AndroidHealthClinic

Voeding spieropbouw fitness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je twee baby's hebt die je vaak wakker houden dan heb je geen zin om 15min vroeger op te staan, want je slaap heb je nodig. Tegen dat ze dan gewassen, aangekleed zijn, nieuwe pamper,.... dan hopen dat ze geen kaka gedaan hebben ,want anders mag je opnieuw beginnen. Er kruipt daar heel veel tijd in dat je enkel maar kan weten als je zelf 2baby's hebt. Na het werk is ze dan ophalen, dan hun voeding klaarmaken en geven, ze dan ook ff entertainen, dan terug voeding geven en dan in hun bed.

Dan kan ik eten en gaan trainen en als ik dan thuiskom dan ben ik echt bekaf.

Jij beweerd dan dat je nergens geen 2 uurtjes tijd hebt om je maaltijden voor een week of 10 dagen te preppen?

Ken nochtans meerdere mensen met 2 of meer kinderen en die hebben wel nog de tijd om gewoon te eten.
 
Ik sta smorgens ook niet vroeger op :) vind 5u al vroeg genoeg. shake met rijstpoeder,whey en mct olie en dan de fiets op.

Maar je hebt wel gelijk ivm goed te plannen. Meestal is het geen geval van geen tijd maar gewoon een kwestie van de moeite niet willen doen.

Heb al veel mensen horen zeggen ik heb geen tijd voor dit of dat,maar ze hebben dan wel tijd om achterlijke series op tv te volgen :)

Wel ik heb max een halfuur tijd om voor de tv te zitten savondslaat voor ik ga slapen en dat is dan nog niet iedere dag. Dus denk dat de tijd echt wel schaars is , niet? :)
Ook kunnen jullie niet oordelen over mijn tijd, aangezien jullie niet in mijn situatie zitten. Het is niet omdat iemand anders ook 2 kinderen heeft dat dit hetzelfde is. Elk kind is anders, de ene vraagt meer tijd en moeite of aandacht dan de andere. Graag hier geen verwijten te smijten want ik doe echt mijn best. Ik had het gewoon over mijn voedingsschema als deze goed was en wat er eventueel aangepast zou kunnen worden.
Ik probeer uiteraard zoveel mogelijk voeding te nemen ipv supplementen.
 
Het klopt ook wel dat iedere situatie anders is en niemand echt inzicht heeft in jouw tijd en hoe je kids zijn.
Maar er zijn best wat opties.

Wie kookt er in de avond? Mogelijk met de normale avondmaaltijd gewoon een paar porties meer koken voor de volgende dag(en) mee te nemen.
Wat rijst/aardappelen/vlees/groente meer in de pan zal geen extra tijd kosten.

In plaats van de repen kan je ook simpel een blikje tonijn/bak kwark/zakje beef jerky oid meenemen. Je hebt ook blikjes kipfilet tegenwoordig. Kwark gewoon in een koeltasje meenemen blijft makkelijk goed. Eventueel wat havermout/muesli in een zakje los erbij meenemen.

Het is vaak even denken in de oplossing en dan kan je best opties vinden die geen (nauwelijks) extra tijd kosten.

Zelf heb ik ook zeer weinig tijd en probeer ik zoveel mogelijk dingen te combineren met het normale koken om zo tijd te sparen.

Een simpel tussendoor ipv een eiwitreep is bijvoorbeeld eiwitpannenkoeken bakken. Kan je in 1x doen en invriezen. Hoef je alleen maar uit de vriezer te halen en is ontdooit tegen de tijd dat je het wil eten.

Mogelijk kan je hier al wat mee. :)
 
Ik prep ook mijn maaltijden , 1 x per 2 weken op een zondag een uurtje of anderhalf trek ik daar vooruit ..
zelf heb ik voor 20 euro een rijstkoker gekocht , pak rijst erin , Bekertje wat erbij geleverd is vullen met kraanwater erin , en de bodem met wat olie invetten tegen het aanbakken , aanzetten en na 20 / 25 min heb je een volle pan rijst
Kun je ook tijdens het koken van het avondeten doen

Ondertussen de groentes koken / kip bakken / vis klaarmaken
Het meeste tijd gaat zitten in het portioneren van de porties met afgewogen hoeveelheden.

Kwark met vers fruit is ook zeer goed en gezond.

Niemand kan wat zeggen over je tijd en het inzicht in je gezinssituatie. Echter ook voor jouw heeft een dag 24 uur , net zoals voor mij.
Zelf werk ik in 3 ploegen dienst op onregelmatige basis , mijn vrouw ook , en heb een dochter van 9 , die ook nog 2 x per week turnt
En toch hebben wij de tijd om 3 x per week KT te doen , 1 x per week HIIT , ons eten te preppen en tijd met het gezin samen te hebben

Time management is hier de sleutel
 
Time management is hier de sleutel

Dit en geef het tijd, de eerste paar dagen (of week) denk je: Ik trek dit eeecht niet...

Maar ik ben van mening dat het een kwestie van gewenning is.
Geef het tijd, dan wordt het vanzelf routine:)
 
Back
Naar boven