MuscleMeat

Voedings schema.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pomperd

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
11
Waardering
0
Hallo mede sporters,

Ik wil zelf een voedingsschema maken maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ik weeg zelf 70 kilo, maar ik wil droog worden. Ik heb een buikje gekregen van al die mamooth shake's.

Hoop dat jullie me kunnen helpen hier bij.

groetjes
 
wellicht kun je wat meer info geven. je stats en eventueel je trainingsschema.
 
Me trainingsschema ziet als volgt uit,

Maandag:
Vlakke bank, incline, decline,pack deck, kabels, pullover ( alles voor de borst )
Ez Curl, dumbbell curl, Hammer curl ( biceps )
15 min cardio
15 min abs

Dinsdag rust

Woensdag:
Lat pully, zagen, roeien, dat was het een beetje voor de rug ( meer oefeningen altijd welkom )
Tripecs, touwtje, dumbel, ez curl, dippen
15 min cardio
15 min abs

Donderdag rust

Vrijdag:
Schouders, weet de benamingen niet van de oefeningen
en dan ook weer borst, ( zie maandag )
15 min cardio
15 min abs

Weekend meestal MTB-en op de zondag 2 uur.

Wat bedoel je met stats ??
 
Ik ben 1.70 groot en weeg 70 kilo, mijn doel is toch om te groeien maar dan met name in spier massa..
 
Ik ben 1.70 groot en weeg 70 kilo, mijn doel is toch om te groeien maar dan met name in spier massa..

Zul je hard moeten trainen veel eten en rusten;)
 
dat is ook mijn bedoeling, maar ik weet niet hoe ik een eetschema moet opstellen, daarom vraag ik jullie hulp....:D
 
Voorbeeldieet voor ontwikkeling spiermassa - persoon van 70 kg .

Kcal 3600
Eiwit 256 gram
Koolhydraat: 511 gram
Vet 59 gram

Bij opstaan scoop whey isolaat met water.

Maaltijd 1 - ontbijt

500 ml melk met 120 gram havermout, een in stukjes gesneden banaan (of appel), één volle eetlepel lijnzaadolie en eventueel wat kaneel voor extra smaak.

Eiwit: 38 gram Koolhydraat: 122 gram Vet: 25 gram


Maaltijd 2

4 donkerbruine volgranen boterhammen met 1 pakje kalkoenfilet ( 100 gram )

Eiwit: 34 gram Koolhydraat: 60 gram Vet: 6 gram


Maaltijd 3

4 donkerbruine volgranen boterhammen met 1 pakje kalkoenfilet ( 100 gram ) en 1 appel

Eiwit: 34 gram Koolhydraat: 75 gram Vet: 6 gram


Maaltijd 4

4 donkerbruine volgranen boterhammen met 1 pakje kalkoenfilet ( 100 gram ) en 3 mandarijnen

Eiwit: 34 gram Koolhydraat: 78 gram Vet: 6 gram


Maaltijd 5

150 gram mager vlees met 5 aardappelen en 400 gram groente.

Eiwit: 48 gram Koolhydraat: 86 gram Vet: 10 gram


Maaltijd 6 - voor het slapen gaan

1 bakje magere franse kwark met honing

Eiwit: 50 gram Koolhydraat: 18 gram Vet: 0 gram


Voeg op trainingsdagen de volgende maaltijden toe:

Maaltijd 7 - 20 minuten voor de training - 25 gram whey proteïne en 1 groot glas vruchtensap (bv druivensap) direct voor de training

Maaltijd 8 - Direct na de training: 50 gram whey proteïne en 2 glazen vruchtensap (bv druivensap) of Relentless / Mammoth / Isogainer shake


varieer kalkoenfilet met Rosbief -paarde/runder rookvlees.

dit is dus een voorbeeldschema aan te passen naar je eigen smaak enz.

;)
 
Heeey thnx :)

Kan ik ook wat meer kwark pakken en dergelijke ?? Na hoeveel weken zul je resultaat zien ? Kan niet wachten om volgende maand te beginnen.

Nog ff een vraag, waar halen jullie die info vandaan ? En is mijn trainingsschema ook goed ??
 
Voorbeeldieet voor ontwikkeling spiermassa - persoon van 70 kg .

Kcal 3600
Eiwit 256 gram
Koolhydraat: 511 gram
Vet 59 gram

Bij opstaan scoop whey isolaat met water.

Maaltijd 1 - ontbijt

500 ml melk met 120 gram havermout, een in stukjes gesneden banaan (of appel), één volle eetlepel lijnzaadolie en eventueel wat kaneel voor extra smaak.

