XXL Nutrition

voeding

own

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
100kg
mijjn voeding bestaat uit
3 bord brinta verdeeld over de dag en voor het slapen gaan
8 boterhammen en kip
3 liter water
1 liter chocomel
500 gr magere kwark 11.1 gr per 100 gr
eiwit shake
en wat de pot schaft

als ik hier lees wat julllie allemaal eten.dan denk ik dat ik veel te wienig eet
kunnen jullie mij atvies geven wat ik nog meer er bij moet eten

own

Ligt eraan hoe zwaar je bent, en wat je vet % is. Dan kan je je calorie behoefte berekenen en dus weten wat je nodig hebt op een dag om te groeien.
Dit kan dus voor jou genoeg zijn.

hij zit in de kuur.
ik zou wel meer eten als ik je was of je moet erg licht zijn.
In de sticky staat een Calorie en EKV tabel, hiermee kun je uitrekenen hoeveel je van alles binnenkrijgt en ook kun je de tabellen op de verpakkingen van de producten raadplegen. Zo niet staan ze wel in de tabel!
Dus reken het eea is uit zou ik zeggen!

• Topic Starter Topic Starter
Murk zei:
Ligt eraan hoe zwaar je bent, en wat je vet % is. Dan kan je je calorie behoefte berekenen en dus weten wat je nodig hebt op een dag om te groeien.
Dit kan dus voor jou genoeg zijn.

ik ben nu 85 kilo en ik weet niet wat mijn vet is,
ik moet dus mijn vet laten meten ,en hoe gaat die berekening dan kan je me dat vertellen
ik zit ook in een kuur .

wel 85kilo, dan ben je evenzwaar als ik. vet% is dan onbekend maar ga even van mezelf uit 12%. mijn verbruik ligt tussen de 3600 en 3800. En ik doe bijna niks behalve het trainen. Als ik in een kuur zou zitten zou ik een 5000kcal dieet nemen als ik jou was. En als je lichamelijk werk doet misschien wel 5500 of 6000. Dit is slechts gissen. Je kunt je verbruik berekenen op www.drsquat.com ook op www.johnberardi.com in een van de artikelen van masseating en lean eating staan een aantal methoden. en in de sticky's hiero bij voeding en dieet staan er ook enkele. als je er niet uitkomt -> vraag gerust! :thumbs:

D. zei:
wel 85kilo, dan ben je evenzwaar als ik. vet% is dan onbekend maar ga even van mezelf uit 12%. mijn verbruik ligt tussen de 3600 en 3800. En ik doe bijna niks behalve het trainen. Als ik in een kuur zou zitten zou ik een 5000kcal dieet nemen als ik jou was. En als je lichamelijk werk doet misschien wel 5500 of 6000. Dit is slechts gissen. Je kunt je verbruik berekenen op www.drsquat.com ook op www.johnberardi.com in een van de artikelen van masseating en lean eating staan een aantal methoden. en in de sticky's hiero bij voeding en dieet staan er ook enkele. als je er niet uitkomt -> vraag gerust! :thumbs:

ik kan je alles wel gaan vragen want mijn engels is niet goed helemaal niet goed
ik doe best zwaar werk dus dan moet ik russen de 5500 en 6000 gaan zitten

ok dat is niet zo handig... wel ik maak gebruik van dit artikel: [Link niet meer beschikbaar]
Om je caloriebehoefte te berekenen.
Eerst bereken je je basaal metabolisme(BMR), dit is de energie die je gebruikt wanneer je zonder te bewegen de hele dag op bed ligt, de energie om je in leven te houden:
Voor mannen: = 66.5 + (13.75 x W) + (5.003 x H) - (6.775 x A)
W=lichaamsgewicht in kg
H=lengte in cm
A=leeftijd in jaren
In mijn geval: W=85, H=180, A=19
BMR=66,5+(13,75x85)+(5,003x180) - (6,775x19). dit is 2117Kcal
Zoals gezegd, dit is nodig om in leven te blijven. Vervolgens reken je uit hoeveel kcal per uur dit is (88,2 voor mij)
Als je slaapt, gebruik je 80%van deze energie. Gedurende 8uur slaap gebruik ik dus 88,2kcal x 8uur x 80% = 556kcal

Slapen: 80%
Liggend rusten: 100%
Zitten studeren, praten oid 200%
Typen, lesgeven, lab/winkel werk of wat lopen: 300%
Lopen, joggen, tuinieren: 400%
Zwaar werk zoals spitten, boomzagen 500%
Gewichttraining 800%

Stel ik zou 8uur lang zwaar werk doen: 88,2kcal x 8uur x 500% = 3528kcal (ik studeer:1411kcal. zie je jij verbruikt hier dus wel 2000kcal méér dan ik!)
Dan train je nog een uur, 700kcal. De andere 7uur ben je aan het rusten, tv kijken studeren, praten, eten, pauzeren op je werk. (200%)
Samengevat
8uur slaap: 556kcal
8uur werk: 3528kcal
1uur trainen: 700kcal
7uur andere act.: 1235
Totaal verbruik: 6019.
Dit zijn de kalorieen die IK nodig zou hebben mits ik 8uur per dag achter elkaar zwaar zou werken. Misschien wacht je gemiddeld 2uur per dag op materiaal, bereken dit mee.
Om te groeien dien je hier boven te zitten (normaal opngeveer 500) in een kuur zou je nog méér moeten eten, zeker 7000kcal!!

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Zoals ik zei gelden deze getallen voor mij en moet je de berekening opnieuw uitvoeren met je eigen gewicht, leeftijd lengte aangezien ik die niet weet..
nog vragen?

Ik wist niet dat je kuurde,maar dan ben je een beetje heel laat met je voeding in orde brengen, nu je al aan het kuren bent! Zorg eerst dat je jaren met je training en voeding bezig bent, voordat je maar denkt aan kuren...dat is mijn mening iig.

thnx voor info daar heb ik zeker wat aan
ik ga het uitrekenen

own

Murk zei:
Ik wist niet dat je kuurde,maar dan ben je een beetje heel laat met je voeding in orde brengen, nu je al aan het kuren bent! Zorg eerst dat je jaren met je training en voeding bezig bent, voordat je maar denkt aan kuren...dat is mijn mening iig.

ik train nu al een jar of 6 maar ik heb me nog nooit zo met voeding bezig gehouden
alleen gewoon een beetje eiwit eten en koolydraden maar nooit zo goed
misschien wel een beetje laat dat is fout klopt helemaal mee eens.
maar beter laat dan nooit toch ik moet ook nog veel leren ,maar ben goed op weg nu vind ik zelf ,enmet een beetje hulp die je hier kan vinden
thnx
own

Murk je hebt 100% gelijk. maar daar heeft de beste man niks aan, beter laat dan nooit. Hij zit nu in zn kuur en heeft nog 2weken voordat-ie inknalt(de test) dus als ie nu zn voeding goed heeft zal die dr nog behoorlijk wat kilo's uit kunnen halen.
@own, graag gedaan. succes met het uitrekenen. Dit kan je behoorlijk wat kilo's opleveren maar blijf ook ná je kuur strikt (vr!)eten...dan blijven ze ook zitten.

Terug
Naar boven