AndroidHealthClinic

Voeding voor/na de KT (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Na de training snelle koolhydraten? welke zijn dit dan?

Een banaan of 3 tabbletten druivensuiker?

Ik heb nooit druivensuiker gebruikt :P Misschien ook maar een keer gaan proberen..

Anyway...Meestal is het na de training rijst(avondeten), en anders brood met kipfilet. Maar een banaan is idd ook niet verkeerd hoor, het is maar waar je van houdt.
 
Jah, idd, kan het kwaad om mijn shake voor de training klaartemaken en dan meenemen? blijft dan wel een goeie 2uur in mijn kastje staan. Dus dit ofwel een halfuur later omdat ik nog moet stretchen, douchen en naar huis fietsen ;)

Kan geen kwaad. (en als je het met melk klaar maakt zou je het zelfs nog in een thermosfles kunnen doen als je het graag heel koud hebt (zou ik niet aanraden direct na een training, maar goed ieder zijn ding).
 
ik zou het zo doen:

15.00 uur: volwaardige maaltijd.
16.00 uur: 20 gram whey + 1 banaan.
16.30-17.30 uur: trainen
17.30 uur: 40 gram whey + dextrose (0,4 x je lichaamsgewicht in gram).
18.00 uur: volwaardige maaltijd.

die shake weeg je thuis af en neem je mee in een plastic zakje of direct in je shaker. na je training wat water erbij en klaar is kees :D
 
ik zou het zo doen:

15.00 uur: volwaardige maaltijd.
16.00 uur: 20 gram whey + 1 banaan.
16.30-17.30 uur: trainen
17.30 uur: 40 gram whey + dextrose (0,4 x je lichaamsgewicht in gram).
18.00 uur: volwaardige maaltijd.

die shake weeg je thuis af en neem je mee in een plastic zakje of direct in je shaker. na je training wat water erbij en klaar is kees :D

Leg mij eens precies uit waar die 20 gram whey voor de training goed voor is?
 
whey voor de training is veel en veel belangrijker dan na de training

Als je zoiets beweert geef dan ook even je onderbouwing hiervan...

@Topicstarter: Wat Travis zegt is goed.
Je hebt het over 2 uur, ik mag hopen dat je niet 2 uur achter elkaar traint...
 
Leg mij eens precies uit waar die 20 gram whey voor de training goed voor is?

Heb ik niet echt een antwoord op. Het wordt i.i.g. zo geadviseerd in de M&F en Flex. Zal vast wel ergens in staan waarom precies maar heb nu geen zin om dat op te zoeken ;)

Check hier anders eens:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/whey-pre-workout-shake-40076/

Het is een eeuwige discussie... shakes voor of na je training. Ikzelf speel nu op 'safe' ;)

Dit is ook een interessant artikel:

http://www.ergogenics.org/440.html
 
Ok, dus een banaan is niet nodig? een paar tabbletten druivensuiker met BCAA capsules direct na de training is voldoende?
 
Ik zie het nut van Whey voor je training echt niet in.. alsof je spieren nog even snel herstel worden tijdens de training dat je beter kan trainen :o

Wat een flauwekul!
 
Ik zie het nut van Whey voor je training echt niet in.. alsof je spieren nog even snel herstel worden tijdens de training dat je beter kan trainen :o

Wat een flauwekul!

Eiwitten zijn vooral om spieren te herstellen na de training, dat zou iedereen moeten weten!!!!!!!!
 
Als je zoiets beweert geef dan ook even je onderbouwing hiervan...

@Topicstarter: Wat Travis zegt is goed.
Je hebt het over 2 uur, ik mag hopen dat je niet 2 uur achter elkaar traint...

volgens mij is het antwoord al gegeven, het is niet meer dan logisch dat de whey die je voor training neemt in je bloed zit tijdens en na de training, ik neem zelf 1,5 uur van tevoren mijn whey in dan zit die precies in mijn bloed als ik begin te trainen.
 
Eiwitten uit Whey worden in 2 uur opgenomen door je lichaam. Dus als je voor je training eiwitten neemt hebben je spieren tijdens en direct na de training eiwitten ter beschikking.
 
Eiwitten uit Whey worden in 2 uur opgenomen door je lichaam. Dus als je voor je training eiwitten neemt hebben je spieren tijdens en direct na de training eiwitten ter beschikking.

+1!

Whey na je training komt te laat...
 
+1!

Whey na je training komt te laat...

Dan had ik daar nog een vraag over, er staat op de doos dat je het ook na de training moet nemen voor spierherstel, hoe zit dat dan in elkaar?
 
Dan had ik daar nog een vraag over, er staat op de doos dat je het ook na de training moet nemen voor spierherstel, hoe zit dat dan in elkaar?

Tijdens je krachttraining verkeert je lichaam in een katabole fase. Je wilt dus dat je lichaam voldoende eiwitten ter beschikking heeft om goed te herstellen en te groeien. Direct na je training kan je het beste snelle koolhydraten nemen. 20 a 30 minuten later je Whey shake en vervolgens een uur later een volwaardige maaltijd met eiwitten, vetten en complexe koolhydraten.
 
Tijdens je krachttraining verkeert je lichaam in een katabole fase. Je wilt dus dat je lichaam voldoende eiwitten ter beschikking heeft om goed te herstellen en te groeien. Direct na je training kan je het beste snelle koolhydraten nemen. 20 a 30 minuten later je Whey shake en vervolgens een uur later een volwaardige maaltijd met eiwitten, vetten en complexe koolhydraten.
Die snelle koolhydraten, kan dat ook een banaan zijn of zijn 5 BCAA capsules en 3 tabbletten druivensuiker voldoende? ( heb geen dextrose poeder)
 
Dan had ik daar nog een vraag over, er staat op de doos dat je het ook na de training moet nemen voor spierherstel, hoe zit dat dan in elkaar?

Ik neem idd ook na de training whey maar ik bedoel te zeggen dat je meer zal groeien van die whey voor je training.

Om precies te zijn neem ik ong. 10 min. na mijn training BCAA'tjes,
een half uur later whey en weer een half uur tot een uur later een normale maaltijd.
 
Die snelle koolhydraten, kan dat ook een banaan zijn of zijn 5 BCAA capsules en 3 tabbletten druivensuiker voldoende? ( heb geen dextrose poeder)

In banaan zit fructose en dat is evil :p. Zoek maar eens op dit forum naar fructose. Dextrose is niet zo duur. Ik heb dextrojuice van XXL kost geloof ik een euro of 12 voor 1,5 kilo.

Neem gewoon direct na je training wat dextrojuice met BCAA's caps. En dan 20 min later je Whey.


Die Whey is ongelovelijk duur !!!

Kijk eens bij de boardsponsors die hebben een veel beter assortiment en prijs/kwaliteit verhouding.
 
wat een kennis allemaal...

Hier één van de vele onderzoeken die aantonen hoe belangrijk whey na de training is:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven