MuscleMeat

Voedings schema vraag

Bezoekers in dit topic

Mitchellh1996

Novice
Lid geworden
8 feb 2019
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
77kg
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal, ik ben nu 1 jaar aan het trainen en ik ga 3x per week, nu ben ik niet tevreden met het resultaat dat ik in een jaar heb behaald. Dat is natuurlijk mijn eigen fout want ik heb mijn voeding niet bijgehouden en ik hou wel van snacks en bier :P.

Nu heb ik een voedingsschema voor mezelf gemaakt wat ik aan ga houden na de zomervakantie en wil ik 4x per week gaan trainen.

Ik weeg 75 kg ik ben 1,72cm en volgends de vetmeter in de sportschool en zo'n knijper heb ik 15% vet maar ik denk dat het eerder rond de 20% is als ik mezelf vergelijk met foto's van anderen mensen die onder anderen op dit forum staan.

Ik heb dit als voeding per dag uitgerekent.

2428 cal / 208 gram eiwit / 270 koolhydraten en 35 gram vet.

Zijn dit goede voedingswaarde voor mij met als doel spieropbouw en vetverlies.

Sorry voor dit lange verhaal maar ik heb nog 1 vraag en dat is: als dit goede voedingswaarde zijn voor mij kan ik dit dan ook aanhouden op rustdagen of eet je op rustdagen ook wat minder??

Alvast bedankt :)
 
Eiwitten te hoog , vetten te laag

Met jouw gewicht is 140 / 160 gr eiwit per dag meer dan genoeg ..
Vetten 1 gr per kg lichaamsgewicht dus minimaal 74 gr i.p.v. 35 gr

Neem aan dat je onderhoud dus 500 kcal hoger ligt dan je voedingsschema is anders heeft t geen zin om te cutten
 
Bedankt voor je reactie ik ga ga me schema aanpassen, minder eiwit en wat meer vetten. Tja me onderhoud weet ik niet, ja ongeveer zou het 2500 moeten zijn volgends een site waar je dat kan berekenen. Ik heb redelijk zwaar werk dus dat zou al anders zijn als een kantoorbaan. Ik ga even googlen waar goede vetten inzitten en pas mijn schema aan :)
 
Back
Naar boven