XXL Nutrition

Voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ilse

Novice
Lid geworden
24 okt 2018
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
60kg
Vetpercentage
22%
Hallo iedereen

Ik ben 35, 1.71m, 59 kg, vetmassa 22% en train sinds 8 weken 3-4x per week met een PT. Kracht en cardio. Ik ben bang van koolhydraten om in gewicht bij te komen, het doel is om droger te komen en meer definitie te krijgen.
Mijn voeding ziet er uit:
Sochtends: koffie/kwark of eiwitshake
Smiddags: shake of kaas of cottagecheese
Savonds: veel groenten met steack of vis
Later: kaas of pinda’s of shake

Ik krijg de laatste weken veel spierkramp tijdens de trainingen.
Hebben jullie tips!? Dank u x
 
Voldoende drinken, rust, misschien spieren overtraind, Voeding kan ook nog wel wat aandacht gebruiken. Je weet dat je niet kunt leven op shakes en kaas? Dat tijdelijk shaken ook geen oplossing is. Mag toch hopen dat je PT dit niet heeft aangeraden.
 
Waarom schrik van koolhydraten? Deze zijn nodig voor energie. Om af te vallen minder kcals binnen krijgen dan je verbrand.

Qua kcal onder onderhoud zitten.

Ken je je onderhoud? Hoeveel kcals eet je? Hoe zit het met je macros?
 
Hij zegt dat ik goed eet omdat ik niet te dik ben , en goed train al wordt het steeds intensiever en merk ik dat ik trager recupereer, ik zoek een voedingsschema om strakker en gespierder te worden.
 
Met 59kg op 1m71 lijkt het me niet echt nodig om af te vallen...
Beter goed eten om bij te komen als je meer spieren wil opbouwen.
Voor de rest kan ik MissNuke alleen maar gelijk geven :)
 
Eerlijk: ik ken niks v trainen en voeding, ik leef al 20 jaar op proteines en groenten , meer door gewichtscontrole dan fitness, dit is volledig nieuw voor me maar ik wil het wel goed doen.
 
Hij zegt dat ik bcaa’s moet nemen... en havermout s ochtends, de rest koolhydraatarm.
 
Hij zegt dat ik bcaa’s moet nemen... en havermout s ochtends, de rest koolhydraatarm.

Wie is hij? BCAA'S zijn waardeloos en geld weggesmeten. Koolhydraatarm? Heb je diabetes? Anders waardeloos advies.

Omdat je niet dik bent wil niet zeggen dat je goed eet. Wie u dat verteld moet zelf eens wat meer over voeding leren me dunkt.

Ik ken mensen die niet dik zijn en helemaal niet goed/gezond eten.

Ik zou op uw lengte en gewicht eerder lichtjes boven onderhoud eten en spieren gaan kweken ipv af te vallen.
 
Hij helpt me goed met de oefeningen vermits ik ooit men rug gebroken heb en vol schroeven zit in men bekken, dat ik al kan trainen met begeleiding vind ik super, op men eentje lukte dit nooit. Vandaar mijn vraag, ik zie dat ik gespierder word maar als je 4x als een gek 1,5uur traint per week moet je ook iets zien denk ik dan, soms moet ik braken achteraf vd inspanning ik wil niet meedoen aan een wedstrijd he, ik wil gewoon sterker worden en harder, maar t ook volhouden. Hebben jullie een schema ivm voeding dat ik kan proberen of bij wie moet ik daar voor zijn?
 
Ik ben echt de novice onder de novicen
 
Hij helpt me goed met de oefeningen vermits ik ooit men rug gebroken heb en vol schroeven zit in men bekken, dat ik al kan trainen met begeleiding vind ik super, op men eentje lukte dit nooit. Vandaar mijn vraag, ik zie dat ik gespierder word maar als je 4x als een gek 1,5uur traint per week moet je ook iets zien denk ik dan, soms moet ik braken achteraf vd inspanning ik wil niet meedoen aan een wedstrijd he, ik wil gewoon sterker worden en harder, maar t ook volhouden. Hebben jullie een schema ivm voeding dat ik kan proberen of bij wie moet ik daar voor zijn?

Degene die u voedingsadvies geeft heeft er precies niet veel kaas van gegeten. Koolhydraatarm en bcaa's aanraden.

2gr eiwit per kg lichaamsgewicht. 1gr vet pet kg lichaamsgewicht (mag wat meer zijn ook) de rest aanvullen met koolhydraten.

1 Bereken uw onderhoud. Om af te vallen daar 250 a 500 kcals onder zitten. Om spiermaasa te winnen 250 a 500 kcals boven onderhoud zitten.

Ik denk dat verder cutten u niet het gewenste resultaat zal geven op 1m71 en 59 kg.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Met alle respect maar waar komt tegenwoordig die hype vandaan om zo licht mogelijk te wegen ..

Een PT’er heeft doorgaans weinig tot geen kennis van goede voedingsschemas

Die komen niet verder als “ wil je afvallen , werk dan kh arm , dus sla en drink liters water “

Wil je spieren eet dan kip en rijst .. liefst meerdere keren per dag ..
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Bovendien zou ik met de medische gegevens die u verteld niet met een PT aan de slag gaan maar zou ik starten met een goede sport fysio , die de anatomie van het lichaam kent en dus ook weet wat het inhoud om mensen te coachen / adviseren nav gebroken rug , pennen in heup enz ..
 
Hij zegt dat ik bcaa’s moet nemen...
RED FLAG! Huuuuuge red flag...
p.s. Het lijkt er op dat je een keto-dieet volgt. Is dat ook op aanraden van je 'personal trainer'?
 
No offense maar als dat alles is wat je zou eten had je allang op competitie VP gestaan. Waarschijnlijk cheats of refeeds de weekenden of om t weekend waarmee je je gemiddelde daginname alsnog zo 400 500 kcal omhoog trekt.
Ja ik doe nu aannames.
Maak een fatsoenlijk schema met fatsoenlijk vreten.
 
Das ook echt wat ik eet soms wat soep tussendoor, thats it. Idd keto dieet.
 
Waarom wil je überhaupt afvallen? Ik zou het in ieder geval niet mooi meer vinden :eek:.
 
maar als je 4x als een gek 1,5uur traint per week moet je ook iets zien denk ik dan, soms moet ik braken achteraf vd inspanning
Dit is ook behoorlijk bizar....Voeding en training allebei totaal niet on point. Meteen weg bij die pannenkoek van een PT.
 
Back
Naar boven