Fitness Seller

Voeding op orde??

Bezoekers in dit topic

PoePoe

Novice
Lid geworden
3 okt 2018
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
102kg
Vetpercentage
25%
Beste leden,

Ik wou graag even ter controle mijn voeding hier op het forum plaatsen. Het schema wat ik nu draai is wel door een prof uit de bodybuilding opgezet, maar sta altijd open voor aanpassingen en/of nieuwe ideeën.

Mijn huidige stats
100,9 kg met een verpercentage van ca 19%, die zit voornamelijk in de buikstreek hebben opgehoopt, meting op me rug, biceps en triceps zaten ergens tussen de 3 en 5%. Simpel uitgedrukt, dikke pens dus!!! Iig zo dik, dat ik niet (letterlijk) in vel zit en me niet prettig voel (weer) zo een zomer door te gaan, dus daarvoor het volgende schema in elkaar gesleuteld:

Voedingschema voor 8 maaltijden pd en voor 6 dagen pw:

08.00: 1 snee volkoren brood met 1 lepel appelstroop + 250 magare kwark
10.00: 1 scoop whey met ca 500ml water
12.00: 1 snee volkoren brood met 30gr kipfilet
14.00: 2 snee volkoren brood met pindakaas
16.00: 250gr magere kwark
18.00: 50gr ongekookte (witte) rijst, 250gr kipfilet en groente
20.00: 1 scoop whey met ca 500ml water
22.00: 1 appel met 250gr magere kwark

Hiermee zit ik op een totaal van 2031 calorieën per dag, mij is verteld dat ik niet lager moet gaan zitten omdat dan meer spieren afval en geen vet.

Dus zet me timer om om de 2 uur exact te eten en ben hier erg gedisciplineerd in. Mijn doel is niet een wasbrodje te krijgen voor de zomer, dat ga ik toch niet meer halen en dat hoeft ook niet, maar wil wel weer zelf verzekerd lekker in met t-shirt kunnen lopen. Dus maw als ik me vetpercentage naar ca 10% omlaag naar de 90kg. zou kunnen brengen in de komende 4 maanden zou ik daar prima tevreden mee zijn.

Zit zelf met de volgende vragen:

- Is dit schema goed of kan het beter (moet ik lager in me cal gaan zitten, zo ja hoe?)
- Welke verbeteringen kan ik aanbrengen zonder dat het ten koste van mijn spieren gaat?
- cassiene eiwitten voor het slapen (langzame afgifte)?
- heb dus 1 cheatdag pw, wat zijn daarvoor ongeveer de richtlijnen?

Training ziet er grof zo uit ongeveer:
4 x kracht + 40m cardio pw (60/70m totaal)
2 x kickboxtraining pw (60m totaal)
Dus 5 a 6 trainingen per week.

Wil april of mei beginnen met kuren erbij (t3, teste, primo, cardarine, sr9009)

Hoor graag jullie opmerkingen, verbeteringen en suggesties.

BVD!!!!
 
Er wordt wel steeds meer werk in dit soort BS-1dagsposten gestoken waarbij natuurlijk weer "alle tips welkom zijn", 4x per week trainen, 2x per week kickbox training en daarbij ook weer 2x opdrukken in de warming up, fijn als je de vorige dag net borst hebt getrained, om de twee uur eten: o ja joh? Wanneer train jij dan? ... kuren ook nog... get your shit together. Marina dit is er weer eentje voor jou.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt wel steeds meer werk in dit soort BS-1dagsposten gestoken waarbij natuurlijk weer "alle tips welkom zijn", 4x per week trainen, 2x per week kickbox training en daarbij ook weer 2x opdrukken in de warming up, fijn als je de vorige dag net borst hebt getrained, kuren ook nog... get your shit together. Marina dit is er weer eentje voor jou.
Luister pik, dit is een eerlijke post gebaseerd op mijn gebrek aan kennis hierover. Maw, als je geen normaal antwoord kunt geven, ga dan pinkeltje lezen. Bij deze mijn advies aan jou, zet m op!!
 
Dit IS geen normale post, pik. (bouwvakkersjargon?) we worden hier met z'n allen dood en doodmoe van elke keer deze zelfde troep. Get your shit together was de beste tip.
 
