XXL Nutrition

Voeding tijdens griep/ziekte

Bezoekers in dit topic

Mushral

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
24 jul 2011
Berichten
1.203
Waardering
257
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
8%
Afgelopen dagen last van griep denk ik. Qua symptomen koortsachtig (ene moment koud vs warm), hoofdpijn/sneller moe, darmen zijn van slag, en de laatste 2-3 trainingen ook significant meer spierpijn en ook in de gewrichten zoals bij je ellebogen etc. Van m'n maag zelf heb ik weinig last, dus het is niet zo dat ik niets binnen kan houden: Juist het tegenovergestelde. Over de gehele dag gezien heb ik echt het gevoel alsof ik constant honger heb. Ik sla (tot) nu (toe) 1-2 dagen het trainen over om te herstellen, dus logischerwijs zou ik minder honger moeten hebben omdat ik minder actief ben, maar het tegenovergestelde is juist het geval. Ongeveer een halfuur na het eten van flinke maaltijden heb ik alweer het gevoel dat ik een soortgelijke maaltijd erbij kan proppen. Afgelopen weken niets veranderd in voedingsschema of activiteitsschema, enige factor die veranderd is, is m'n fysieke gesteldheid dus. Kan dit zijn dat m'n lichaam toch meer energie/voedingsstoffen gebruikt/nodig heeft om de bacteriën/ziektekiemen te bestrijden o.i.d?

M'n gevoel zegt enerzijds dat je minder energie verbruikt tijdens zo'n periode van griep omdat je eigenlijk geen reet doet qua trainingen/activiteiten, van de andere kant klinkt het voor mezelf ook best logisch dat je lichaam misschien wel juist veel meer doet dan normaal, omdat het 24 uur per dag aan het 'strijden' is tegen de ziekte. Iemand hier soortgelijke ervaringen mee? Wat adviseren jullie? Neig zelf naar gewoon luisteren naar m'n lichaam en als ik honger heb meer eten, maar ben toch benieuwd naar (soortgelijke) ervaringen/adviezen.
 
Ik zou gewoon naar de signalen van mijn lichaam luisteren ,voor herstel zijn voedingstoffen nodig!
Als je weer beter ben zal je zien dat je weer gauw in je normale voedingspatroon zit.
Beterschap en succes ermee!
 
Ik kaap even deze topic. Heb een ontsteking op mijn kaakbeen. Gevolg is 24/24 hevige pijn. Heb al sinds vorige weeg niet meer getraind en voeding is kut. Vooral carbs als Brinta & havermout. Shake wordt afgeraden omdat de eiwitten tussen mijn tandvlees kan dringen en zo de ontsteking erger maken.....
Roerei is te doen. Iemand ook tips ?
 
Back
Naar boven