AndroidHealthClinic

Voeding tips bulk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pieter

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2019
Berichten
50
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
101kg
Hallo iedereen,

Een flinke tijd afwezig geweest maar daar ben ik weer!
Zoals sommigen misschien nog wel weten heb ik een tijd geleden een topic geplaatst over mijn problemen met aankomen, het antwoord hierop wat jullie mij gaven was eigenlijk heel simpel en had ik zelf ook wel kunnen bedenken: meer en veel meer eten.
Ik ben een persoon die daar altijd al moeite mee heeft gehad, en ook nog met een ectomorphische bouw en snelle verbranding is aankomen ontzetten lastig voor mij.
Na jullie antwoorden heb ik Myfitnesspal gedownload en heb ik besloten om een dirty bulk te doen (dit doe ik nog steeds). Waarom dirty? omdat ik merk dat dat de beste manier voor mij is, aankomen is aankomen, vocht, vet of spieren i don't care.
Het bulken ging erg goed, 3530 calorieën is mijn dagelijkse inname. Alles werd netjes geregistreerd op Myfitnesspal en de ene pak melk/chocolademelk na de ander gingen er elke dag door, veel kaas en mozzarella, sauzen, vetten, noodles en veel rijst je kent het wel.
Van 75 kilo naar 78 kilo in 4 maanden! Een super prestatie voor mij!
Maar na veel pieken heb ik een flinke daling bereikt, ik ben erg slordig geweest en heb vaak mijn dagelijkse calorie behoefte vaak niet behaald... De mozzarella kwam mijn neus uit en ook dagelijks 1 liter melk en chocolademelk gingen erg lastig.
76 kilo op de weegschaal tegenwoordig (in de avond).
Ik weet waar het probleem ligt: ik moet voeding hebben dat makkelijk en snel weg te eten is. 'S ochtends heb ik zeer weinig tijd om te ontbijten, zodra ik in de trein zit naar school heb ik ook geen zin om te eten, boterhammen met kipfilet, super goed natuurlijk maar gewoon niet mijn ding:thumbd: S'middags heb ik ook simpelweg geen zin om die boterhammen te eten, soms misschien net 1. Wel heb ik altijd een pak chocolademelk bij. 'S avonds eet ik gewoon mee wat de pot schaft, dus dat zit wel snor.
Hebben jullie tips wat snel weg te happen is en een goede (dirty) aanvulling is aan mijn calorie behoefte, ik ben sinds vandaag begonnen met 3x30 gram cashewnoten op de dag, dit zijn dingen die ideaal voor mij zijn, snel en makkelijk.

Alvast bedankt!

Pieter
 
Eet gewoon wat je wel lekker vind, hoe moeten wij nou weten wat dat is.

En doe een beetje gezond, alleen maar rotzooi vreten om aan je kcals te komen schiet niet op.

Verder eens met post boven mij, grow some balls dude :)
 
Opbouwen is key.
Eet zoveel als je chill vind. En gooi er dan nog een maaltijd of drankje bij. Bouw dat vervolgens steeds verder uit en voor je het weet heb je honger op 3500kcals.
 
Cashewnoten, havermout met skyr of yoghurt/melk met whey, gehakt, zalm, bananen, chocomel, hamburgers op brood.

Ez calories en tbh zit ik niet eens vol na deze opgenoemde voedselsoorten. Uiteraard na 4 broodjes hamburger wel. Ik kom van 59kg en heb 85kg op z'n zwaarst gewogen. Er valt zeker meer uit te halen. Geef het tijd vooral, verwacht niet dat je in een maand als een strongman kan eten. Beetje bij beetje meer eten.
 
Haal eerst eens qua boodschappen allemaal verantwoorde producten in huis. Kijk dan eens aan dmv loggen wat je eet gewoon eens hoeveel je naar binnen werkt zonder strak aan een schema te houden. Soms zit je al lekker in de buurt van waar je moet zijn, daarna kun je ook makkelijk macro’s gaan volgen en je dagen iets beter in gaan delen qua voeding. Van de een op de andere dag een strak schema werkt niet voor iedereen ;)
 
Neem bijvoorbeeld in de ochtend een havermout shake van 100 gram met een halve liter melk, en een banaan erbij. Desnoods in de middag ook nog een keer. Tussendoor nog een boterham dik gesmeerd met pindakaas, wat cashew nootjes tussendoor. Bakje kwark en je avond maaltijd. 3500 kcal kan echt niet moeilijk wezen. De meesten van de grote jongens op dit forum vallen af op 3500 kcal.
 
Ik hoor 2 belangrijke zaken , geen zin en geen tijd ..

Geen zin om te eten , geen tijd om te ontbijten ..

Gast , maak zin en zeur niet zo , deze sport is idd niets voor jouw heb ben ik bang
 
Brood zie je helrmaal niet zitten?
Wraps met zalm roomkaas of pindakaas kip ananas of gewoon met allerlei ander beleg.
Krentebolle of mueslibollen met kaas.
Shakebeker mee mee havermout en eiwitpoeder. Op school melk erbij en hoppa
Zak noten of pindas in je tas. Studentenhaver

En zo zijn er tal aplossingen.
 
Laatst bewerkt:
Dan maak je van de chocolademelk fristi ? En van mozarella maak je oude kaas ?
 
Na jullie antwoorden heb ik Myfitnesspal gedownload en heb ik besloten om een dirty bulk te doen (dit doe ik nog steeds). Waarom dirty? omdat ik merk dat dat de beste manier voor mij is, aankomen is aankomen, vocht, vet of spieren i don't care.
Het bulken ging erg goed, 3530 calorieën is mijn dagelijkse inname. Alles werd netjes geregistreerd op Myfitnesspal en de ene pak melk/chocolademelk na de ander gingen er elke dag door, veel kaas en mozzarella, sauzen, vetten, noodles en veel rijst

Alvast bedankt!

Pieter
Ik zal niet gaan dirty bulken, je krijgt teveel onnodige vetten binnen, en veels te veel sodium.
 
Leren varieren.
Voor alles is wel een vervanger
Mozzarella-huttenkase-kaas-geitenkaas-brie-camembert-roomkaas oid

Brood- krentebollen-mueslibollen-wraps-crackers-ontbijtkoekrepen (oke wel wat meer suiker)-kaas uien bollen (jummie :D ) - maak zelf bananenbrood - bak pannenkoeken (kan je paar dagen in de koelkast bewaren)- Maak een simpele havermout mug cake en neem die mee in de trein - shakes met havermout/rijstmeel oid zat variatie

Noten - studentenhaver - van die crackers met allerlei pitten en zaden (kan je ook prima zonder beleg eten) - pinda's - chocorozijnen/chocoamandelen (AH heeft ze met pure chocolade)

Pak er gewoon wat fruit tussendoor bij. Banaantje of appeltje hap je zo weg. (vitamientjes)
Vers sapje meenemen voor onderweg

Chocomelk - karnemelk-melk-yoghurtdrink-sojamelk-breakers-kwark/skyrr oid-je hebt ook houdbare pudding (ehrman)
Als je het lust (goede oude tijd) bessola.. maar dat moet je echt lusten. :o in het houdbaar schap
 
Ik zal niet gaan dirty bulken, je krijgt teveel onnodige vetten binnen, en veels te veel sodium.

Dirty bulk = over de 500kcal overschot gaan, gezond of niet.

Hoe je aan alle kcal komt moet je zelf weten. Gezondheid is relatief in bodybuilding :roflol:
 
Dirty bulk = over de 500kcal overschot gaan, gezond of niet.

Hoe je aan alle kcal komt moet je zelf weten. Gezondheid is relatief in bodybuilding :roflol:

Uit welk boek komt deze wijsheid?
 
Volgens mij heeft hij ook geen zin meer om te reageren
 
Moeite hebben met 3.500.... En dan voornaamste reden dat je geen ‘zin’ hebt om te eten?
Ben je serieus?
 
Back
Naar boven