AndroidHealthClinic

Voeding zonder shakes? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1994

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
371
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
77kg
hey guys,

ik heb een probleem ofja vind ik zelf
ik ben nu bezig met meer en gezonder te eten, en ik zou daarbij graag na het trainen bvb. een proteine shake pakken whey perfection of iets.
ik woon nog thuis en heb me moeder het zo vaak gevraagd maar ze verbied het gewoon op een of andere manier ze wil bijna alles voor me kopen van gezond eten en dingen maar geen shakes. heeft iemand nu een oplossing wat ik er voor kan vervangen? bvb recept voor wat bij elkaar te gooien in blender?
 
Nou je kan alles aan haar uitleggen, waar het vandaan komt etc, wat het is..

En gewoon een goed voedingsschema maken, dan heb je t niet eens nodig.
 
Je kan makkelijk zonder, meeste mensen zijn gewoon lui en vinden het een wondermiddel (incl mezelf, wetende dat het nergens op slaat)
 
je hebt mensen die hun shakes via vrienden kopen en ze dan "verborgen" houden voor hun ouders.
Maar shakes is overbodig, je kan alles uit je voeding halen. En het is ook nog is beter als je alles uit je voeding haalt;) dus probeer anders een voedingschema? Dat zal je sowiso goed vooruit helpen:)
 
je hebt mensen die hun shakes via vrienden kopen en ze dan "verborgen" houden voor hun ouders.
Maar shakes is overbodig, je kan alles uit je voeding halen. En het is ook nog is beter als je alles uit je voeding haalt;) dus probeer anders een voedingschema? Dat zal je sowiso goed vooruit helpen:)



hehe tnx:P alleen ik heb moeite om een voedingsschemasamen te stellen.
en het probleem is ik zit van 6uur tot half8 ongeveer op school incl reizen.
 
Waarom is dat een probleem? Kan gewoon dingen meenemen in tupperware bakjes.
 
Waarom is dat een probleem? Kan gewoon dingen meenemen in tupperware bakjes.


ja ok dat zou idd wel te doen zijn, alleen heb al honderd keer die stickies doorgelezen hier hoe je nu precies aan de juiste stats ( kcal,eiwit,vet) komt enz..
alleen word er niet wijzer uit. en wat is nu de juiste voeding?
 
Wat het juiste is?

Bereken je behoefte via bijv de harris-benedict formule
Ga daar iets van 500 kcal boven of onder zitten met bulken of cutten

's ochtends goeie KH bron, voor je training ook. 2-2,5g eiwitten per KG lichaamsgewicht, ong 70G gezonde vetten ( noten,olie,vis ) en dan de rest aan carbs.

1g carb=4kcal
1g eiwit=4kcal
1g vet=9kcal

Stel je weegt 70 kilo, doe je dit x 2, neem je dus 140G eiwitten per dag op in je schema.
140G eiwitten x 4 kcal per stuk = 560 kcal aan eiwitten

70G vet x 9 kcal per stuk = 630 kcal aan vetten
samen is dit 1190 kcal

De rest vul je dan op met koolhydraten. En meer eiwitten mag ook hoor, anders worden het wel veel koolhydraten.
 
Wat het juiste is?

Bereken je behoefte via bijv de harris-benedict formule
Ga daar iets van 500 kcal boven of onder zitten met bulken of cutten

's ochtends goeie KH bron, voor je training ook. 2-2,5g eiwitten per KG lichaamsgewicht, ong 70G gezonde vetten ( noten,olie,vis ) en dan de rest aan carbs.

1g carb=4kcal
1g eiwit=4kcal
1g vet=9kcal

Stel je weegt 70 kilo, doe je dit x 2, neem je dus 140G eiwitten per dag op in je schema.
140G eiwitten x 4 kcal per stuk = 560 kcal aan eiwitten

70G vet x 9 kcal per stuk = 630 kcal aan vetten
samen is dit 1190 kcal

De rest vul je dan op met koolhydraten. En meer eiwitten mag ook hoor, anders worden het wel veel koolhydraten.


aha, tnx man , maar waar kan ik die khoolydraten vetten en eiwtitten uit halen dan ? bvb hoeveel bruine botterhammen met pindakaas enz....
 
Kijk bij andere mensen hun schema's en haal het daar uit, is simpel.
 
Shakes zijn absoluut niet nodig om groot/sterk te worden (al willen supplementen merken je graag anders doen geloven). Het is hooguit een makkelijke en goedkope eiwitbron, maar als je moeder aanbiedt verder alles te halen maakt het niks uit.
Eet gewoon een uur voor de training een eiwitrijke maaltijd en na de training weer!

