XXL Nutrition

Voedings patroon tijdens blessure

Bezoekers in dit topic

Septimamus

Novice
Lid geworden
29 okt 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
88kg
Vetpercentage
24%
Beste mensen,

In het kort: In November heb ik een operatie aan mijn voet gehad waardoor ik een maand stil moest zitten. Nou heb ik diezelfde maand mijn normale voedingspatroon aangehouden en niet beseft dat zonder enkele vorm van beweging dit patroon absoluut niet bij de destijdse toestand paste (stom) met als gevolg een gewichts toename van 10 kilo. Niet een groot probleem aangezien mijn gewicht zich nog steeds in het gezonde gedeelte bevindt, en ik een redelijke fanatieke sporter ben.

Nou wil het zich helaas zo voordoen dat ik deze operatie nog een keer moet ondergaan, wat ik dus totaal anders wil gaan aanpakken om te voorkomen dat hier nog is 10 kilo bij komt. Hier zit dan echter ook het probleem. Ik heb op de fitness nagevraagd wat nou de beste methode is, ik heb artikels gelezen op het internet en aan wat enkele vrienden gevraagd die ook fanatiek bezig zijn met sporten en voeding. Het komt er op neer dat iedereen ze eigen methode heeft, wat ook niet raar is, maar ik kom er niet uit welke nou het beste bij mij zou passen.

Methode 1: Dit komt er in principe op neer om minder te eten. Nou is mijn ervaring hiermee dat je lichaam de voedingstoffen koestert waardoor je dus met weinig eten niet afvalt maar aankomt?

Methode 2: Juist meer eten. 5 a 6 maaltijden op een dag om zo de spijsvertering en verbranding op gang te houden?

Methode 3: De normale voedingspatroon aanhouden en na het revalideren veel sporten.

Ik kan me voorstellen dat je met dit verhaal niet zoveel kunt. Ik zou daarom ook puur om eigen ervaringen willen vragen mochten er mensen zijn geweest die enigszins dezelfde ervaring als ik hebben meegemaakt.


Even wat over mezelf:

Ik ben een man, 22 jaar. Ik weeg op het moment 89 Kilo, voorheen tussen de 78 en 82 Kilo. 1,88m lang met een 2 jaar kracht training ervaring dus ook de broodnodige spieren. Ik verteer eten redelijk snel. meestal ongeveer een uur na het diner krijg ik weer trek.

Mijn voedingspatroon op een normale dag, waarbij ik dus normaal kan bewegen, ziet er als volgt uit:

Ochtend: 3 a 4 bruine boterhammen met meestal mager vlees
Middag: 4 tot 6 bruine boterhammen meestal met mager vlees en kaas. Soms wat honing of jam
Avond: Normale maaltijd, vlees (rund of kip) aardappelen, groente.

Het komt maar zelden voor dat ik wat tussendoor eet. Dit meestal in een vorm van een liga of sultana.



Nogmaals, ik ben me er van bewust dat dit niet genoeg informatie kan zijn, daarom ben ik ook alleen op zoek naar adviezen en persoonlijke ervaringen.

Alvast hartelijk bedankt!
 
Onder onderhoud eten en niet veel meer bewegen laat staan kunnen trainen is een recept om spiermassa te verliezen wat je niet wilt. Boven onderhoud eten terwijl je niet kunt trainen zorgt enkel voor onnodige toename in vetmassa. Persoonlijk zou ik dus gewoon op onderhoud blijven eten, dat is dus wat minder dan je normaal eet omdat je een stuk minder beweegt.
 
Onder onderhoud eten en niet veel meer bewegen laat staan kunnen trainen is een recept om spiermassa te verliezen wat je niet wilt. Boven onderhoud eten terwijl je niet kunt trainen zorgt enkel voor onnodige toename in vetmassa. Persoonlijk zou ik dus gewoon op onderhoud blijven eten, dat is dus wat minder dan je normaal eet omdat je een stuk minder beweegt.

Leek me persoonlijk ook het minst van 2 kwalen. Bedankt voor je antwoord!
 
Back
Naar boven