XXL Nutrition

Voeding voor levenstijl

Bezoekers in dit topic

VikingJ

Cool Novice
Lid geworden
22 okt 2017
Berichten
140
Waardering
43
Lengte
1m73
Massa
60kg
Vetpercentage
12%
Yo gangsters

Ik volg een trainingsschema, met voedingschema, voor acht weken en ik ben mijn eetpatroon aan het doorvoeren.
De calorie behoefte gaat dan naar rond de 3250 per dag.
K 40 E 30 V 30 (macro's)
Dan kwam ik op een boodschappenlijstje uit, wat binnen mijn budget past, en aardig aan de macro's voldoet...
Vraag me af hoe er op dit forum tegenaan gekeken wordt, heb een tijd veganistisch geprobeerd maar nu weer over op kip met mijn budget. Ben dol op vis enzo maar voor regelmatig gebruik past het even niet in mijn budget.... Ben aan het solliciteren.
Verder vroeg ik me af. Is het een idee hennep proteïne door de yoghurt te gooien met havermout. Of is dit zonde van het geld, en wat denken jullie van de silverback proteïne (vegan) 5 kilo emmer 100 euro.... (Ook kleinere verpakking).
Zijn dit investeringen die je kunt maken als je bijvoorbeeld 3 tot 4 maanden met een emmer doet... Geloof dat je ongeveer dan 50 cent per shake kwijt bent...

PS huidige voedingsschema zit ik op bijna 4000 calorieën met 5 a 6 meals peulvruchten, bruinerijst/zoete aardappel/gehakt/kippenborst/vis. Vrije keuze uit groente. Beperkt fruit kwark yoghurt of whey met haver. En afgewogeb hoeveelheid Noten/avocado/puur pindakaas. Vrijkeuze 2x per dag voor vetinname

IMG_20180821_164808.jpg


Op deze lijst staat hoeveelheid per dag en prijs per week, let niet teveel op de prijs enzo want het is een beetje geschat.
 
Maar waarom überhaupt insteken op plantaardige eiwitten ?
 
Maar waarom überhaupt insteken op plantaardige eiwitten ?

Zuivel en kip zijn geen plantaardige eiwitten en peulvruchten zijn zoiezo goed ook ivm vezels. En gedeeltelijk ook als aanvulling (& financieel)
 
Ik doel op de poeders die je bemoemd en ook feedback over vraagt
 
Waarom hennep proteine of silverback? Deze zijn absurd duur met 100 euro voor 5 kg....
Als je zo beperkt bent in budget zou ik eerder eens bij bulk powders of my protein kijken naar gewone whey. Stukken goedkoper.
Ook bij XXL (boardsponsor) heb je 4 kg voor 50 euro... Dus dan zou je aardig wat geld over houden om dingen te kopen.

Als je vis zo lekker vind waarom niet nemen? Je zegt het past niet in je budget.
Je hebt al zakken van 600 gram pangafilet voor 2 a 2,5 euro. Beetje lekker kruiden en het is goedkoper dan je kip nu.

er zijn zoveel koolhydraat bronnen die enorm goedkoop zijn. Dus misschien daar meer uithalen?
Rijst/pasta/brood/allerlei bonen soorten/havermout etc.

Hummus kan je ook zelf maken. Met een blik kikkererwten. Ook veel goedkoper dan kant en klaar.

Financieel kan je dus alle kanten op qua macro's kan je dan ook nog best veel varieren.

Groentes uit de diepvries zijn ook prima en gezond en goedkoop. Ik neem aan dat je qua groente ook seizoensproducten haalt?
 
Waarom hennep proteine of silverback? Deze zijn absurd duur met 100 euro voor 5 kg....
Als je zo beperkt bent in budget zou ik eerder eens bij bulk powders of my protein kijken naar gewone whey. Stukken goedkoper.
Ook bij XXL (boardsponsor) heb je 4 kg voor 50 euro... Dus dan zou je aardig wat geld over houden om dingen te kopen.

Als je vis zo lekker vind waarom niet nemen? Je zegt het past niet in je budget.
Je hebt al zakken van 600 gram pangafilet voor 2 a 2,5 euro. Beetje lekker kruiden en het is goedkoper dan je kip nu.

er zijn zoveel koolhydraat bronnen die enorm goedkoop zijn. Dus misschien daar meer uithalen?
Rijst/pasta/brood/allerlei bonen soorten/havermout etc.

Hummus kan je ook zelf maken. Met een blik kikkererwten. Ook veel goedkoper dan kant en klaar.

Financieel kan je dus alle kanten op qua macro's kan je dan ook nog best veel varieren.

Groentes uit de diepvries zijn ook prima en gezond en goedkoop. Ik neem aan dat je qua groente ook seizoensproducten haalt?
Oh dat wist ik niet. Haal nu inderdaad wel wat bij bulkpowders als wat haal. Ik zal zo eens kijken als ik thuis ben, dan kom ik er nog op terug
 
Ik doel op de poeders die je bemoemd en ook feedback over vraagt
Geen idee, daarom dit topic. Gewoon om te kijken of het wat is, maar de tips van Marina 1975 zijn het uitzoeken waard.
 
Waarom hennep proteine of silverback? Deze zijn absurd duur met 100 euro voor 5 kg....
Als je zo beperkt bent in budget zou ik eerder eens bij bulk powders of my protein kijken naar gewone whey. Stukken goedkoper.
Ook bij XXL (boardsponsor) heb je 4 kg voor 50 euro... Dus dan zou je aardig wat geld over houden om dingen te kopen.

Als je vis zo lekker vind waarom niet nemen? Je zegt het past niet in je budget.
Je hebt al zakken van 600 gram pangafilet voor 2 a 2,5 euro. Beetje lekker kruiden en het is goedkoper dan je kip nu.

er zijn zoveel koolhydraat bronnen die enorm goedkoop zijn. Dus misschien daar meer uithalen?
Rijst/pasta/brood/allerlei bonen soorten/havermout etc.

Hummus kan je ook zelf maken. Met een blik kikkererwten. Ook veel goedkoper dan kant en klaar.

Financieel kan je dus alle kanten op qua macro's kan je dan ook nog best veel varieren.

Groentes uit de diepvries zijn ook prima en gezond en goedkoop. Ik neem aan dat je qua groente ook seizoensproducten haalt?
Humus maken, top idee, pangasfilet ook prima idee. Diepvries groente, kan... Ga meestal af op de aanbiedingen van de winkel... Verder ga ik sinds kort naar een turkswinkeltje...
Ga zo even kijken voor de eiwitten poeders...
Verder wil ik een.keer een voorraadje olie's halen en kruiden, en goed pittig eten maken... Dan komt het allemaal wel goed.
Beter dan die Steenwijting van een half jaar geleden hahah
 
Back
Naar boven