Eiwit: 38 gram Koolhydraat: 122 gram Vet: 25 gram


Maaltijd 2

4 donkerbruine volgranen boterhammen met 1 pakje kalkoenfilet ( 100 gram )

Eiwit: 34 gram Koolhydraat: 60 gram Vet: 6 gram


Maaltijd 3

4 donkerbruine volgranen boterhammen met 1 pakje kalkoenfilet ( 100 gram ) en 1 appel

Eiwit: 34 gram Koolhydraat: 75 gram Vet: 6 gram


Maaltijd 4

4 donkerbruine volgranen boterhammen met 1 pakje kalkoenfilet ( 100 gram ) en 3 mandarijnen

Eiwit: 34 gram Koolhydraat: 78 gram Vet: 6 gram


Maaltijd 5

150 gram mager vlees met 5 aardappelen en 400 gram groente.

Eiwit: 48 gram Koolhydraat: 86 gram Vet: 10 gram


Maaltijd 6 - voor het slapen gaan

1 bakje magere franse kwark met honing

Eiwit: 50 gram Koolhydraat: 18 gram Vet: 0 gram


Voeg op trainingsdagen de volgende maaltijden toe:

Maaltijd 7 - 20 minuten voor de training - 25 gram whey proteïne en 1 groot glas vruchtensap (bv druivensap) direct voor de training

Maaltijd 8 - Direct na de training: 50 gram whey proteïne en 2 glazen vruchtensap (bv druivensap) of Relentless / Mammoth / Isogainer shake


varieer kalkoenfilet met Rosbief -paarde/runder rookvlees.

dit is dus een voorbeeldschema aan te passen naar je eigen smaak enz.

;)

karma
handig he die dieet schemas van prometeus.nl :D
 
Pak een fullbody schema :

Maa-Do Squats , deadlift , chinnen , militarypress, bankdrukken , parraleldippen, preachercurls , shrugs , calfraises.


als je iets meer gevordert bent doe je 10 x i/d 4 weken hou 2 dagen tussen rust verzwaar op je gevoel het gewicht.

vergeet niet dat je pezen meer aan gewicht moeten wennen als je spieren.

ga dus niet te snel met gewicht omhoog. ;)
 
Hallo mede sporters,

Ik wil zelf een voedingsschema maken maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ik weeg zelf 70 kilo, maar ik wil droog worden. Ik heb een buikje gekregen van al die mamooth shake's.

Hoop dat jullie me kunnen helpen hier bij.

groetjes

Hey kerel,

een voedingsschemais voor iedereen uniek, zomaar een voedingsschemaovernemen van iemand is daarom ook niet zomaar de ideale oplossing.

Allereerst is het zaak dat je jouw persoonlijke verbruik, het aantal kalorieen wat je op een dag verbruikt, uitrekend. Hierin spelen veel factoren een rol zoals hoeveel fysiek werk je op een dag verricht, hoeveel je traint en uiteraard wat je doel is. Er zijn hier op het board wel wat formules de vinden waar je je verbruik ongeveer wel kan uitrekenen (Zoals hier: http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/). Persoonlijk vind ik ze niet even altijd betrouwbaar maargoed.. het is een richtlijn!

Als je eenmaal hebt uitgerekend wat je verbruik is kan je een voedingsschema gaan opstellen. Verdeel je eetmomenten over een keer of 6 eten op een dag, dit houd namelijk je stofwisseling op gang en zorgt voor een betere en gelijkmatige voedselopname. Lees ook eens dit topic door: http://forum.dutchbodybuilding.com/f142/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

Wat ook niet geheel onbelangrijk is is om duidelijk te maken wat je zelf wilt. Wil je droog worden of wil je meer (spier)massa. Het liefst wil iedereen groter en droger tegelijk worden. Dit is praktisch onmogelijk (uitzonderingen daargelaten..). Daarom kan je beter in denken in fase's.. een fase om flink te werken aan het krijgen van spiermassa (bulken) en een fase gericht op het droogtrainen (cutten). Bulken zonder vetwinst is onmogelijk, evenals cutten zonder spierverlies.

Probeer te varieren in je voeding, dus niet alleen maar brood, maar eet pasta's, muesli, kwark, etc etc..

Succes!

PS: en kijk eens naar schema's van andere!
 
Heey vin,

Thnx kerel, ik zal eens gaan kijken wat ik moet doen. Zoniet dan post ik nog wel iets hier of ik vraag het je wel. Dus dit schema niet overnemen zeg jij ??

Groetjes
 
Een schema overnemen is niet de ideale optie nee, het zou een begin kunnen zijn maar uiteindelijk pas je hem toch aan op je eigen behoeftes en smaak.
 
Back
Naar boven