AndroidHealthClinic

Voeding voor/na de KT (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wat een kennis allemaal...

Hier één van de vele onderzoeken die aantonen hoe belangrijk whey na de training is:

[Link niet meer beschikbaar]

Kan jij mij even aangeven waar het over Whey gaat in het door jou aangehaalde artikel?
 
Protein staat voor eiwitten.

Ze hebben het over 'protein drinks'. Met een beetje inzicht kan je zelf ook wel bedanken dat het over eiwit-shakes gaat.
Of het whey is of niet veranderd niks aan het punt dat ze duidelijk willen maken.
 
Protein staat voor eiwitten.

Ze hebben het over 'protein drinks'. Met een beetje inzicht kan je zelf ook wel bedanken dat het over eiwit-shakes gaat.

In het artikel staat dat het minstens zo belangrijk is om je glycogeen voorraden aan te vullen met snelle koolhydraten. En om daarna een proteïne rijke maaltijd te nemen.

Whey is gewoon een makkelijke bron van eiwit maar is echt niet zoveel beter dan eiwitten uit vast voedsel.

Edit: Ik ben het met je eens dat proteine belangrijk is na je training. Maar dat kan idd ook prima uit een andere bron dan Whey komen.
 
''Immediately after a workout the stored energy in your body is low, which means glycogen is depleted. Depleted glycogen levels means that you are unable to recover maximally and this also has been shown to decrease protein synthesis. It is therefore extremely important that you consume a protein and carbohydrate meal, preferably in a drink for easier absorption and digestion, within two hours of your workout. This has been shown scientifically to increase muscle glycogen levels and protein synthesis.''

Mee eens, maar zoals hier staat en ook nogal logisch is word het wel sneller opgenomen. En na de training wil je de spieren zo snel mogelijk voeden dus is een whey shake (protein drink) het beste om te nemen na de training. Samen met snelle koolhydraten dus in de vorm van een banaan, of nog beter, dextrose. (Er word hier gepraat over tabletten, maar zijn die niet veel duurder dan die in poedervorm die je met kilo's tegelijk kan kopen bij o.a De Tuinen?

Het was ook meer een reactie op de reactie van skinnie:
volgens mij is het antwoord al gegeven, het is niet meer dan logisch dat de whey die je voor training neemt in je bloed zit tijdens en na de training, ik neem zelf 1,5 uur van tevoren mijn whey in dan zit die precies in mijn bloed als ik begin te trainen.
 
Eiwitten zijn vooral om spieren te herstellen na de training, dat zou iedereen moeten weten!!!!!!!!

JAA!!
Maar waarom dan VOOR de training en niet na de training?!?!?!?! wat heeft dat voor nut????
 
JAA!!
Maar waarom dan VOOR de training en niet na de training?!?!?!?! wat heeft dat voor nut????

Kijk eens op pagina 2 :D

''Immediately after a workout the stored energy in your body is low, which means glycogen is depleted. Depleted glycogen levels means that you are unable to recover maximally and this also has been shown to decrease protein synthesis. It is therefore extremely important that you consume a protein and carbohydrate meal, preferably in a drink for easier absorption and digestion, within two hours of your workout. This has been shown scientifically to increase muscle glycogen levels and protein synthesis.''

Mee eens, maar zoals hier staat en ook nogal logisch is word het wel sneller opgenomen. En na de training wil je de spieren zo snel mogelijk voeden dus is een whey shake (protein drink) het beste om te nemen na de training. Samen met snelle koolhydraten dus in de vorm van een banaan, of nog beter, dextrose. (Er word hier gepraat over tabletten, maar zijn die niet veel duurder dan die in poedervorm die je met kilo's tegelijk kan kopen bij o.a De Tuinen?

Het was ook meer een reactie op de reactie van skinnie:

Ja je hebt wel gelijk dat Whey één van de snelst opneembare eiwit bronnen is.

Als je het helemaal super wilt hebben kan je rondom je training nog essentiële aminozuren en BCAA's toevoegen. Die worden binnen 15 minuten door je spieren opgenomen. Essentiële aminozuren bevorderen bovendien de proteïne synthese.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven