MuscleMeat

voeding tijdens blessure

Bezoekers in dit topic

quaresm

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
66
Waardering
2
ivm kruisbandoperatie kan ik voorlopig niet sporten, hiervoor ging ik 4 a 5x p.w. is het nu verstandig om het aantal carbs drastisch omlaag te gooien en het aantal eiwitten gelijk te houden of wat is de beste manier tot zo min mogelijk spierverlies?
 
Je lichaam moet kunnen herstellen van de operatie en wonden maar je wilt ook niet hevig gaan 'bulken' omdat je dan snel genoeg vet wordt zonder cardio/kt.
Middenweg lijkt me het beste en blijf hoog in de eiwitten

Nog succes met herstellen
 
Ja wat je zegt is juist, nu je niet sport kun je dat inhouden op je koolhydraten, maar niet gelijk 0 of bijna geen koolhydraten eten. Koolhydraten zijn ook belangrijk om je metabolisme op gang te houden, dus tijdens ontbijt en avondeten nog steeds koolhydraten meenemen in je eten (dus niet ontbijten met alleen kwark ofzo), maar je kunt inderdaad wel het beste inhouden op koolhydraten. Weet niet hoe lang je uit de roulatie bent door je operatie maar als je gewoon op (je nieuwe) onderhoud gaat eten zul je niet extreem veel spiermassa verliezen, en wat je verliest komt er naderhand vrij snel weer bij door je spiergeheugen, zolang je je voeding goed hebt onderhouden.
 
Back
Naar boven