AndroidHealthClinic

Voeding voor lange verzadiging.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sephirothsnake

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
14.139
Waardering
29
Ik wil nog 7 kg afvallen. (ben er al 25 kwijt)

Maar de laatste tijd heb ik enorm veel honger.
Opzich is dit niet slecht voor mijn krachttraining enz.. maar die 7 kg vet moeten er eerst af..

Ik weet dat ik langzame kh en eiwitten moet eten om zo min mogelijk honger te hebben.

Maar ik mag eieren en rijst eten zoveel ik wil ... 's avonds heb ik weer trek..


Iemand die wat goee honger stoppers kent?
 
dan eet je savons kwark met noten of eieren
 
op een of andere manier geeft een zak rauwkorst 250-300gram ook een redelijk vol gevoel bij mij.
 
rauwkost idd, ik ben laatste tijd ook wat minder aan het eten omdat ik me nogal verekend had in de kcal's en eet ook wel veel wortels tussendoor
 
Werkt ook prima voor mij. Rauwe groenten vullen enorm!;)
 
Een lepel pindakaas voor je maaltijd zorgt ervoor dat je meer tijd nodig hebt om te verteren en op die manier heb je ook minder snel weer honger.

En zo krijg je nog wat gezonde vetten binnen ook!(y)
 
thnx voor de tips so far heren
 
Een lepel pindakaas voor je maaltijd zorgt ervoor dat je meer tijd nodig hebt om te verteren en op die manier heb je ook minder snel weer honger.

En zo krijg je nog wat gezonde vetten binnen ook!(y)

Vet heeft lang nodig maar bevat ook veel kcals. Eiwit geeft dezelfde lange verwerkingstijd en verzadigingsgevoel, maar dan voor de helft van de kcals! Kortom als het om de goede vetten gaat maakt het niet uit wanneer je het neemt, en als het om de verzadiging gaat heb je meer aan eiwit.
 
Ariane,

Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Pindakaas voelt mij mij altijd als een brok op mijn maag terwijl eiwit veel sneller weer 'weg' is uit mijn maag.

Maar qua vertering is eiwit en dan vooral melkeiwitten en eiwit uit vlees of vis idd ook langzaam.
 
Ariane,

Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Pindakaas voelt mij mij altijd als een brok op mijn maag terwijl eiwit veel sneller weer 'weg' is uit mijn maag.

Maar qua vertering is eiwit en dan vooral melkeiwitten en eiwit uit vlees of vis idd ook langzaam.

Het is ook uitgebreid onderzocht, in het kader van "hoe werkt atkinson". Atkinson (in feite een extreem lowcarb-highprot dieet) werkt doordat de dieetvolgers in totaal gewoon veel minder kcals innemen. Dat ligt dan weer aan dat het dieet met verrassend weinig honger gepaard gaat. Maar de hoeveelheid vet die de personen binnenkregen was eigenlijk niet hoger dan normaal. Uiteindelijk bleek dat verhoogde eiwitinname de doorslag gaf omdat het met de minste kcals de meeste voedingswaarde plus verzadiging geeft.

En daar kunnen gewone afvallers hun voordeel mee doen. BB'ers die graag willen aankomen maar moeite hebben om de gewenste overmaat aan energie binnen te krijgen zouden zich daarom af kunnen vragen of hun gewoonte om veel te veel eiwit te nemen wel zo gunstig is.

Op nog langere termijn blijken dit soort dieten natuurlijk helemaal niet te werken, in die zin dat ze de langetermijnontwikkeling van mensen naar zwaarlijvigheid niet tegengaan maar juist bevorderen. Ze veranderen namelijk de lichaamssamenstelling de verkeerde kant op.

De enige variabele die op de lange termijn een gunstige invloed op de lichaamssamenstelling heeft, is bewegen, trainen, een aktieve en gezonde levensstijl aanwennen. En dat zit 'm vaak in de kleine dingen: de fiets pakken ipv de auto, er uit gewoonte geregeld op uit gaan ipv thuis tv-kijken, de standaard wekelijkse boodschappenlijst aanpassen, de hond langer uitlaten ipv een standaardrondje langs de tuin van de buren.

Euh... waar ging het ook alweer over?:D
 
its all in the head !!
idd als je lichaam aan rauwkost is gewend vult dit zeker
maar eerst die vet verzadiging uit je kopje krijgen
probeer vis vetten (Goeie vetjes )
 
Back
Naar boven