Fitness Seller

Voeding verbeteren

Bezoekers in dit topic

Tjano93

Novice
Lid geworden
6 okt 2014
Berichten
27
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hey guys,

Een half jaar geleden ben ik drastisch verandert qua voeding, dit was echter niet vol te houden omdat ik ook merkte dat ik er niet alle tijd voor had door mijn werk.

Nu wil ik toch weer gaan beginnen met gezonder eten (dus minder streng) en dacht ik zelf aan;

ONTBIJT (10:00)
Eiwitshake met Chia

TUSSENDOOR (11:00)
Groentesnack zoals komkommer, wortel, tomaat of radijs

LUNCH (13:00)
Eiwitshake met omega 3 en multivitamine

TUSSENDOOR (15:00)
4 rijstenwafels of een eiwitbar

DINER (17:00/18:00)
Wat de pot schaft, maar zo min mogelijk koolhydraten
du beperkt rijst, pasta, aardappel etc.

TUSSENDOOR (20:00)
Laatste maaltijd van de dag, kwark of yoghurt


Verder ben ik van plan alleen nog maar water te drinken, me shakes ook met water plus nog wat Green Tea pillen erbij.

Om een beeld te krijgen van wat ik doe; ik werk in de horeca, en het probleem van de horeca is dat ik niet altijd even een half uur heb om rustig te eten. Het is eigenlijk alleen maar gaan, gaan en gaan. In mijn vaak 10 tot 12 uur durende werkdag heb ik maar een half uur pauze en dit is voor het avondeten.

Ik ben 21 jaar
1.85 meter lang
95 kilo
en me bf zit ongeveer op de 21%
nu weet ik ook dat mijn lichaam veel vocht vasthoudt.


Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!

Alvast bedankt!
 
Je kan op www.iifym.com uitrekenen hoeveel energie je op een dag verbruikt. Zodra je weet hoeveel kcal je lichaam elke dag nodig heeft, kun je daarop een voedingsschema afstemmen. Kijk of het huidige schema aansluit bij de kcal die je nodig hebt en bij je doel past. Wil je aankomen? Eet je meer kcal dan je nodig hebt (200-500kcal per dag) wil je afvallen, doe je minder kcal eten per dag. Circa 200-500 per dag.

Zoals ik het nu zie, wil je afvallen, alleen is dit veel te weinig. Ik zie bijna geen vetten, groenten, vezels en al met al zal dit nog geen 1500kcal zijn. Dat houd je een week vol, dan crash je hem weer... Dit omdat je in de horeca heel veel energie verbruikt, wellicht nog sport en je lichaam heeft ook energie nodig (vaak al zo'n 2000 zonder dat je uberhaupt iets uitspookt). Dus dit houd je op langer termijn niet vol. Doe het gefasseerd, dat is beter voor je resultaat, gezondheid (hormonen, darmwerking, fitheid) en ga je ook nog eens langer volhouden. ;)

Lees voor meer info dit even door:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
[Link niet meer beschikbaar]

Dan lukt het wel om een goed schema te maken. Maak een schema en plaats hem hier. Graag ook met de hoeveelheid in totaal aan kcal, vetten, eiwitten en koolhydraten. Dan kunnen we hem nog eens goedkeuren voor je :) Zodat je direct aan de slag gaat en wél het vol kan houden.

Succes!
 
Ik zou er al mee beginnen om al die eiwit shakes,repen en chia meuk eruit te gooien en echt voedsel te gaan eten.

Eet bijvoorbeeld als ontbijt havermout met een gekookt eitje en een stukje fruit en in de middag bijvoorbeeld een handje walnoten/amandelen als snack.

Al die supplementen zijn sowieso overbodig, laat je niet misleiden.
 
Back
Naar boven