Fitness Seller

Voeding tijdens cutten

Bezoekers in dit topic

jomme

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 jan 2006
Berichten
29
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
92kg
Vetpercentage
20%
Dames, heren

Ben momenteel naar een goed eetschema aan het zoeken. Mijn doel is om mijn vetpercentage te laten zaken door de macro's juist te verdelen.
Ik weeg 92kg bij 189cm. Vetpercentage is rond de 20 denk ik als ik foto's vergelijk van op het forum hier.
Momenteel eet ik tijdens een normale dag 2800kcal
190gr eiwitten (voornamelijk kip, zalm, mager rundvlees)
248gr koolhydraten (uit bruin brood, pasta, zoete aardappel)
112gr vet (uit olijfolie, pindakaas, zalm)

Ik verbrand door cardio 1100kcal per dag aan 78%hfmax(fiets woon-werk 40km) en doe 4x 50min kracht training met een volume van 16 sets met 10-12herh met telkens 4sets van de 16 dropset.
2x per week komt er een spinningsessie bij van 90min (zelf lesgever) waar ik makkelijk 80%hfmax gemiddeld haal. Voornamelijk door de intervaltraining ligt dit zo hoog.

Hoe kan ik dit nog verbeteren? Mijn doel is om naar 12 procent vet te zakken en dan veel spiermassa aan te maken.
 
1100 kcal extra verbranden op een dag? DAT alleen is al ruim 2 keer meer dan dat goed zal zijn. Lees je eerst even goed in de stickies voordat je komt met vragen.
 
1100 kcal extra verbranden op een dag? DAT alleen is al ruim 2 keer meer dan dat goed zal zijn. Lees je eerst even goed in de stickies voordat je komt met vragen.
Kom aub niet af met antwoorden zoals deze. Vele zouden eens moeten leren om constructief feedback te geven. Ik zal een voorbeeld geven van een constructief antwoord die je had kunnen geven.
Jomme, ik vind 1100kcal extra verbranden per dag nogal veel. Ik zou het anders aanpakken want (en dan kom je met ervaringen of onderbouwde mening).

Als ik kies voor de fiets te nemen om naar het werk te gaan dan is dat mijn keuze. Zo verdien ik geld terwijl ik goed gezind en blij op het werk aankom ipv zeurend over onze Belgisch fileprobleem.
 
Als afvallen op dit moment je doel is is denk ik het enige wat je nog kunt doen om dit te versnellen qua voeding je koolhydraten te verlagen. Het kan best zijn dat je metabolisme gezien je gewicht en je totale kcal inname dan zo vertraagt dat je verbranding dan stil komt te liggen. Dan evt. een refeed dag tussendoor met wat hogere koolhydraten om dit tegen te gaan. Of extra koffie om de boel te boosten. Hoop dat je daar wat aan hebt :-)
 
Thanks, ik kan inderdaad nog meer zakken in KH. Merk dan soms wel een dipje qua energie maar het is natuurlijk voor het goede doel. Een tien jaar geleden heb ik wat geëxperimenteerd met hoge en lage kh-dagen maar werd ik zo slecht gezind van dat ik meer begon te cheaten dan nodig. Theoretisch weet ik perfect wat ik moet doen, maar ik merk dat de bodybuilders hier op het forum zoveel meer weten uit eigen ervaringen. Mijn achtergrondkennis is vanuit master lichamelijke opvoeding, maar daar gaven ze aan dat 0,8gr eiwit per kg al genoeg was voor een krachtsporter. Weten we ondertussen wel dat het niet is.
 
Ja ga mensen nog even proberen wijs te maken dat na lange tijd cutten je verbranding stil komt te leggen. Maak ze dat in Afrika wijs
 
Ik denk wel dat je metabolisme kan vertragen en versnellen. Maar niet stilvallen als je 2800kcal eet en een actief sportleven hebt. Wat volgens mij wel helpt is ervoor zorgen dat je lichaam niets gewoon wordt waardoor je het stimuleert om te veranderen.
 
Ik denk wel dat je metabolisme kan vertragen en versnellen. Maar niet stilvallen als je 2800kcal eet en een actief sportleven hebt. Wat volgens mij wel helpt is ervoor zorgen dat je lichaam niets gewoon wordt waardoor je het stimuleert om te veranderen.
Trek je even niets aan van de reactie van 1100 kcal extra verbranden per dag is wel veel. Waar het om gaat is dat die 1100 kcal bij jouw gewoon in je TDEE horen. Met het gene wat je nu eet en beweegt (2800 kcal) wat doet jouw gewicht daarbij? Ik kan mezelf niet voorstellen dat je gewicht gelijk blijft en ik denk dat dit toch zeker wel met een kilo per week zou moeten zakken. Daarnaast kan ik je als tip geven om 15 EN% per dag uit vet te halen en je koolhydraten op te schroeven. Je eet erg weinig koolhydraten voor het aantal minuten dat je per dag beweegt. Verder zit je ook te hoog in je reps. Doe ook oefeningen met 4-6 herhalingen zodat je spieren flink belast blijven worden. Droogtrainen doe je niet door veel herhalingen te maken maar simpel weg gewoon door een kcal tekort te creeëren.
 
Trek je even niets aan van de reactie van 1100 kcal extra verbranden per dag is wel veel. Waar het om gaat is dat die 1100 kcal bij jouw gewoon in je TDEE horen. Met het gene wat je nu eet en beweegt (2800 kcal) wat doet jouw gewicht daarbij? Ik kan mezelf niet voorstellen dat je gewicht gelijk blijft en ik denk dat dit toch zeker wel met een kilo per week zou moeten zakken. Daarnaast kan ik je als tip geven om 15 EN% per dag uit vet te halen en je koolhydraten op te schroeven. Je eet erg weinig koolhydraten voor het aantal minuten dat je per dag beweegt. Verder zit je ook te hoog in je reps. Doe ook oefeningen met 4-6 herhalingen zodat je spieren flink belast blijven worden. Droogtrainen doe je niet door veel herhalingen te maken maar simpel weg gewoon door een kcal tekort te creeëren.
Mijn gewicht gaat soms idd met een kilo zakken, ik kom van 97 na de zomervakantie. Maar dit blijft niet zakken, ben nu al een tijdje blijven hangen. Mss is de low rep training idd niet slecht om eens uit te proberen. Laat ik de dropset dan ook voor wat het is?
Ik heb wat bang voor de KH, vroeger heel dik geweest en ik kom snel bij als ik wat meer KH eet. Mss smorgens eens op de nuchtere maag naar het werk? Kan dan eenmaal aangekomen een wheyshake en appel nemen.
 
Mijn gewicht gaat soms idd met een kilo zakken, ik kom van 97 na de zomervakantie. Maar dit blijft niet zakken, ben nu al een tijdje blijven hangen. Mss is de low rep training idd niet slecht om eens uit te proberen. Laat ik de dropset dan ook voor wat het is?
Ik heb wat bang voor de KH, vroeger heel dik geweest en ik kom snel bij als ik wat meer KH eet. Mss smorgens eens op de nuchtere maag naar het werk? Kan dan eenmaal aangekomen een wheyshake en appel nemen.
Als jij op dit moment op dit gewicht blijft met deze kcal inname en je houdt je daar aan zoals je zegt (elke dag , dus ook het weekend) betekend dit dat dit op dit moment het aantal kcal is dat jij per dag verbrand. Dan zou je dus in theorie minder moeten eten. Haal er eens 200 kcal af aan vet en kijk na een week wat dit met je gewicht hebt gedaan. Dat op nuchtere maag naar je weg fietsen zou ik niet doen en bewaren voor een later stadium als je op een lager vetpercentage zit.
 
Als afvallen op dit moment je doel is is denk ik het enige wat je nog kunt doen om dit te versnellen qua voeding je koolhydraten te verlagen. Het kan best zijn dat je metabolisme gezien je gewicht en je totale kcal inname dan zo vertraagt dat je verbranding dan stil komt te liggen. Dan evt. een refeed dag tussendoor met wat hogere koolhydraten om dit tegen te gaan. Of extra koffie om de boel te boosten. Hoop dat je daar wat aan hebt :-)
Verbranding staat nooit stil, metabolisme gaat nooit kapot en een refeeddag doet he-le-maal niks voor je. Stop met die onzin te posten aub. Niemand heeft hier iets aan.

-----------------------------------

@TS, je rekent teveel en bekijkt het te statisch. De truc is dynamisch (om er ff een mooi woord tegeaan te klappen) te reageren op je resultaten. Dus een paar weekjes strak alles monitoren en vervolgens daar conclusies en aanpassingen aan te verbinden.

Ik denk dat het daarnaast niet handig is om mensen de les te lezen hoe ze moeten reageren. Het is een openbaar forum. Deal with it en laat dat diva-gedrag gewoon achterwege. Je moet een beetje een dikke huid en een filter hebben als je op een forum komt.
 
[
Verbranding staat nooit stil, metabolisme gaat nooit kapot en een refeeddag doet he-le-maal niks voor je. Stop met die onzin te posten aub. Niemand heeft hier iets aan.
Ik denk dat het daarnaast niet handig is om mensen de les te lezen hoe ze moeten reageren. Het is een openbaar forum. Deal with it en laat dat diva-gedrag gewoon achterwege. Je moet een beetje een dikke huid en een filter hebben als je op een forum komt.

Dit is mijn mening. Je zegt t zelf al. Deal with it en laat dat diva-gedrag gewoon achterwege. Je moet een beetje een dikke huid en een filter hebben als je op een forum komt ;-)
 
[

Dit is mijn mening. Je zegt t zelf al. Deal with it en laat dat diva-gedrag gewoon achterwege. Je moet een beetje een dikke huid en een filter hebben als je op een forum komt ;-)
Het ding is, dit soort zaken zijn gewoon heel goed meetbaar en dat is ook al door heel veel gekwalificeerde mensen gedaan. Dat heeft niks te maken met een mening.
 
Ik denk dat een minder stricte dag emotioneel soms wel een boost kan geven.
 
Verbranding staat nooit stil, metabolisme gaat nooit kapot en een refeeddag doet he-le-maal niks voor je. Stop met die onzin te posten aub. Niemand heeft hier iets aan.

-----------------------------------

@TS, je rekent teveel en bekijkt het te statisch. De truc is dynamisch (om er ff een mooi woord tegeaan te klappen) te reageren op je resultaten. Dus een paar weekjes strak alles monitoren en vervolgens daar conclusies en aanpassingen aan te verbinden.

Ik denk dat het daarnaast niet handig is om mensen de les te lezen hoe ze moeten reageren. Het is een openbaar forum. Deal with it en laat dat diva-gedrag gewoon achterwege. Je moet een beetje een dikke huid en een filter hebben als je op een forum komt.
Ik bekijk het idd statisch, zo is het ook makkelijker om snel in te grijpen. Mss is dynamischer idd minder stressvol, kan ik je helemaal in volgen. Proberen, meten, aanpassen en opnieuw proberen.
Ivm dikke huid hebben, ja helemaal mee eens. Divagedrag tolereren, ja maar niet ergens waar je als "vrienden" elkaar op de goede weg probeert te brengen. Ik haal weinig uit negatieve feedback, buiten dat de tegenpartij gefrustreerd is door mijn zwakheid. Positief en opbouwend geformuleerde feedback geeft motivatie aan diegene die iets wil leren en geeft respect terug aan diegene die hem iets geleerd heeft.
 
Back
Naar boven