MuscleMeat

Voeding tijdens deload (cut)

Bezoekers in dit topic

Blaatpiraat

Novice
Lid geworden
30 apr 2019
Berichten
17
Waardering
11
Sup allen,

Ik ben lang geleden lid geweest (ander acc), een flinke tijd gestopt geweest met bb en sinds kort weer volop bezig.

Doordat ik wat vetter ben geworden zit ik eigenlijk al een maand of 2 in de cut. Ik doe wekelijks een refeed, in de vorm van aanvullen met carbs of een cheatmeal.

Ik merk dat sinds ik weer train dat mijn verloren spiermassa snel terugkomt en dat ik weer met kracht omhoog schiet terwijl ik in de cut zit. Helaas raken mijn aanhechtingen in mijn bicep rechts wat overbelast en wil ik een deload aankomende week plannen. tijdens deze deload zal ik in plaats van 5 dagen (PPL-PP) op 50% van mijn 1RM PPL gaan doen en volgende week zaterdag een 1RM day met de "big three".

Hier mijn vraag ; wat te doen met de kcals aankomende week? Sowieso wil ik vrijdag wat carbs loaden zodat ik zaterdag wat meer energie heb, en eet ik zaterdag sowieso meer (ga met een maat, daarna eten). Ik verwacht die twee dagen op onderhoud te eten.

Adviseren jullie om de gehele week op onderhoud te eten? Misschien even rustig elke dag met 200kcal omhoog?

Ik hoor graag. Groet.
 
Welkom terug dan . :)

Je zit nog altijd in een cut nu en gaat een deload doen. Wil je gewoon op gewicht blijven dan kan je rond onderhoud gaan eten. Je traint immers minder zwaar dus je verbruik gaat al (mogelijk) iets omlaag. Als je daarna door wil blijven cutten zou ik i ieder geval niet niet boven je onderhoud gaan eten.

Dus gewoon een weekje op onderhoud lijkt me de beste optie.
 
Om even een weekje de tijd te nemen om goed te herstellen zou ik idd minimaal op onderhoud zitten of zelfs iets erboven.
 
Thanks beide. Ik ga op onderhoud zitten aankomende week. Doordat het volume minder wordt en frequentie ook zal ik niet op het onderhoud gaan eten van wat ik nu als onderhoud heb.
 
Back
Naar boven