XXL Nutrition

voedings schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Growing_strong

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
372
Waardering
0
Ik vraag me af wat er eventueel nog aan mijn voeding verbeterd kan worden. En vandaar dat ik hieronder opsom wat ik op een dag naar binnen werk. Iig bedankt voor jullie reacties :)

7:00 (na het opstaan)
-stuk fruit
-1 a 2 koppen melk

Stukje fietsen naar het station

7:45
-4 donker bruine boterhammen belegd met tonijn (in totaal een half tot heel blikje per dag), kaas en kalkoen filet.

11:00
-4 donker bruine boterhammen belegd met tonijn, kaas en kalkoen filet.

13:00
-4 donker bruine boterhammen belegd met tonijn, kaas en kalkoen filet.
-stuk fruit

16:00
-4 donker bruine boterhammen belegd met tonijn, kaas en kalkoen filet.

17:30 Stukje fietsen naar huis

18:00
-warm avond eten.
aardappels, groente, vlees/vis of pasta met gehakt of nasi met kip.
-paar mokken melk
-stuk fruit

20:30 Trainen (4x per week)

22:30
-stuk fruit
-500 gram magere kwark

Slapen



Tussen door drink ik overdag eigenlijk alleen water.



Verder gebruik ik momenteel helemaal GEEN supplementen. Wil nu een maandje zonder trainen en dan weer beginnen met creatine.

Vraag me alleen af of ik uit mijn voeding wel genoeg eiwitten kan halen. Ik let er wel op dat ik veel eiwit rijk voedsel binnen krijg. Maar mischien dat het nodig is om mijn voeding aan te vullen met een proteine shake???



In het weekend sta ik meestal een stuk later op en verschuift de boel een beetje. Ook heb ik in het weekend de tijd om te ontbeiten met een paar gekookte eieren. Verder wil er op zaterdag (boven op het normale avond eten) nog al eens een Mac menu naar binnen gaan :p En gaat er meestal ook wel een zak nootjes naar binnen.
 
Laatst bewerkt:
Na de training mis je nog de koolhydraten.
Ik pak altijd direct na de training 1 gram dextro per kilo lichaamsgewicht.
 
Over eiwit hoef jij je geen zorgen te maken, zou me meer zorgen maken of je wel genoeg vet binnenkrijgt. En je maaltijd na de training is zeker niet optimaal.
 
Tja ik eet na mijn training niet zoveel omdat ik vlak daarna ga slapen. Zou ik dan beter toch wat koolhydraten kunnen eten vlak VOOR ik ga slapen?

Of anders net als wat RobbieH zegd wat dextro energy innemen?

En te weinig vetten? Haal ik die niet genoeg uit mijn avond eten (vlees), en de melk (half vol) die ik drink en de kaas op mijn brood? Verder is de tonijn die ik eet op olie basis.

Ik zou anders ook wat lijnzaad olie kunnen toevoegen aan mijn voeding. Iets waar ik op dit forum verschillende positieve reacties over gelezen heb.
 
Ja ik zou zeker lijnzaadolie toevoegen. En na je training moet je iedergeval genoeg koolhydraten voor herstel + insuline piek. En tuurlijk moet je gewoon eten voordat je gaat slapen. Juist op het moment(na de training) dat je lichaam koolhydraten het meest nodig heeft neem jij ze niet. En fruit is ook geen goede keuze als koolhydraat na een training.
 
Oke dan, Thanx 4 the feedback mensen :)

En dan zal ik proberen om na de training bovenop de 500gram kwark nog wat boterhammen of brinta te proppen.

Of zou je dat tekort ook goed kunnen aanvullen met alleen dextro?
(slaapt toch niet zo fijn met een zwaar gevulde maag ben ik bang)

Lijnzaadolie zal ik morgen ff proberen te kopen.
En dan gewoon bij iedere maaltijd 1 eetlepel in nemen.
(dat las ik in een ander topic)

Nog meer tips?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dextro (dextrose of druivensuiker) is suiker en zal zich in vet omzetten, als je het voor het slapen gaan inneemt. Je kan beter complexe koolhydraten en eiwitten voor het slapen gaan nemen.
 
en ik denk dat 3 eetlepels lijnzaadolie per dag genoeg is hoor.
 
Originally posted by burn
En na je training moet je iedergeval genoeg koolhydraten voor herstel + insuline piek. En fruit is ook geen goede keuze als koolhydraat na een training.

Fruit na je training is wel goed samen met je proteine drankje.
 
Originally posted by f*cking ecto
Nee, dextro (dextrose of druivensuiker) is suiker en zal zich in vet omzetten, als je het voor het slapen gaan inneemt. Je kan beter complexe koolhydraten en eiwitten voor het slapen gaan nemen.

Als hij het direct na het trainen neemt heeft het toch genoeg tijd om opgenomen te worden???
Gewoon een bidon mee naar de sportschool gevuld met water en dan na de training vullen met water.
 
ik had het er over voor het slapen gaan
 
Ik ga meestal vlak nadat ik thuis gegeten heb slapen.
maar ik zou idd een bidon mee naar de sportschool kunnen nemen om het daar METEEN na mijn training in te nemen.

Dus even alles samengevat:
-3x daags een eetlepel lijnzaad olie bij een maaltijd
-DIRECT na de training 1gram dextro per kg lichaamsgewicht dextro met water innemen.
-Laatste maaltijd van kwark en stuk fruit aanvullen met 2 boterhammen.


Dat moet allemaal iig nog goed te doen zijn :)
 
Originally posted by bestoldschool


Fruit na je training is wel goed samen met je proteine drankje.
Je kunt beter andere bron kiezen dan fruit. Fruit bevat fructose en dit zal de naar de lever gaan i.p.v. de spieren.
 
Originally posted by ehv_brambo
Ik ga meestal vlak nadat ik thuis gegeten heb slapen.
maar ik zou idd een bidon mee naar de sportschool kunnen nemen om het daar METEEN na mijn training in te nemen.

Dus even alles samengevat:
-3x daags een eetlepel lijnzaad olie bij een maaltijd
-DIRECT na de training 1gram dextro per kg lichaamsgewicht dextro met water innemen.
-Laatste maaltijd van kwark en stuk fruit aanvullen met 2 boterhammen.


Dat moet allemaal iig nog goed te doen zijn :)
Dat zou zeker beter zijn. Nog 0,5gram whey per kg in je bidon en je zit goed:) Je moet natuurlijk wel rekening houden met de extra calorieen.
 
Back
Naar boven