Verder vind ik het van domheid en kortzichtigheid getuigen als mensen dit soort dingen verbieden, maar goed.
 
Kijk bij andere mensen hun schema's en haal het daar uit, is simpel.


hey ik heb iets bij mekaar gekregen is het wat?
ik ga het gewoon verdelen over de dag.

2 x 100gr havermout ( met klein beetje melk )
4 x bruine botterham met kipfilet
4x bruine boterham pindakaas
1x banaan
1x appel
2x 400ml melk
2l water
200gr kwark naturel
+ bakje met nootjes bvb cashenootjes

hoor het wel;)
 
hey ik heb iets bij mekaar gekregen is het wat?
ik ga het gewoon verdelen over de dag.

2 x 100gr havermout ( met klein beetje melk )
4 x bruine botterham met kipfilet
4x bruine boterham pindakaas
1x banaan
1x appel
2x 400ml melk
2l water
200gr kwark naturel
+ bakje met nootjes bvb cashenootjes

hoor het wel;)

500g kwark nemen en meer melk drinken. Meer kipfilet op je boterham doen, 50g per boterham ofzo, want ik neem aan dat je er maar 1 plakje opdoet, of 2.. Anders kom je nooit aan je eiwitten.
 
500g kwark nemen en meer melk drinken. Meer kipfilet op je boterham doen, 50g per boterham ofzo, want ik neem aan dat je er maar 1 plakje opdoet, of 2.. Anders kom je nooit aan je eiwitten.

Idd. Dat schema is wel redelijk, maar ik zou wel tijden etc erbij zetten. Het is dom om voor het slapen ofzo fruit te nemen.
 
500g kwark nemen en meer melk drinken. Meer kipfilet op je boterham doen, 50g per boterham ofzo, want ik neem aan dat je er maar 1 plakje opdoet, of 2.. Anders kom je nooit aan je eiwitten.

ah ok ik deed meestal 4 boterhammen met pindakaas en 4 met kip 2 plakjes op 1 boterham, 500gr kwark is dat niet erg veel?
 
nee die kwark krijg je wel binnen hoor.. Je moet er toch wat voor doen, het is echt niet makkelijk ofzo, daarmee heb ik het over het eten.
 
koop zelf shakes en verstop de proteine in je tas en drink ze op school..beter nog! neem de pot mee naar school en in bewaar hem in je kluisje..massa guaranteed !
 
Laat haar gewoon de achterkant lezen van zo'n pot en dan ziet ze zelf dat er gewone normale voedingsstoffen inzitten.

Als ze dan nog met een fatsoenlijk argument kan komen, post 'm dan maar eens.
 
nee die kwark krijg je wel binnen hoor.. Je moet er toch wat voor doen, het is echt niet makkelijk ofzo, daarmee heb ik het over het eten.


hmm idd, en als ik er nog een keer een shake bij ga nemen welke kan ik dan het beste pakken? mijn vrienden bestellen meestal via bodystore. en ik neem aan gewoon proteine shakes bvb whey nog iets.. ( voor na het trainen )

---------- Post toegevoegd Sun 6 Nov 2011 om 21:06 ----------

nee die kwark krijg je wel binnen hoor.. Je moet er toch wat voor doen, het is echt niet makkelijk ofzo, daarmee heb ik het over het eten.


ik zal ook eens me trainingschema posten.
het zit zo ik zit in legeropleiding (veiligheid en vakmanschap) en ik fitniss dus op school ook 2x gwn alle spiergroepen op machines etc tot fail.
en mijn schema is eigelijk voor 4dagensplitschema maar heb ik in 2 groepen gedeeld zodat ik evengoed in 1 week 4 keer fitniss.
groep 1 is een dag en groep 2 is een dag anders zou ik dus 6 keer moeten gaan fitnisse en is ook niet mogelijk , nu doe ik wel veel oefeningen op 1 avond maar is niet anders:
2: Rug:
Chins,

Powershrugs
deadlifts
bent over rows,
face pulls

2: Biceps:
Standing barbell curl
Scott/Preacher Curl
Hammer Curl

1: Borst:
Decline flyes
Bankdrukken
Schuin bankdrukken
bankdrukken naar onder

1: Triceps:
Small bankdrukken
Skull crushers
Triceps push down
1:Benen:
Squatten
leg extension
Standing calf raises
Leg duw

2: Schouders:
- 4 sets MP / Dumbbell Press (push dus voorn front delts)
- 3 sets Upright Row (rear delts, traps)
- 3 sets side raise (middenkop)
- 2 sets bend over raises (rear delt)
- shrugs voor traps
 
Back
Naar boven