1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

Opt-in   Meer info

Ontzet Notitie

Voeding rondom cardio workout

Discussie in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door chunky, 15 jun 2006.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. chunky

chunky Huge Freak Topic Starter

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
    Beste mensen, ik ben niet zo thuis in het hele cardio gebeuren, ik doe het eigenlijk nooit specifiek.

hoe zit het nu met de voeding voor en na je cardio, als je je cardio als training op zich doet, dus zonder kt.

's ochtends zou ik het wel weten, dan neem je eerst een whey shake (een snelle) zodat je niet catabool bent tijdens de workout. Misschien zou je hier zelfs wel wat kh aan toe kunnen voegen, dat zal weining invloed uitoefenen tijdens een intensieve workout. Neem je erna nog iets?

Mijn vraag heeft eigenlijk betrekking op de volgende situatie.
    Cardio midden op de dag, tussen meerder maaltijden in. En meestal zelfs binnen een uur na een complete maaltijd. Is het dan nog noodzakelijk om wat extra eiwitten te nemen, om catabolisme tijdens de workout te voorkomen?
    en neem je wat erna? bijvoorbeeld eiwit + dextrose zoals bij een kt workout?

doel is dus vetverbranden en geen spieren, hoewel de reden van mijn cardio puur het peil houden van de conditie is.

gr

2. Luukie23

Luukie23 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Als ik jou was zou ik van te voren niets eten en/of drinken, dan spreekt je lichaam meteen de vetreserves aan

3. chunky

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
    die mogelijkheid heb ik niet, aangezien ik eigenlijk meer train voor de conditie. Ik weet dus wel hoe het hoort, maar ik wil nu dus wat vragen voor als je het doet zoals het niet helemaal hoort, wel eiwitten extra of niet nodig? Voor of erna? enzo

4. chunky

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
    ik geloof dat dit ff verplaatst moet worden, heb ik ff totaal verkeerd gepost.

Verder ook weinig input. subtiel kickje tevens

5. KaLe

KaLe Mommy's little monster Elite Member

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m69
    Massa:
    95kg
    Na de training zou ik een normale maaltijd nemen en geen dextrose oid. Daarvoor zou je eventueel wat extra BCAA's kunnen nemen.
    Je zou eventueel ook na de cardio sessie alleen eiwitten en wat vetten kunnen nemen, zodat je profijt hebt van de "afterburn"

6. chunky

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
    de afterburn?

oh my god, wat voel ik me een noob op dit gebied

gaat dat overigens nogsteeds op wanneer je midden op de dag cardio doet en dus vooraf normaal gegeten hebt?

7. uncLez

uncLez Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    47
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    100kg
    Ik ben zelf bepaald geen dieet guru, getuige mijn 20-ertje op het gebied van de vetpercentages, maar ik doe zelf mijn cardio dus ook gewoon aan het eind van de werkdag. Ik sta elke dag al om kwart voor 6 op en ga gewoon niet nog een half uur a drie kwartier eerder uit mijn nest om te cardio-en.

Als je voor de conditie wil cardio-en en dus (neem ik aan) intensief zult cardio-en zou ik zorgen dat je gewoon normaal eet de hele dag en na de cardio-workout eigenlijk je post-workout comsumptie van een normale trainingsdag aanhouden. Tenminste, dat doe ik zelf...
    Maar goed, 3 van mijn 5 sessies zitten ook achter een kracht-training aan...

Ik moet zeggen, het werkt wel... MAAR... verdomde langzaam :o
    Wel is het zo, dat ik nu met gemak een half uur doorstamp op een tempo en weerstand waar ik een half jaar geleden moeite mee had om het tien minuten vol te houden, vandaar dat ik het toch even noem. Kennelijk is er met mijn conditie dus wel iets gebeurd :)

8. Kazz Unit

Kazz Unit Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    185
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    100kg
    Vetpercentage:
    8%
    Voor de cardio als je traint voor conditie moet je langzame suikers eten.
    Ook vrij veel koolhydraten, bv 2uur voor de training een bord spaghetti eten met wat kip of kalkoen.

9. wazzup

wazzup Gargantuan Beast Erelid

Leuk Bevonden:
    1.452
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    afterburn, ook wel EPOC genoemd

Voor intensieve cardio moet je eten voor en na de training (bevordert zowel de intensiteit (en dus meer calorieen verbranden) als spierbehoud), voor slo-mo cardio hoeft dat niet zo nodig.

vetverbranden tijdens cardio is niet noodzakelijk voor vetverlies over een hele dag. Concentreer je maar op het verbranden van calorieen, dan zorgt je lichaam er zelf wel voor dat het uit je vetreserves komt (tijdens, dan wel na je workout).

10. KaLe

KaLe Mommy's little monster Elite Member

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m69
    Massa:
    95kg
    Afterburn... betekend dat je na de cardio ook nog vet blijft verbranden. Ga je na de cardio carbs eten, dan word je energie weer aangevult en verbrand je dus niet meer. Eet je alleen eiwitten (en evt. wat vetten), blijf je verbranden.

11. chunky

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
    Dus door de eiwitten achteraf probeer je te voorkomen dat je catabool wordt denk ik, dan zou vooraf wat eiwitten of bcaa ook wel oke zijn denk.

@wazzup, gaarne wat meer uitleg over je laatste en voorlaatste alinea.

thnx

12. eq_909

eq_909 Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Appetite For Construction
    Building Results From Research
    by John M Berardi

13. chunky

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
    Bedankt makker! zeer nuttige info

14. wazzup

wazzup Gargantuan Beast Erelid

Leuk Bevonden:
    1.452
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    yep.

Hoe rustiger de cardio gaat hoe minder het lichaam een beroep hoeft te doen op eiwit (dus spier). Als je cardio intensiever wordt gaat je lichaam het niet redden op een lege maag. Vetzuren komen niet snel genoeg vrij om je spieren van energie te voorzien en dus zal je lichaam meer een beroep gaan doen op andere vormen van energie. Glycogeen (opgeslagen koolhydraten), eiwit (opgeslagen in de vorm van spieren :eek:).

Hoe harder je cardio gaat (hogere hartslag, HIIT) hoe meer calorieen je per minuut verbrand. Voorbeeldje (cijfers zijn verzonnen) 20 minuten rustige cardio is wellicht 150 calorieen, 20 minuten intensieve cardio is 300... bij intensieve cardio verbrand je dus 2 keer zo veel calorieen dan bij rustige. (en een hogere EPOC ook nog eens, dus de volgende 24 uur zul je ook nog eens extra verbranden). Waar denk je dat je het meest van af valt ?

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie