XXL Nutrition

Voedings schema clean bulk goed?

Bezoekers in dit topic

jvg013

Cool Novice
Lid geworden
4 sep 2013
Berichten
53
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
77kg
Vetpercentage
10%
Beste leden wou even vragen of dat jullie naar mijn clean bulk schema kunnen kijken.

ik ben nu iets meer dan 3 weken met me cleanbulk. Ben begonnen met een vetpercentage van 7% op een gewicht van 73 kg. Ben de laatste 3 weken steeds tussen de 300 en 500 gram per week aangekomen. Dus ik dacht laat ik mijn calorieën is wat op gaan schroeven. Hou nu ongeveer dezelfde schema aan als de laatste 3 weken, het enige verschil is dat ik mijn eigen weightgainer (zie foto hieronder) maak en dit er nu extra bij neem wat zon 400 calorieën is. Heb wel het idee dat ik wat voller aan het worden ben maar heb meer het idee dat het vocht is dan spiermassa (aangezien mijn sixpack niet meer goed te zien is). Heb tijdens de cut steeds vochtafdrijvers gebruikt en geen creatine. Nu gebruik ik tijdens mijn clean bulk CreaShock Pump van XXL Nutrition en advanced post workout voor de snelle suikers na de training.



iobpotuvxi4.jpg


Hier mijn schema voor vandaag en morgen ( ik eet altijd 2 dagen achter mekaar hetzelfde):

7k22f1woqld.png

Gelijk als ik wakker word neem ik 30 gr hydrolisaat. zon 10 minuten later 200 ml verse jus d'orange met mijn creatine. Daarna begin ik aan mijn maaltijd van 12:00 uur: pannekoeken van xxl gebakken in kokos olie met 30 gr pindakaas erop. Verder neem ik een uur voor mijn training mijn eigen maakte weightgainer. Tijdens de training drink ik aminozuren en na de training advanced postworkout en 10 minuten later mijn hydrolisaat shake. Een uur na de training eet ik dan me zoete aardappels met boerenkool en kipshoarma dijfilet. Mijn avond eten splits ik altijd in 2en. Verder 2 uur voor ik ga slapen een halve bak yoghurt met lijnzaad olie. Tenslotte voor ik ga slapen night protein met lijnzaadolie.


Woensdag en donderdag doe ik ongeveer hetzelfde maar ik vervang een paar maaltijden door wat anders:

8lzlc8xczfy.png



Wat zeggen jullie hiervan? of is 300-500 gram per week gewoon een mooi gewicht of is het niet erg dat ik mijn calorieën wat aan het opschroeven ben.

Alvast bedankt
 
Lees de sticky's over voeding

Ik denk dat je nbeetje doorslaat met alles

Supps blijven n aanvulling, wie heeft je hiertoe bewogen?

Eet gewoon 5 warme complete maaltijden , wie is er niet groot mee geworden?
 
2g eiwit per kg is een richtlijn.
Daar zit jij dus bijna ongezond veel boven.. 140g is genoeg. Haal meer cals uit carbs. En zoals hierboven al wordt gezegd: lees je ef wat meer in, you can never know too much. Let the gains begin!
 
dat ik teveel supps gebruik lijkt me onzin. Ik gebruik eiwit poeder en creatine wie niet? Het enige dat ik extra gebruik zijn snelle suikers na de training. Dat ik veel eiwit eet dat klopt. Het probleem is dat ik graag een goed stuk vlees bij me rijst etc heb. Misschien dat ik anders maar een yoghurt en een protein shake moet gaan laten staan. Van de andere kant in principe maakt het niet veel uit toch als je maar aan je calorieën komt? Heb wel het idee dat ik van veel koolhydraten wat meer vet aanzet. Misschien kan ik ipv meer koolhydraten meer goede vetten in me schema zetten en wat minder eiwit?
 
Lees de sticky's over voeding

Ik denk dat je nbeetje doorslaat met alles

Supps blijven n aanvulling, wie heeft je hiertoe bewogen?

Eet gewoon 5 warme complete maaltijden , wie is er niet groot mee geworden?


Ik zit al aan 4 warme maaltijden. mijn 5e is dus die zelfgemaakte weightgainer omdat ik niet meer weggegeten krijg. Zoals ik hier al aangaf lijkt het mij wel me toch wel mee te vallen? Eiwitshakes en creatine met als extra suikers voor na de training
 
Ik zit al aan 4 warme maaltijden. mijn 5e is dus die zelfgemaakte weightgainer omdat ik niet meer weggegeten krijg. Zoals ik hier al aangaf lijkt het mij wel me toch wel mee te vallen? Eiwitshakes en creatine met als extra suikers voor na de training
die indruk krijgen sommige waarschijnlijk omdat je ook XXL pancakes,rijst poeder, oats, b&f olie, pre workout gebruikt.
terwijl dat niet perce nodig is, maar dat is jouw persoonlijke keus en verder niks mis mee.

300-500gram per week is wel redelijk, ik ga altijd voor de 2kg per maand.
je mag best opschroeven als je wilt. pak melk erbij ofzo.
 
tussen de 300 en 500 gram per week aangekomen.
Dit is gewoon goed, als je te veel per week aankomt word het te veel vet.

Je eiwitten en vetten zijn veelste hoog

houd wat hier eerder is gezegd ongeveer 2gr eiwit per lichaams gewicht aan.
1gr vet en de rest opvullen met carbs.

Dat je voller uitziet is toch logisch je eet meer..? In je cut komt je pack wel weer terug. Tis nu winter lekker aankomen en niet te veel zeuren.

Dat je veel vocht vasthoud klinkt logisch, je gebruikt creatine. Creatine houd vocht vast. Drink je wel genoeg water tho? Creatine gebruiken is meer water drinken ;)

Dat je graag een goed stuk vlees bij je maaltijden wilt hebben kan, maar gooi er dan een shake uit of zo. Misschien die pancakes kan ook.
 
Back
Naar boven