Fitness Seller

Voeding voor mijn trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisssj2

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
57
Waardering
1
Graag adviezen over mijn voedingsschema Ik volg de eetwijze van de voedselzandloper. (geen rijst, pasta, brood/tarwe, melk, niet teveel eieren) Dit wil ik volhouden. Dat staat niet ter discussie. Mijn doel is langdurig gezond blijven en mogelijk afvallen.(voornamelijk van mijn buik eigenlijk mijn gewicht is prima) 77kg 10.5%vetpercentage. 184 cm.

Ik gebruik Impact Whey protein 80%-0 daar heb ik een 5kg zak van. Ik ben vegatarisch, maar ik moet zeggen dat ik laatst voor het eerst tonijn geprobeerd heb in blik en het heerlijk door salade vind. Aangezien hier veel eiwitten inzitten zeg ik dus er maar inhouden. Alleen niet te vaak eten lees ik. Misschien dat 3x per week dat ik train te doen is? Nu om aan de eiwitten te komen zit ik te denken 50 gr in de ochtend op trainingsdag en 50gr na de training.

Voor de rest om een inzicht in eiwitten en calorien te geven:

Ochtend :

9.00-10.30

Glas water met citroen en supplement magnesium en omega 3-6-9

40gr havermout, kiwi, handje bosbessen =426.75

Ochtend tot de middag- soms nog een kaasje of een snoeptomaatje.

Middag:

12-00- 13.00

1 Banaan 126

en dan 1 van de volgende mogelijkheden: Bakje champignons 40 - banaan/havermoutpannenkoek met een ei en aardbeien +- 424, 150 a 200 gram falafel = 412.6- 550

Avond:

17:00-18:00

Glas water Supplement Omega 3

1 van de volgende maaltijden

-Chili sin carcne gemaakt volgens voedselzandloper maak ik voor 3 dagen klaar, als ik t door 3 en deel kom ik op 193+- calorien
-Italiaanse groentemix +-375 gram + 200 gram dopertwen = 320
-Sperziebonen 200 gr tuinbonen 200 gram = 170
-Eigen gemaakte pizza van kikkertwenmeel met mozzarella, ruccola, champignons, tomatensaus ui. = 900 calorien +-
-Salade, 100 gr ruccola gemengt, hele paprika, 2 eieren, 250 gr druiven(of een andere fruit), ui, tonijn= 300-400

Avond na trainen:

8:30-9:00 tot 12:00

Meestal heb ik dan juist niet superveel honger. en drink genoeg water onder trainen.

1 van de volgende mogelijkheden of soms een combinatie van..: 250 gr druiven, een handje nootjes, 150 a 200 gr falafel, een paar kaasjes. Gezien de calorien die erin zitten eet ik denk ik zowiezo elke avond 400 calorien meestal. soms minder soms meer.


Dat is een beetje wat ik zoal eet de laatste 2 maanden
Mijn BMR kwam uit op 1800.
Foto's kun je van me zien in het foto gedeelte van dit forum.

Nu heb ik een beetje het idee wat ik te weinig calorien binnenkrijg. het is geen exacte wetenschap. maar als ik een telsommetje doe kom ik rond 1600 uit op een dag dat ik geen champignons als middag eten neem, en vaak genoeg doe ik ook alleen een banaan als middageten.. Misschien dat ik daar gewoon nog een portie havermout van de ochtend moet gaan doen vast..

Ik doe nu 2x per week fullbody. en ben van plan 3 of 4x te gaan trainen misschien nu wel splitschema dat moet ik maar overleggen in de sportschool.
Doel is dus om gespierder/krachtiger/breder te worden, gewicht zal me niet boeien zolang ik maar van me buik af ben.
 
Laatst bewerkt:
Als jij een buik hebt sta je dus niet op 10.5 % anders was je ripped ;)

Gewoon onderhoud uitrekenen.
Wil je spiermassa kweken, ga er 300-500 boven zitten.
 
Als jij een buik hebt sta je dus niet op 10.5 % anders was je ripped ;)

Gewoon onderhoud uitrekenen.
Wil je spiermassa kweken, ga er 300-500 boven zitten.

Naja dat is wat de meting zegt van sportschool... ? Ik heb/had echt een buik maar nu een buikje nog steeds wel. maar al stukken minder door mijn voedinswijze en sporten combi.
300-500 boven wat ik nu eet? of nog eens boven mijn BMR?
Als ik op de dag van training 100 gram Whey neem dan staat dat ook gelijk aan zo'n 500 calorien. Is dat genoeg dan? of moet ik ook de dag erna zoveel aanhouden?
 
1600 is waar vrouwen op cutten.

Reken je bmr uit.

(Sport toeslag niet vergeten)

Daar 300-500 boven zitten.

En niet alleen whey lol.

Meeste beginners starten met 40-40-20 ongeveer qua e/k/v
 
1600 is waar vrouwen op cutten.

Reken je bmr uit.

(Sport toeslag niet vergeten)

Daar 300-500 boven zitten.

En niet alleen whey lol.

Meeste beginners starten met 40-40-20 ongeveer qua e/k/v
Cutten? lol ik ken al die termen niet hoor. net als je laatste zinnetje
BMR zou op 1800 zijn of 1863 via een andere site. Sporttoeslag? wat bedoel je
En meestal heb ik dus 1200-1600 calorien binnen + 400 aan whey op trainingsdag.
Dus als ik 2300 calorien binnen moet werken.. Is lastig aangezien ik gezond eet.Ik zie dat als ik champignons eet er bijna niks in zit aan calorieen bijv of een komkommer...
In welke vorm kan ik het beste deze calorien aanvullen? Ik heb gemerkt dat er veel zit in noten?
zak chips sweekends dat wel + 720 is dat ongv. (organische glutenvrije chips van Maiszetmeel(niet tarwe dus) Maar dat is mijn cheat day, dat is niet een goede calorie aanvuller vermoed ik...
 
Lees in de voeding sectie alle sticky's even door.

Dan worden vele zaken wel helder.
 
Noten kan je goed nemen voor extra eiwit en vet.
Voor je BMR, sporttoeslag etc; neem dit linkje even door.

Edit: en wat Pillz al zegt, sticky's! :)
 
Noten kan je goed nemen voor extra eiwit en vet.
Voor je BMR, sporttoeslag etc; neem dit linkje even door.

Edit: en wat Pillz al zegt, sticky's! :)
Noten en havermout dus.. Ok (en lees nu op internet dat pindakaas ook goed is.)
Maar ik wil afvallen.. en spieren tegelijk, bij de ene zeggen ze calorie restrictie en de ander juist extra??! ik weet het niet meer.

Nu heb ik een 1.4 - 1.5 pal waarde. Als ik me nieuwe schema doe 1.6 - 1.7.

Dus als me bmr 1800 is moet ik x1.5 doen? =2700 bijv??
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven