AndroidHealthClinic

Voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mees

Cool Novice
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
72
Waardering
19
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
16%
Ik ben sinds een week weer begonnen met bodybuilding. Dit keer ben ik heel erg gemotiveerd en praat ik bij mensen de oren van het hoofd over voeding en training. Maar nu probeer ik te bulken 3000kcal per dag. Dit is mijn voedingsschema ik begin in de ochtend met een shakie: 200 gram havermout, 100 gram pindakaas, 2 scoops eiwit(60gram eiwit in totaal), 1,5 scoopie creatine, 3/4 scoop aminozuren en dit doe ik met water in de blender (1702 kcal). In de middag eet ik 4 tarwe bollen met rosbief en een beetje sambal en een appel en een banaan. savonds eet ik gewoon wat de pot schaft (ik gok het rond de 500 kcal). Voor het slapen eet ik een blikje john west tonijn uit blik (op water). Dit alles bij elkaar is ongeveer 3000kcal soms wat meer maar nooit minder. Is dit een goed schema of moet ik dit aanpassen? ik neem trouwens ook 2 vis pillen per dag.
alvast heel erg bedankt voor de reacties.
 
Op het eerste gezicht niet slecht, hopelijk gebruik je de betere soort pindakaas bijv merk monki. En eet je genoeg groenten?
 
Ik gebruik gwn calve pindakaas. Mijn ouders letten daarop dat er voldoende groenten in het avond eten zitten.
 
Op zich niet verkeerd allen de verdeling lijkt me niet echt prettig.Over de dag heen zo weinig. Maar das persoonlijk.
Producten zijn niet echt verkeerd.

Misschien voor wat meer basisinfo
 
Ah ja op school heb ik niet heel veel tijd om te eten. Dus probeer ik in de ochtend al veel te eten. Dan heb ik daarna op de dag gewoon nog genoeg trek om de rest van mijn eten naar binnen te werken. Maar bedankt voor de reactie.
 
Een paar boterhammen of een zkje noten oid kost je 5 minuten ;)
Neem aan dat je van lokaal wisselt? zat tijd voor een paar happen tussendoor :D
Ik at vroeger gewoon stiekem onder de lessen. Of gewoon een shake nemen (desnoods in een flesje oid)
 
Ja klopt ik wissel bijna om het uur van lokaal. Maar zo lang het niet erg is om in de ochtend een 1700 kcal shakie te drinken. Hou ik m er persoonlijk t liefst in.
 
ik nam eerst de helft van mn ochtend shake mee alleen dan werd ie dikker...
 
Pas mengen met vocht op lokatie ;)
Of neem rijstpoeder of ultra fine oats. Dat wordt niet dik.
 
ja maar ik gooi dit allemaal in de blender ;) die kan ik moeilijk meenemen
 
Daarom rijstpoeder of Ultra fine oats. ;)
 
ik twijfel alleen of ik genoeg kcal eet. Want ik heb mezelf net gewogen en ik ben in een week tijd 0,2 kilo aangekomen met dit voedingsschema (incombinatie met sporten natuurlijk)
 
Weet je ook hoeveel t daarvoor was dat je aankwam?
je eet nl overdag in mijn ogen erg weinig.

Lees hier even mee.
Ben te lui om de tips over te typen. :o

Maar neem ipv rosbief voler beleg, kaas, zalmm roomkaas, smeer romkaas onder de rosbief, pindakaas (evt met banan of kip) op brood.
Neem krente of mueslibollen ipv gewone bollen. Met kaas of smeerkaas oid.

Drink chocomelk of melk erbij (pakjes of gewoon een cheap ass literpak)
Er zijn veel opties die ook op school kunnen.
Zakje pinda's in je tas.
Gebakken ei op brood
etc.
 
Ik kwam niks aan ik was zelfs aan het afvallen. Ik ben pas sinds een week of 2 weer bezig met bodybuilding. Voor t eerst echt gemotiveerd.
 
Ik probeer niet te veel zuivel producten te nemen omdat ik dan last krijg van amandelsteentjes en zonder/beperkt gebruik van zuivel heb ik daar geen last van.
 
sojachocomelk ;)

btw... amandelstenen ontstaan door ongezonde of tekort aan mondhygiene.
Na de maaltijd even gorgelen met zout water voorkomt al t grootste deel.

Of na de zuivel goed spoelen met water. Dat voorkomt bacterie groei voor een groot deel.
Zuivel plak namelijk. Gewoon een flesje water mee en regelmatig even een slok nemen houdt t ook schoon.

(vroeger poetste je gewoon 3x per dag je tanden... ook na de lunch. Dat scheelt ook maar wordt denk ik op school nogal eens niet gedaan. Tandenborstel meenemen zie ik niemand tegenwoordig meer doen
 
Laatst bewerkt:
gadverdamme xD. Ik heb overdag nog wel redelijk wat honger misschien zoals jij al zei wat voller beleg gebruiken. En een extra maaltijd toevoegen?
 
Extra maaltijd is prima.
Maar je gaf zelf aan dat je daar geen tijd voor had. ;)
 
Ik zal wel na zuivel ff spoelen met zout water. Misschien savonds nog 500 gram kwark eten ?
 
je eet al zat eiwitten.
Je kan 250 gr nemen met havermout en/of noten.
Combi eiwit/vet voor t slapen is goed. Vet vertragd de opname van eiwitten dus perfect voor de nacht.
 
Back
Naar boven