AndroidHealthClinic

Voeding optimaliseren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

letsgobrandon

Novice
Lid geworden
19 nov 2022
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m82
Hallo,
Ik ben sinds een paar weken strict bezig met mijn voeding en eet nu het volgende:

Ontbijt: 3 boterhammen + 2 eieren + 1 kipfilet
Tussendoor: 2 boterhammen + 2 kipfilet
Lunch: 4 boterhammen + kiwi
Tussendoor: 3 boterhammen + 3 kipfilet + mandarijn
Avondeten: 150gr rijst, 200gr kip, 200gr groente
Tussendoor: 3 boterhammen + 3 kipfilet + 200ml melk 30gr eiwitshake
Voor slapen: 450gr kwark + 20gr noten

2,434.4
176 gr eiwitten
273,1 gr koolydraten
45 gr vet

2800 kcal is mijn maintenace, daarbij doe ik 3x fullbody krachttraining per week en fiets ik dagelijks gemiddeld 40 minuten.

Ik eet nogal veel brood(volkoren/meergranen) omdat het gemakkelijk is. Ik zit vet laag in koolydraten en vet nu ik het zo heb opgeteld, hoe zou ik deze aantallen omhoog kunnen gooien? Zou het brood best willen inwisselen voor iets meer voedzaams. Of mijn rijst omhoog gooien naar 300gr? Dan krijg je verhouding 300rijst 200kip 200 groente.
 
Havermout(pap)
voor vet: noten of lijnzaadolie
 
Welke havermout zou je adviseren?
Als er op de verpakking staat dat het 100% havermout is, zit je goed. Ik zou dan gewoon voor de goedkoopste kiezen, doorgaans het eigen winkelmerk.
 
300 gram ongekookte rijst opeten is nogal een opgave haha, maar het kan... Mocht je toch iets hoger willen in Koolhydraten zou je je bijvoorbeeld wat vaker havermout/brinta kunnen eten.
 
176 gr eiwitten
273,1 gr koolydraten
45 gr vet

Ik zit vet laag in koolydraten en vet nu ik het zo heb opgeteld, hoe zou ik deze aantallen omhoog kunnen gooien
Eiwitten kunnen waarschijnlijk iets minder (min 1,8-2xbw) maar zie je bw niet. Koolhydraten mag meer, hoeft niet.
Vetten moeten hoger, minimaal 0,8xbw (soms moet het iets minder als je diep cut) die heb je echt nodig.

Ik vind zelf redelijk laag in koolhydraten en wat hoger in eiwit en vet wel fijn. Maar het is net wat jij zelf prettig vind/wat goed voor je werkt. Zolang je maar aan de minimum macro's voldoet maakt de verdeling meestal niet veel uit.
 
Back
Naar boven