Fitness Seller

Voeding moeilijk aan te passen

Bezoekers in dit topic

Dion1995

Cool Novice
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
31
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
85kg
Hallo,

Even voorstellen, ik ben Dion, 21 jaar en ik ben nu sinds 4 weken bezig met Stronglifts 5x5. Ik ben van oktober 2015 tot februari 2016 30kg afgevallen en ben nu bezig met spieropbouw(althans dat probeer ik).

Ik heb een vraag:
Ik ben nu 4 weken bezig met stronglifts zoals ik hierboven al zei en ik voel dat het goed gaat en dat ik steeds zwaarder kan trainen, helaas merk ik alleen niets van vetverlies.

Ik kan mijn voedingspatroon slecht aanpassen omdat ik kok ben en daarbij moet ik op het werk gewoon eten wat er gekookt word, ook al is dat soms een vette hap(geen alternatief). Hier baal ik best van, ik heb 's ochtends niet altijd een goed ontbijt omdat ik niet naar vette vleeswaren ed. wil grijpen omdat de eieren o.i.d. op zijn.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die tips voor me hebben om toch vet te kunnen verliezen zonder mijn voedingspatroon drastisch te hoefen omgooien. Omdat stronglifts adviseerd 1 dag rust te houden tussen de trainingen en ik dit graag wil opvolgen kan ik ook geen cardiotraining gaan doen tussendoor.

Gr Dion
 
Als ontbijt een shake met melk, whey en havermout is snel en goed. Doe ik ook :) Ik eet 's middags ook steeds warm op het werk, wat ook niet altijd even gezond is maar over het algemeen is dit wel in orde. Als je kok bent (weet niet waar) kan je misschien van bepaalde voeding iets meer klaarmaken en zelf opeten ofzo? Heb lang catering gewerkt en er zijn genoeg koks die gezond (proberen) eten hoor, hangt natuurlijk af van de drukte. Als je enige chef bent in sterrenrestaurant met plaats voor 400 gasten is dit niet makkelijk. Maar als je in een 'gewoon' restaurant werkt oid moet je toch wel hier of daar wat tijd vinden om iets kleins en gezonds te eten. Desnoods 's ochtends een hele dikke shake, wat minder tussendoor en 's avonds laat terug veel oid
 
Hallo,

Ik kan mijn voedingspatroon slecht aanpassen omdat ik kok ben en daarbij moet ik op het werk gewoon eten wat er gekookt word, ook al is dat soms een vette hap(geen alternatief). Hier baal ik best van, ik heb 's ochtends niet altijd een goed ontbijt omdat ik niet naar vette vleeswaren ed. wil grijpen omdat de eieren o.i.d. op zijn.

Zorgen dat je je voorraden tijdig aanvult. :P Je kan het eventueel van te voren klaar maken en in de koelkast zetten. Ook andere eiwitbronnen zijn een optie zoals niet-vettige vleeswaren of bijvoorbeeld kwark. Hmmm als je als kokzijnde een sumblieme mix hebt gevonden met kwark hoor ik het graag. :P
Wat eet je voornamelijk tijdens het werken? Heb je enig idee hoeveel kcals je binnen krijgt. Zijn dat vooral vetten en carbs? Dan zou ik thuis voornamelijk die eitwitten zien binnen te krijgen.
En cardio kan je er prima bij gaan doen.
 
Op het werk eet ik voornamelijk veel tussendoor, zoals cherrytomaten, hazelnoten, amandelen of macadamia's en af en toe wat zoets. Ik drink de hele dag door water met citroen o.i.d. en avondeten is meestal rijst, pasta, gekookte of gebakken aardappelen met kip, rund of vis. Vrijdag snackdag dus vette hap (wat ik niet erg vind 1x per week) en op m'n vrije dag waarop ik met vrienden wat doe dan let ik niet op wat ik eet en drink. Rest van de week probeer ik het wel enigsinds gezond te houden.
 
Hmmm als je als kokzijnde een sumblieme mix hebt gevonden met kwark hoor ik het graag. :P

Kwark met geroosterde(of rauwe) gehakte amandelen, pure chocolade 80%(of hoger), schep honing en bosbessen! Toppie! Doe er ook wel eens een lepel van die ultra fine oats door.
 
Hallo,

Even voorstellen, ik ben Dion, 21 jaar en ik ben nu sinds 4 weken bezig met Stronglifts 5x5. Ik ben van oktober 2015 tot februari 2016 30kg afgevallen en ben nu bezig met spieropbouw(althans dat probeer ik).

