MuscleMeat

Voedingsadvies (beginner)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hi allen,


Ik ben momenteel bezig mijn voeding schema op orde te krijgen en zou graag advies willen.


Achtergrond

Ik doe al een tijd krachttraining (nu zo'n 6 jaar), maar is altijd ondergeschikt geweest aan mijn sport (taekwondo). Ik deed veel wedstrijden in de 16 jaar dat ik die sport beoefende. Bij de wedstrijden zijn gewichtsklassen en het is niet de bedoeling dat je teveel weegt voor je lengte. Dus het doel lag niet op groeien qua gewicht, maar eerder het juiste gewicht bereiken. Nadat ik gestopt ben met taekwondo (rond 24-25e), ben ik gaan krachttrainen en free runnen (free runnen weer op eerste plek voor krachttraining). Ook hier is het toch handig als je niet teveel gewicht meedraaigt, als je een aantal backlfips wilt doen. Inmiddels ook met free runnen gestopt, omdat dat niet meer gaat i.c.m. werk en ik merk dat mijn lichaam het zwaar begint te vinden.


Stats

Ik ben 32, 1.78m lang en weeg 73 kilo.

Mijn vetpercentage is 15%, vet vrije massa is 62 kilo. Dit is gewogen op een elektrische weegschaal.

BMR is 1800, bmi 22.9, botmassa 3.2 kilo en metabolishe leeftijd 22 (mocht je het interesseren haha). Ik heb overigens een zittende baan (loop wel af en toe naar koffie-automaat).

Mijn body type is mesomorph (op basis van metingen en checks lichaam).



Trainingschema


Met trainen ga ik altijd tot de max qua kg en doe sets van 3 x 10. Of soms een zwaardere kg van 6 reps. In totaal doe ik zo’n 7 oefeningen op een avond (4 x grote spier, 3 x kleinere en paar buikspier oefeningen).


Maandag - krachttraining borst triceps (~60 minuten)

Woensdag – rug en biceps (~60 minuten)

Vrijdag – schouders en benen (~60 minuten)

Zaterdag – Wat kickboxen tegen een heavy bag (~45 minuten).



Voeding:



Mijn BMR is 1800 (moet ik maar geloven, maar ja moet ergens beginnen). Als ik dat vermenigvuldig met 1,5 (gemiddeld actief) dan zou ik zo’n 2700 kilo calorieën verbranden op een dag wat mijn onderhoud is… Voor mij klinkt 2700 wel veel, dus heb hem nog even op 2500 gehouden (voordat ik een michelin mannetje ben).

Ik lees dat een verhouding van 40/30/30 k/p/v goed is. Echter hier zie ik een sticky die 50/30/20 aanraadt.


Mijn maaltijden verspreid ik een beetje over de dag (ik heb ze gegroepeerd in ochtend, middag en avond, maar heb eigenlijk zo’n 5 eetmomenten)



Ochtend:



250 gr Koningskwark

eiwit shake whey protein (XXL)

250 ml halfvolle melk



Middag:

200 gram kip

2 volkoren crackers met pindakaas

100 gram zalm

500 ml halvolle melk

eiwit shake whey protein (XXL)



Avond:


250 gr Koningskwark

“Eten wat de pot schaft” Echter dit wel goede voeding. Eigenlijk altijd kip, rijst pasta, vis of groente


Als ik dan alles bij elkaar optel kom ik op ~2400 kcal. Waarvan 260 g koolhydraten (45%), 242 gr eiwit (40%) en 37 gr vet (15%).

Nu zit ik veel te hoog in eiwit. In diverse topics zie ik kg x 1.7 voor krachttraining. Dat zou betekenen dat ik aan rond de 130 gram eiwit genoeg heb.


Kunnen jullie mij nog wat in de goede richting duwen? Of het volledig afschieten natuurlijk als het nergens op slaat.



Alvast bedankt.


Groet,


Michel
 
Back
Naar boven