MuscleMeat

voedings vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kamikaza

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2005
Berichten
2.775
Waardering
25
Hoi allemaal,

Ik dus met een klein vraagje. Ik weet dus dat je 5/6 maaltijden per dag moet eten. Maar nu ben ik dus een jongen van 17 jaar en woon nog bij me ouders :rolleyes: . Dus kan ik me nog niet echt aan een voedingsschema houden. Nou zou ik dus een soort van voedingsschemawillen met gewoon eten wat je normaal in huis hebt. Bijvoorbeeld brood met beleg,

Maar omdat ik nu aan het cutten ben , weet ik niet hoeveel en wat je kan eten omdat ik aan het cutten ben , zodat ik niet teveel vetten binnekrijg etc etc.

Als iemand niet echt begrijpt wat ik bedoel laat het dan even weten.
Alvast bedankt !
 
tjah is toch gewoon een kwestie van de sticky's doorlezen
 
heb je wel een idee wat je nodig hebt aan kcal per dag?
 
Jah dat heb ik berekend , en heb de sticky doorgelezen, ik kwam dus uit rond de 1700/1800 weet het zo niet uit me hoofd, is boven op me pc opgeslagen :)

Maar dat is dus de energieverbruik , hoe bereken je calorieverbruik dan? want ik dacht dus dat het hetzelfde was :O , ben nog een beginner, als ik de verkeerde sticky heb gelezen sry :p
 
:O sry , Ik zal het zo even berekenen dan kom ik terug
 
Hey ben ik weer :)

Na eff bezig zijn geweest ben uitgekomen op 2650,2 Kl
Ik wil dus gaan cutten, dan moet ik er dus 500 onder zitten? en verdelen in 7-8 maaltijden dan word het dus 2650,2- 500 = 2150,2

Dan moet ik dus die 2150,2 : 7-8 maaltijden , ( ik doe even 7 maaltijden )
is 2150,2 : 7 = 307,2 Kl per maaltijd

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgerekend, maar zoals ik al had gezegd leef ik nog als een tiener en kan ik me nog niet aan " echte voedingschemas" houden dus moet ik het doen met gewoon normaal eten , zoals broodjes met beleg etc .

Daar maak ik me dus het meeste zorgen over , hoe weet ik nou bijvoorbeeld wanneer ik 307,2 Kl heb gegeten en zo verder...

Alvast bedankt !
 
op het forum staan ook tabellen met daarin verschillende voedingsmiddelen en de daarbijbehorende aantal kcal, eiwitten, vetten en koolhydraten.

Je zou kunnen starten door eens een doorsnee dag te noteren wat je allemaal eet en drinkt... pak zo'n tabel erbij en reken uit wat je nu per dag binnenkrijgt... en pas aan waar nodig om je persoonlijke voedingsschema in elkaar te zetten

dat is de meest makkelijke en logische manier.. kleinere aanpassingen zijn doorgaans makkelijker te maken dan grote...zeker in jouw geval
 
Maar is de berekeing die ik heb gemaakt wel goed?? Dat 500 kl ervan afhalen en dan delen door 7

Edit: net eff rondgekeken in tabel , 1 sneetje bruinbrood is al 250 Kl terwijl 1 maaltijd van me 307,2 kl is :eek:
 
hoe zwaar ben je nu?
En op zich vertrouw ik erop dat je zelf kunt rekenen ;)

en delen door 7 is een optie...
als je in totaal maar aan je kcal komt en goed ontbijt!
 
kamikaza zei:
Maar is de berekeing die ik heb gemaakt wel goed?? Dat 500 kl ervan afhalen en dan delen door 7

Edit: net eff rondgekeken in tabel , 1 sneetje bruinbrood is al 250 Kl terwijl 1 maaltijd van me 307,2 kl is :eek:

ligt eraan hoe zwaar je bent, maar je berekening geeft voor mijn gevoel een te laag aantal kcal

en 1 sneetje 250 kcal!!! ???
 
wel goed lezen vriend.... 250 kcal per 100 gram brood
1 sneetje is geen 100 gram ... en een bruine boterham levert 74 kcal per snee
 
ow hahaha sry mijn fout :)
ik weeg btw 76 Kg
 
Maar D.D ik heb net even in de sticky Kcal en EKV Tabel A-Z | Voedingswaarden | Grammen/Kcal | Soorten Carbs | Schema's rondgekeken, maar kon dus niet vinden waar jij hebt gevonden dat een sneetje bruin brood 74 Kl is, dus vroeg ik me af waar je dat hebt gevonden.
 
Back
Naar boven