XXL Nutrition

voedings calisthenics

Mathieu

Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
66kg
hey

Moet je voor calisthenics meer calorieën eten dan je verbruikt als je beter wilt worden in de oefeningen, meer spieren opbouwen? Ik heb een tijdje gebulkt tijdens krachttraining maar ik wil graag calisthenics doen. Moet ik mij gwn aan mijn huidige voedingsschema van de bulk houden of niet?

Voor spieropbouw is naast training ook voeding nodig ..
voor jouw doel is het niet ideaal om zwaarder te worden gezien je enkel traint met je bodyweight

9 van de 10 atleten in deze tak van sport zijn zeer atletisch gebouwd maar hebben praktisch geen massa

beter worden in oefeningen zit hem mijn inziens niet direct in voeding , maar ook in mobiliteit / uitvoering

• Topic Starter Topic Starter
Voor spieropbouw is naast training ook voeding nodig ..
voor jouw doel is het niet ideaal om zwaarder te worden gezien je enkel traint met je bodyweight

9 van de 10 atleten in deze tak van sport zijn zeer atletisch gebouwd maar hebben praktisch geen massa

beter worden in oefeningen zit hem mijn inziens niet direct in voeding , maar ook in mobiliteit / uitvoering
ik ben atletisch gebouwd. Ik ga er nu niet op in waarom etc. Massa is ook niet mijn doel, het is flexibeler, mobieler worden maar vooral gewoon fun hebben. Het lijkt me veel cooler om bv ninja warrior te kunnen mee doen (bv als einddoel) dan 200kg kunnen squaten. btw ik ben wel van plan om na een tijd bodyweight met extra gewichten die dan aan mij hangen te doen.

ik ben atletisch gebouwd. Ik ga er nu niet op in waarom etc. Massa is ook niet mijn doel, het is flexibeler, mobieler worden maar vooral gewoon fun hebben. Het lijkt me veel cooler om bv ninja warrior te kunnen mee doen (bv als einddoel) dan 200kg kunnen squaten. btw ik ben wel van plan om na een tijd bodyweight met extra gewichten die dan aan mij hangen te doen.
Zet eerst maar eens een realistisch doel op korter termijn, daar heb je meer aan.
Als je niet veel massa wilt pakken kun je gewoon op onderhoud eten of een kleine surplus.
Flexibiliteit en mobiliteit krijg je vanzelf door oefeningen vaak te doen en stretching helpt goed.
Ik heb gehoord dat het veel kracht kost, dit moet je natuurlijk opbouwen.

Maar goede voeding is dan ook belangrijk. Want je wilt waarschijnlijk zo sterk mogelijk zijn, bij een zo laag mogelijk lichaamsgewicht.
Dus meten en weten wat je nu eet, daarmee kun jij je gewicht monitoren, en beïnvloeden.
Daarnaast helpt goede voeding, de voor jouw doel juiste voeding, als brandstof tijdens de training, en na de training, ondersteund het, het herstellen.
De top 10 van Deutslands Ninja Worrier, waren bijna allemaal freesstyle klimmers, en parcours atleten.
Wel allemaal indrukwekkende onderarmen.
Ik denk dat die atlethen meer variaties in hun training hebben, daar zit gedurende het jaar een opbouw naar die wedstrijden in.
Een periode op kracht en een periode op duurkracht en een periode op de techniek van de oefeningen.
Beetje zo als een tienkamper, 10 verschillende sporten traint, elk deel van je fysiek moet in het doel staan van wat je bereiken wilt. Bulken past daar niet in.
Voldoende eten om te herstellen is een must.

Terug
Naar boven