MuscleMeat

Voeding + Spiermassa Opbouw Vraag.

Bezoekers in dit topic

KorpsMariniers

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 mrt 2009
Berichten
88
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil graag wat meer spiermassa opbouwen.
En ben erg benieuwd wat ik hier voor moet eten!
Ik doe een voor opleiding voor het leger op een Roc.
En daar heb ik ong 10uur in de week sport.
Rooster :
Dinsdag : 2 uur fitness & 1/1.5 uur zwemmen
Donderdag : 2/2,5 uur binnensport (kracht & doorzettings vermogen baan)
Vrijdag : 4 uur Buitensport (balk op schouder rennen en/of kazerne hindernisbaan)

Zelf Fitness ik nog ong 6 uur in de week extra.

Mijn eet schema:
07:45 Bord brinta met ei erin.
10:00 2 Broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken
12:30 3/4 broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken + gevulde koek
16:00 2 broodjes met beleg.
17:30 aardappelen met vlees en groente
21:00/22:00 Bord brinta met ei erin.

om 10:00 en 12:30 is het pauze op school en vaak na 12:30 heb ik sport.
na het sporten neem ik vaak nog even een broodje met 250ml half volle melk.

Dit hele schema gaat door tot September want dan begint me opleiding tot marinier.


Dus mijn vraag is: Heb ik een goed voedings schema voor een snelle spieropbouw en voor de uren die ik sport?
En/of hebben jullie nog tips voor mij?

Lengte: 1.88m
Gewicht: 76Kilo
Vetpercentage:10,1%

MVG...
 
Misschien kan je nog noten erbij doen.
 
Te weinig eiwitten.. Misschien handig als je kcal en alles erbij zet. Ik zou ook de brinta 's avonds vervangen door magere kwark en wat ballon zegt voeg ook nog wat noten toe suc6!
 
jaa want ik las dat je ong 2 gram eiwitten per 1kilo lichaam gewicht moet nemen voor een snel zienlijk resultaat.

zitten in noten ook veel eiwitten?
 
jaa dat is idd veel!
en in een zak zit 370gram dus dat is ook al een leuk beetje eiwit!

maar wat zou ik nog meer aan tussendoortjes kunnen eten waar veel kooly en eiwit in zit?
 
jaa want ik las dat je ong 2 gram eiwitten per 1kilo lichaam gewicht moet nemen voor een snel zienlijk resultaat.

zitten in noten ook veel eiwitten?

Haha ja enof Pik bij die van mij 27 gram per 100 gram ;)
 
Rozijntjes,kipfilet,kwark?
 
hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil graag wat meer spiermassa opbouwen.
En ben erg benieuwd wat ik hier voor moet eten!
Ik doe een voor opleiding voor het leger op een Roc.
En daar heb ik ong 10uur in de week sport.
Rooster :
Dinsdag : 2 uur fitness & 1/1.5 uur zwemmen
Donderdag : 2/2,5 uur binnensport (kracht & doorzettings vermogen baan)
Vrijdag : 4 uur Buitensport (balk op schouder rennen en/of kazerne hindernisbaan)

Zelf Fitness ik nog ong 6 uur in de week extra.

Mijn eet schema:
07:45 Bord brinta met ei erin.
10:00 2 Broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken
12:30 3/4 broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken + gevulde koek
16:00 2 broodjes met beleg.
17:30 aardappelen met vlees en groente
21:00/22:00 Bord brinta met ei erin.

om 10:00 en 12:30 is het pauze op school en vaak na 12:30 heb ik sport.
na het sporten neem ik vaak nog even een broodje met 250ml half volle melk.

Dit hele schema gaat door tot September want dan begint me opleiding tot marinier.


Dus mijn vraag is: Heb ik een goed voedings schema voor een snelle spieropbouw en voor de uren die ik sport?
En/of hebben jullie nog tips voor mij?

Lengte: 1.88m
Gewicht: 76Kilo
Vetpercentage:10,1%

MVG...

Beste Wannabe,

Gewoon genoeg eten en minder fitnessen. Meer hardlopen. Een grote kast heb je niks aan. Hardlopen wel als je weer moet speedmarsen.

Beetje jammer van je nickname. Je bent niet het Korps Mariniers. Je bent een wannabe.
 
Ik vind het geen goed schema. Erg weinig!

Bereken je energybehoefte en maak naar aanleiding daarvan een goed schema.

Eet ongeveer 150g eiwitten, begin met snelle 's ochtends en eindig met trage 's avonds.

07:45 Bord brinta met ei erin. <--- Gebruik bijvoorbeeld een stuk of 5 eiwitten en geen of enkele dooiers.