Als dit is opgesteld door een pro BB er dan moet ie zich gaan schamen....
Dit is voor jouw lengte en gewicht een crashdieet.
Bovendien ontbreken de vetten zo goed als....Niet bepaald een goed schema nee....

Lees deze llink even door. Daar staat alles in wat betreft voeding. Leer ervan en gebruik de excel.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
meten = weten dus weeg alles af en bereken het,

Richtlijnen voor ekv staan erin en met dat schema zal je de minimaal 1 gr vet per kg bw echt niet halen.....
 
Beste leden,

Ik wou graag even ter controle mijn voeding hier op het forum plaatsen. Het schema wat ik nu draai is wel door een prof uit de bodybuilding opgezet, maar sta altijd open voor aanpassingen en/of nieuwe ideeën.

Mijn huidige stats
100,9 kg met een verpercentage van ca 19%, die zit voornamelijk in de buikstreek hebben opgehoopt, meting op me rug, biceps en triceps zaten ergens tussen de 3 en 5%. Simpel uitgedrukt, dikke pens dus!!! Iig zo dik, dat ik niet (letterlijk) in vel zit en me niet prettig voel (weer) zo een zomer door te gaan, dus daarvoor het volgende schema in elkaar gesleuteld:

Voedingschema voor 8 maaltijden pd en voor 6 dagen pw:

08.00: 1 snee volkoren brood met 1 lepel appelstroop + 250 magare kwark
10.00: 1 scoop whey met ca 500ml water
12.00: 1 snee volkoren brood met 30gr kipfilet
14.00: 2 snee volkoren brood met pindakaas
16.00: 250gr magere kwark
18.00: 50gr ongekookte (witte) rijst, 250gr kipfilet en groente
20.00: 1 scoop whey met ca 500ml water
22.00: 1 appel met 250gr magere kwark

Hiermee zit ik op een totaal van 2031 calorieën per dag, mij is verteld dat ik niet lager moet gaan zitten omdat dan meer spieren afval en geen vet.

Dus zet me timer om om de 2 uur exact te eten en ben hier erg gedisciplineerd in. Mijn doel is niet een wasbrodje te krijgen voor de zomer, dat ga ik toch niet meer halen en dat hoeft ook niet, maar wil wel weer zelf verzekerd lekker in met t-shirt kunnen lopen. Dus maw als ik me vetpercentage naar ca 10% omlaag naar de 90kg. zou kunnen brengen in de komende 4 maanden zou ik daar prima tevreden mee zijn.

Zit zelf met de volgende vragen:

- Is dit schema goed of kan het beter (moet ik lager in me cal gaan zitten, zo ja hoe?)
- Welke verbeteringen kan ik aanbrengen zonder dat het ten koste van mijn spieren gaat?
- cassiene eiwitten voor het slapen (langzame afgifte)?
- heb dus 1 cheatdag pw, wat zijn daarvoor ongeveer de richtlijnen?

Training ziet er grof zo uit ongeveer:
4 x kracht + 40m cardio pw (60/70m totaal)
2 x kickboxtraining pw (60m totaal)
Dus 5 a 6 trainingen per week.

Wil april of mei beginnen met kuren erbij (t3, teste, primo, cardarine, sr9009)

Hoor graag jullie opmerkingen, verbeteringen en suggesties.

BVD!!!!

De reactie van TheKillingWakefields is wellicht wat kortaf, maar waar het wat mij betreft op neer komt, is dat je overkomt als iemand die zelf geen onderzoek doet en de makkelijke weg zoekt. Daar zijn er op dit forum al genoeg van en dit irriteert de forumleden die wel hun eigen onderzoek doen en energie steken in hun sport.

Jouw voedingschema is ten eerste opgesteld door iemand anders. Waarom? Lees jezelf in en stel zelf een voedingschema op. Ik kan je op een briefje geven dat je dan een beter schema maakt dan het getoonde schema hierboven wat door een 'pro bodybuilder' is gemaakt (waar ik overigens mijn vraagtekens bij zet). Als je je hebt ingelezen, onderzoek hebt gedaan naar goede voeding en dan hier een zelfgemaakt voedingschema plaatst, dan krijg je veel betere reacties.

Daar komt nog bij dat je nu al begint over kuren, terwijl er op een natuurlijke wijze nog zat progressie is te boeken. Ook hierbij lijkt het er op alsof je de makkelijke weg wil kiezen. Feit is gewoon dat kuren op dit moment (en ook in april / mei) niet gepast is met jouw fysiek en kennis (tenminste, voor zo ver dat op basis van je OP te beoordelen is). Ook hier geldt: lees je in en doe je eigen onderzoek.
 
Je schema is poepoe. De gemiddelde kleuter eet beter dan dit.
 
Welke prof BBer heeft dit precies gemaakt dan?

De meeste mensen die net 1 jaartje liften kunnen je nog vertellen dat dit echt niet oke is.
 
Laatst bewerkt:
Rustig aan mensen, niet allemaal tegelijk, er komt ongetwijfeld vandaag en ook de komende dagen weer een soortgelijke "nieuwe" post van dit fictieve kaliber in deze overpopulaire sectie voor dit type "vragen".
 
Dat broodje om 12 uur zou ik skippen.
 
TS is misschien totaal onbekend in de BB wereld qua voeding en training en denkt met een prof BB er dat het meteen allemaal goed is.
Op zich als je deze makkelijkere weg kiest van laat iemand het via een PT doen dan is dat een keuze. Maar het is ook zijn keuze om te zeggen oke... ik ga nu toch zelf maar wat inlezen hier en erover nadenken ipv klakkeloos zijn PT te volgen. Maar dan moet hij ook wel een kans krijgen.....

Dus PoePoe
Doe je voordeel met de link die ik je gaf in mijn post over voeding en lees je in. Het zal je een stuk wijzer maken en dan zal je inzien waarom er hier zo gereageerd wordt.
Een PT of Prof BB er in de arm nemen wil lang niet altijd zeggen dat wat je krijgt goed is. Eerder valt het vaak tegen want zij pakken gewoon een standaard schemaatje en geven dat aan jou en hoppa... das snel verdiend. Bij veel mensen werkt het misschien en die komen dus nooit op een forum zoals hier. Jij wel dus je krijgt een zooi shit over je heen.

Ga lezen en verdiep je meer in de materie van voeding en training. Daar leer je meer van dan van ieder schema wat je kant en klaar krijgt. En later na een zooi tijd erin te hebben gestopt zal je jezelf alleen maar dankbaar zijn dat je het gedaan hebt. En het geld van die PT kan je dan in je voeding stoppen. ;)

succes
 
TS is misschien totaal onbekend in de BB wereld qua voeding en training en denkt met een prof BB er dat het meteen allemaal goed is.
Op zich als je deze makkelijkere weg kiest van laat iemand het via een PT doen dan is dat een keuze. Maar het is ook zijn keuze om te zeggen oke... ik ga nu toch zelf maar wat inlezen hier en erover nadenken ipv klakkeloos zijn PT te volgen. Maar dan moet hij ook wel een kans krijgen.....

Dus PoePoe
Doe je voordeel met de link die ik je gaf in mijn post over voeding en lees je in. Het zal je een stuk wijzer maken en dan zal je inzien waarom er hier zo gereageerd wordt.
Een PT of Prof BB er in de arm nemen wil lang niet altijd zeggen dat wat je krijgt goed is. Eerder valt het vaak tegen want zij pakken gewoon een standaard schemaatje en geven dat aan jou en hoppa... das snel verdiend. Bij veel mensen werkt het misschien en die komen dus nooit op een forum zoals hier. Jij wel dus je krijgt een zooi shit over je heen.

Ga lezen en verdiep je meer in de materie van voeding en training. Daar leer je meer van dan van ieder schema wat je kant en klaar krijgt. En later na een zooi tijd erin te hebben gestopt zal je jezelf alleen maar dankbaar zijn dat je het gedaan hebt. En het geld van die PT kan je dan in je voeding stoppen. ;)

succes

Wij allemaal want ik had gelezen dat de zon schijt vandaag.
 
marina1975 Ik weet niet waarom je elk sneu onzeker mannetje met een te grote bek probeert te helpen. Ze doen er toch niks mee.
 
Back
Naar boven