AndroidHealthClinic

Voedingsadvies voor stel

Bezoekers in dit topic

Jasper8x

Novice
Lid geworden
12 dec 2022
Berichten
4
Waardering
4
Beste sporters,

Mijn vriendin en ik zijn onlangs ouders geworden en zoals jullie kunnen voorstellen heeft dit aardig wat impact op het lichaam van de vrouw. Met het trainen en de discipline zit het wel goed maar.. wij zouden beiden wel wat extra hulp kunnen gebruiken bij onze voeding (een leidraad), mijn vetpercentage licht zo rond de 11/12% maar die van mijn vriendin een stuk hoger. Mijn doel is om meer droge massa aan te komen en van mijn vriendin om haar vetpercentage omlaag te brengen en meer spiermassa op te bouwen.

Kennen jullie mensen/ websites die voedingsschema’s maken voor stellen? Ik snap dat het doelstelling afhankelijk is maar we willen niet helemaal apart gaan voor ieder gaan koken.

Hoor graag van jullie, ook als het een kansloze vraag is. In dat geval gaan we gewoon voor ieder apart voedingsschema’s (als leidraad) bestellen.

Alvast bedankt!
 
wovano

mijn tip zou zijn. om beide je eigen doelen te stellen.
avond eten splitsen kan puur met de carbs bron zijn. aardappel/rijst/pasta

zo kook ik 150gr rijst. voor mijn vrouw 50 en mijzelf 100gr.
saus er later bij en dit gewoon delen.
 
Je eigen bf% is 11/12% en je hebt “hulp” nodig met een schema? 🫠
11/12% bf is al vrij lean en komt niet aanwaaien maw je moet al verstand hebben mbt kcal/macros etc
 
Je eigen bf% is 11/12% en je hebt “hulp” nodig met een schema? 🫠
11/12% bf is al vrij lean en komt niet aanwaaien maw je moet al verstand hebben mbt kcal/macros.
Discipline in het trainen en gezond verstand met het eten. Maar ik heb eerlijk gezegd niet echt veel inhoudelijke kennis van kcal/ macros. Ook denk ik zelf wel een hoge vetverbranding te hebben kan namelijk eten wat ik wil.
 
Discipline in het trainen en gezond verstand met het eten. Maar ik heb eerlijk gezegd niet echt veel inhoudelijke kennis van kcal/ macros. Ook denk ik zelf wel een hoge vetverbranding te hebben kan namelijk eten wat ik wil.
Mogelijk heb je gewoon weinig eetlust.

Een vriend van mij kon ook altijd eten wat ie wil, maar toen hij wat meer spiermassa wilde bleek dat hij gewoon niet zoveel wilde eten. Met 190cm had ie het moeilijk om boven de 2k kcal te komen. Later bleek dat als we ayce gingen eten dat ik dan van tevoren wat at, hij sloeg de lunch over, zo ging het nog een beetje gelijk op.

Het heeft hem enige moeite gekost, maar het is hem wel gelukt meer te eten en meer massa te krijgen.

Succes!
 
Beste sporters,

Mijn vriendin en ik zijn onlangs ouders geworden en zoals jullie kunnen voorstellen heeft dit aardig wat impact op het lichaam van de vrouw. Met het trainen en de discipline zit het wel goed maar.. wij zouden beiden wel wat extra hulp kunnen gebruiken bij onze voeding (een leidraad), mijn vetpercentage licht zo rond de 11/12% maar die van mijn vriendin een stuk hoger. Mijn doel is om meer droge massa aan te komen en van mijn vriendin om haar vetpercentage omlaag te brengen en meer spiermassa op te bouwen.

Kennen jullie mensen/ websites die voedingsschema’s maken voor stellen? Ik snap dat het doelstelling afhankelijk is maar we willen niet helemaal apart gaan voor ieder gaan koken.

Hoor graag van jullie, ook als het een kansloze vraag is. In dat geval gaan we gewoon voor ieder apart voedingsschema’s (als leidraad) bestellen.

Alvast bedankt!
Heb er geen reet verstand van, maar kan me voorstellen dat bij je vriendin eea aan hormonen te wijten valt. Zeker als/zolang de kleine borstvoeding krijgt.
 
Beste sporters,

Mijn vriendin en ik zijn onlangs ouders geworden en zoals jullie kunnen voorstellen heeft dit aardig wat impact op het lichaam van de vrouw. Met het trainen en de discipline zit het wel goed maar.. wij zouden beiden wel wat extra hulp kunnen gebruiken bij onze voeding (een leidraad), mijn vetpercentage licht zo rond de 11/12% maar die van mijn vriendin een stuk hoger. Mijn doel is om meer droge massa aan te komen en van mijn vriendin om haar vetpercentage omlaag te brengen en meer spiermassa op te bouwen.

Kennen jullie mensen/ websites die voedingsschema’s maken voor stellen? Ik snap dat het doelstelling afhankelijk is maar we willen niet helemaal apart gaan voor ieder gaan koken.

Hoor graag van jullie, ook als het een kansloze vraag is. In dat geval gaan we gewoon voor ieder apart voedingsschema’s (als leidraad) bestellen.

Alvast bedankt!
Lees de sticky's daar zijn ze voor
 
 
Dankjewel Wovano, ik zal je een privé bericht sturen.
 
Discipline in het trainen en gezond verstand met het eten. Maar ik heb eerlijk gezegd niet echt veel inhoudelijke kennis van kcal/ macros. Ook denk ik zelf wel een hoge vetverbranding te hebben kan namelijk eten wat ik wil.

Onzin. Je denkt veel te eten maar waarschijnlijk heb je geen idee van hoe consistent veel vreten voelt.

Begin eens met het tracken van je voeding. Reken uit wat ongv je behoefte is en ga dat eens opvullen met gezond voedsel.
 
Bedankt voor het advies 👍 misschien is hetgeen wat ik denk inderdaad niet correct. Meten is weten en het tracken heb ik al heel lang niet meer gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst gefeliciteerd natuurlijk :D

Let er wel op dat je vriendin voldoende vetten / eiwitten eet als ze borstvoeding geeft. Ook het berekenen van de benodigde kcal is dan wat lastiger omdat ze een deel van de voeding "doorgeeft". Bij een te groot tekort zou haar melkproductie mogelijk terug kunnen lopen of staken.

Je kan overigens allebei gewoon dezelfde maaltijden, alleen ze zou andere porties moeten eten dan jij nodig hebt.
 
Back
Naar boven