10:00 2 Broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken <-- vlokken en worst lijken mij niet de beste keus. Neem liever pindakaas, kipfilet, avocado zalm etc.

12:30 3/4 broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken + gevulde koek <--- zie antwoord bij 10.00. Die gevulde koek zou ik eruit laten (geharde en verzadigde vetten, geen voedingswaarde)

16:00 2 broodjes met beleg.

17:30 aardappelen met vlees en groente

21:00/22:00 Bord brinta met ei erin. <--- Neem hier kwark met noten/lijnzaad

Waarom eet je geen fruit?
 
Nou Fleurtje, ik ben met je eens dat er wel wat meer in kan. Maar er is toch echt niets mis met brinta. En brinta krijgt hij straks in rotterdam ook. En geen kwark met lijnzaad (wtf?) of 5 eiwitten.
Hij moet geen kastje bouwen. Hij moet een allround lichaam bouwen en niet teveel bb voedings- en trainingspatronen in zijn hoofd proppen. Kh heeft hij nodig met de belasting (voornamelijk duur met een leuk kracht sausje) die hij straks voor zijn kiezen krijgt. En waar hij zich nu ook al mee bezig houdt en op moet voorbereiden.
 
Ik vind het geen goed schema. Erg weinig!

Bereken je energybehoefte en maak naar aanleiding daarvan een goed schema.

Eet ongeveer 150g eiwitten, begin met snelle 's ochtends en eindig met trage 's avonds.

07:45 Bord brinta met ei erin. <--- Gebruik bijvoorbeeld een stuk of 5 eiwitten en geen of enkele dooiers.

10:00 2 Broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken <-- vlokken en worst lijken mij niet de beste keus. Neem liever pindakaas, kipfilet, avocado zalm etc.

12:30 3/4 broodjes met vlokken of worst + half flesje drinken + gevulde koek <--- zie antwoord bij 10.00. Die gevulde koek zou ik eruit laten (geharde en verzadigde vetten, geen voedingswaarde)

16:00 2 broodjes met beleg.

17:30 aardappelen met vlees en groente

21:00/22:00 Bord brinta met ei erin. <--- Neem hier kwark met noten/lijnzaad

Waarom eet je geen fruit?




fruit eet ik ook wel maar ik heb de dingen erbij gezet die ik zowiezo op een dag eet.
 
Nou Fleurtje, ik ben met je eens dat er wel wat meer in kan. Maar er is toch echt niets mis met brinta. En brinta krijgt hij straks in rotterdam ook. En geen kwark met lijnzaad (wtf?) of 5 eiwitten.
Hij moet geen kastje bouwen. Hij moet een allround lichaam bouwen en niet teveel bb voedings- en trainingspatronen in zijn hoofd proppen. Kh heeft hij nodig met de belasting (voornamelijk duur met een leuk kracht sausje) die hij straks voor zijn kiezen krijgt. En waar hij zich nu ook al mee bezig houdt en op moet voorbereiden.



Precies!! jij begrijpt me helemaal!
ik wil mij een beetje op pompen voor die opleiding ;)
van mezelf ben ik al erg sterk vertelde ze me op de keuring maar ik zie er niet zo uit en om over een poosje met zon rugtas van 45kilo op me rug telopen en dat dan ong 25km lang...niet dat ik zo iel ben maar ik heb gewoon even iets meer massa nodig....voor het beeld en voor mezelf ;)
 
Beste Wannabe,

Gewoon genoeg eten en minder fitnessen. Meer hardlopen. Een grote kast heb je niks aan. Hardlopen wel als je weer moet speedmarsen.

Beetje jammer van je nickname. Je bent niet het Korps Mariniers. Je bent een wannabe.



bedankt voor het compliment....:(
ga jij maar studeren ;)
 
Tegen wie knipoog jij? Ben je verliefd ofzo?

zon rugtas van 45kilo op me rug telopen en dat dan ong 25km lang...niet dat ik zo iel ben maar ik heb gewoon even iets meer massa nodig....voor het beeld en voor mezelf

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Precies!! jij begrijpt me helemaal!
ik wil mij een beetje op pompen voor die opleiding ;)
van mezelf ben ik al erg sterk vertelde ze me op de keuring maar ik zie er niet zo uit en om over een poosje met zon rugtas van 45kilo op me rug telopen en dat dan ong 25km lang...niet dat ik zo iel ben maar ik heb gewoon even iets meer massa nodig....voor het beeld en voor mezelf ;)


45 Kilo?!:eek:
 

jaa 45kilo.
het lijkt niks maar als je op 10km zit is dat echt zwaar!! aan je schouders nek enz...
nouja en dan vaak nog in ruig gebied... dus denk aan berg trainingen...
 
Ik haal de 10 km niet eens haha.
 
Back
Naar boven