Ik heb een vraag:
Ik ben nu 4 weken bezig met stronglifts zoals ik hierboven al zei en ik voel dat het goed gaat en dat ik steeds zwaarder kan trainen, helaas merk ik alleen niets van vetverlies.
Je moet wel weten wat je wilt hé... Spieropbouw boven onderhoud eten
Vetverlies onder onderhoud eten
 
Misschien is Intermittent Fasting (leangains) een idee? Google daar maar eens op. Kort gezegd komt het neer op 8 uur per dag al je kcal eten en vervolgens 16 uur per dag vasten (alleen water, dranken zonder kcal zoals zwarte koffie, thee zonder suiker en light frisdranken drinken). In het begin is het even wennen, maar uiteindelijk werkt het erg goed (voor mij althans).
 
Op het werk eet ik voornamelijk veel tussendoor, zoals cherrytomaten, hazelnoten, amandelen of macadamia's en af en toe wat zoets. Ik drink de hele dag door water met citroen o.i.d. en avondeten is meestal rijst, pasta, gekookte of gebakken aardappelen met kip, rund of vis. Vrijdag snackdag dus vette hap (wat ik niet erg vind 1x per week) en op m'n vrije dag waarop ik met vrienden wat doe dan let ik niet op wat ik eet en drink. Rest van de week probeer ik het wel enigsinds gezond te houden.

Maar eet je zoveel tussendoor omdat je het moeilijk kan laten staan? Ik dacht in eerste instantie dat je iets bedoelde van eten proeven als kok o.i.d. Maar I feel you, denk dat het erg lastig om af te blijven met zoveel lekker eten om je heen. Toch is het af te leren. Cherrytomaten zullen niet veel uitmaken, maar noten tikken wel snel aan. De dagen waarin je niet let op je eten, kan de dagen teniet doen waarin je wel in een tekort zit!
 
Ik bedoel niet echt snackenntijdens het werk, gewoon proeven. Eet veel cherrytomaten zoals ik zei en drink ook erg veel water. Heb nu zo'n beetje bijgehouden wat ik op een normale dag eet en dat is nu zo'n 2300 kcal, wat betekend dat ik nog zeker 900 kcal te kort kom.

Helaas werkt m'n thuissituatie ook niet echt mee aangezien pa en ma ook wel van snacken houden en dat meer kopen als fatsoenlijk voedsel.

Ik heb wel het geluk dat er een bodybuilder bij ons in de keuken werkt wie ook best goed advies geeft.
 
koop je eigen eten.

prep het

neem het mee

problem solved
 
Ik bedoel niet echt snackenntijdens het werk, gewoon proeven. Eet veel cherrytomaten zoals ik zei en drink ook erg veel water. Heb nu zo'n beetje bijgehouden wat ik op een normale dag eet en dat is nu zo'n 2300 kcal, wat betekend dat ik nog zeker 900 kcal te kort kom.

Helaas werkt m'n thuissituatie ook niet echt mee aangezien pa en ma ook wel van snacken houden en dat meer kopen als fatsoenlijk voedsel.

Ik heb wel het geluk dat er een bodybuilder bij ons in de keuken werkt wie ook best goed advies geeft.

Wat is je doel?
Afvallen: 500 kcal onder onderhoud
Gainen: 500 kcal boven onderhoud

Algemene tips:
-Wees consistent
-Koop voedingsmiddelen met een hoge nutritonele waarde.
- Vermijd dagen waarin je jezelf volstouwt 'omdat het maar 1 x per week is'
 
Het doel is spieropbouw, dus 500 kcal boven onderhoud. Maar ik kom erachter dat ik het best moeilijk vind om zoveel te eten omdat ik eigenlijk net daarvan af ben.
 
Het doel is spieropbouw, dus 500 kcal boven onderhoud. Maar ik kom erachter dat ik het best moeilijk vind om zoveel te eten omdat ik eigenlijk net daarvan af ben.

Begrijpelijk kerel. Kom je momenteel niet aan in gewicht?
Als je moeite hebt met de kcal, dan zijn de welbekende havermoutshakes natuurlijk ideaal. Echter, ik denk dat jij gezien je geschiedenis niet te hard van stapel moet lopen. Focus op krachtopbouw en zodra je daarin vastloopt, kan je de kcals op gaan hogen.
 
