kijk in Post je maaltijden. Er is genoeg. :) succes!

is ook wel zo, maar eerlijk is eerlijk, als het op koken aankomt ben ik echt lui :p als ik eenmaal iets gevonden heb wat ik kan klaarmaken dan houd ik daaraan vast zeg maar haha. Duurt meestal wel even voordat ik weer iets nieuws probeer. Maar ik ga hiermee aan de slag, dankjewel :)
 
50% van de recepten in een gemiddeld kookboek passen prima in een bodybuilding voedingschema. Soms zul je kleine aanpassingen moeten toen zoals bijvoorbeeld dubbele hoeveelheid Kip, vis of vlees om wat hoger uit te komen qua eiwitten. Of soms laat je één minder gezond ingredient weg wat niet zo goed past. Of je vervangt het voor een ander product. Of je neemt er iets minder van.

Ook zijn er simpele manieren om de dingen die je nu eet een andere smaak te geven. Als je bijvoorbeeld wat lekkere kerrie massala kruiden over je kip en groenten doet geeft dat weer een heel andere smaak dan wanneer je ze wokt met wat sambal en soya saus.

Door wat handiger te worden in de keuken, zul je merken dat je elke dag gezond, lekker en gevarieerd kunt eten. En als je eten elke dag goed smaakt, is het ook zo dat je nauwelijks drang hebt om met ongezonde producten te 'cheaten'.

succes
 
Back
Naar boven