Het doel is spieropbouw, dus 500 kcal boven onderhoud. Maar ik kom erachter dat ik het best moeilijk vind om zoveel te eten omdat ik eigenlijk net daarvan af ben.

Als je 500kcal boven je onderhoud eet moet je eigenlijk niet zo raar opkijken dat je geen vet kwijtraakt. Zoals eerder aangegeven is vetverlies en spieropbouw voor een groot deel elkaars' tegenpool. Het is niet voor niets dat mensen die bulken ook vet gainen. In jouw geval zou ik zeker eerst eens stoppen met die 500kcal in de plus te zitten en gewoon een tijdje op onderhoud gaan zitten. Als je nog niet zo lang traint dan heb je wellicht namelijk nog wat beginner gains in je lijf zitten en heb je die extra kcals niet nodig.

Verder is het een kwestie van prioriteiten stellen en doorzetten. Zoals aangegeven: neem je eigen eten mee. Prepareer van tevoren en zorg dat je niet zonder komt te zitten. Eet je te veel of te vet op je werk, neem dan minder na afloop. Balanceer :)
 
Ik ben op dit moment vanaf februari op gewicht gebleven, op dit moment eet ik dit(een voorbeeld van wat ik bij hou af en toe)
Ochtend: shake: schep whey protein(van xxl nutri) 300ml. Melk en anderhalf schep ultra fine oats.
Tussendoor: 2 snelle jelle ontbijtkoek/granenreep m chocolade/noten/tomaten ed.
Avondeten: broccoli, gebakken aardappelen en afwisselend vlees(meestal kalf/rund)
Veel water tussendoor.

M'n doel is niet zozeer vet kwijtraken maar gewoon sterker worden en wat breder in de schouders ed. Ik ben nu in m'n 5e week van stronglifts 5x5 en alles word nu wat zwaarder en moeilijker ookal heb ik nog geen failures gehad. Ondanks wat ik vandaag heb gegeten(wat hierboven staat) zit ik nog maar op 2200 kcal ong.wat betend dat ik er dus nog 1000 tekort kom.
 
Ik ben op dit moment vanaf februari op gewicht gebleven, op dit moment eet ik dit(een voorbeeld van wat ik bij hou af en toe)
Ochtend: shake: schep whey protein(van xxl nutri) 300ml. Melk en anderhalf schep ultra fine oats.
Tussendoor: 2 snelle jelle ontbijtkoek/granenreep m chocolade/noten/tomaten ed.
Avondeten: broccoli, gebakken aardappelen en afwisselend vlees(meestal kalf/rund)
Veel water tussendoor.

M'n doel is niet zozeer vet kwijtraken maar gewoon sterker worden en wat breder in de schouders ed. Ik ben nu in m'n 5e week van stronglifts 5x5 en alles word nu wat zwaarder en moeilijker ookal heb ik nog geen failures gehad. Ondanks wat ik vandaag heb gegeten(wat hierboven staat) zit ik nog maar op 2200 kcal ong.wat betend dat ik er dus nog 1000 tekort kom.
Als je echt 98 kg weegt (volgens je stats) dan zou ik hetgene wat je nu al gegeten hebt, enkel voor de middag al hebben opgegeten.
En denk ook dat je eerder 1000kcal hebt gegeten en nog 2200 kcal mist. Hetgene wat jij opnoemt is volgens mij echt geen 2200 kcal hoor.
 
Als je echt 98 kg weegt (volgens je stats)

Dat moet ik even aanpassen, het is nu 84 kg. Ik gebruik myfitnesspal om voeding bij te houden maar het zou inderdaad kunnen dat het dan 2200 tekort is, in dat geval ben ik nog verder van huis.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
We hebben het in mijn geval over bulken. Nou zit ik net een stuk te lezen over de uitleg van bulken en daarin word aangegeven dat je beter niet kan bulken met een vetpercentage boven de 10/12%. Nou weet ik van mezelf dat ik sowieso boven de 20/22% zit.

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik verder gaan met stronglifts 5x5 en sterker worden zonder te bulken? Aangezien ik niet echt een keuze kan maken tussen cutten of bulken en ik nu meer richting een cut ga dan dat ik ga bulken.

Overigens merk ik nu dat stronglifts erg zwaar begint te worden ondanks dat ik pas op squats van 80kg zit, hoe pak je dat aan?
 
Back
Naar boven