Fitness Seller

Voedingsadvies

Bezoekers in dit topic

fitnessj

Novice
Lid geworden
3 feb 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Hoi,

Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.

Vroeger heb ik veel gevoetbald en ook wel enkele jaren gefitnesst. Alleen de afgelopen 2 jaar weinig tot niet gesport.
Ik ben nu weer sinds 1 maand bezig (3 a 4x per week fitness, kracht en cardio).

Mijn gegevens op dit moment:
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 90.3 kg
Vetpercentage: 17.8%
Spierpercentage: 78.1%
Botmassapercentage: 4.1%
Lichaamsvochtpercentage:56%

Mijn doel is afvallen, ik wil minimaal 15kg kwijt en wil een vetpercentage tussen de 10 en 13%.

Ik at veel tussendoor eerst, vooral na het avondeten.
Ik drink wel 3L water per dag ongeveer.

Nu gebruik ik sinds een tijdje weer 1x per dag een Whey shake(Body&Fit) en merk ik dat ik minder hongergevoel heb en daardoor ook beter op mijn voeding let, echter vind ik deze shake versie erg vies en ben ik op zoek naar alternatieven.

Ik zou graag advies krijgen voor het volgende:

- shake voor overdag( heb whey van B&F gebruikt, geeft vol gevoel, alleen heel vies en heb het gevoel dat het toch wat te weinig stoffen bevat)
- shake voor na het sporten ( heb Magnificent van B&F gebruikt, deze vind ik lekker en geeft me een vol/herstellend gevoel) postworkout of een isolaat shake?

Smaken maakt nog niet heel veel uit, gaat meer om de samenstelling en de kwaliteit van het product, wel geen poeders die erg chemisch smaken.

Alvast dank voor de hulp!
 
Overstappen naar XXL Nutrition of myprotein
Allebei zeer goede Shakes vooral xxlnutrition whey delecious of milkshake is zeer lekker
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Afvallen is een kwestie van voeding vnl. Eten onder je onderhoud. Zie de link.

Shakes zijn enkel een aanvulling (supplement) als je bijvoorbeeld T niet redt om genoeg eiwitten uit je voeding te halen.
Dus misschien eerst je voeding goed onder de loep nemen en dan lijken of je die shake eigenlijk wel nodig hebt. Bespaart je mogelijk ook geld om weer in voeding te steken.
 
Geen antwoord op je vraag, maar 15 kg afvallen is veel te veel. Reken maar uit: met dit gewicht en vetpercentage is je vetvrije massa al 74 kg. Aangezien je 2 jaar hebt stilgezeten kun je zelfs tijdens het afvallen nog spiermassa aankomen en zou je na 10 kg afvallen op 80 kg al 'shredded' zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je 90kg @ 178 met 18% vet bent ben je écht al behoorlijk gespierd. (Met die stats heb je een FFMI van 23.5. Dan zou je al richting je natuurlijke limiet qua spiermassa aanzitten)
Dus ik denk dat je impedantie meting hebt gebruikt en dat je vetpercentage een stuk hoger ligt. Maargoed, heb geen foto's gezien.
Shakes zou ik voor XXL gaan maar zet eerst eens een fatsoenlijk voedingschema op, shakes heb je helemaal niet nodig.
 
Hallo,

Even een update van de cijfertjes, na een goede meting met 4 punts methode (gemeten door ervaren persoon) en ben inmiddels al wat afgevallen, kom ik nu op:

Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 87,9 kg
Vetpercentage: 21,3%
Lichaamsvochtpercentage:55,4%

Wat is jullie advies?
 
electronische meting? want vocht kan je niet met een huidplooimeting meten... En die electronische metingen zijn hoe dan ook niet nauwkeurig...
Maar daarbij.. als ik het zo zie ben je ca. 2,5 kg (90,3 naar 87,9 kg )afgevallen maar je vet% is van 17.8 naar 21.3 % gestegen...

Lijkt me dus niet echt een goede progressie...

2,5 kg afvallen in een maand is op zich wel netjes. Maar ik zou zeggen laat die electronische metingen maar vallen en hou de huidplooimetingen bij en je gewicht en kijk in de spiegel wat je daar zit. Maak foto's eens per maand om te vergelijken en meet cm op buik/taille/benenarmen etc...
 
electronische meting? want vocht kan je niet met een huidplooimeting meten... En die electronische metingen zijn hoe dan ook niet nauwkeurig...
Maar daarbij.. als ik het zo zie ben je ca. 2,5 kg (90,3 naar 87,9 kg )afgevallen maar je vet% is van 17.8 naar 21.3 % gestegen...

Lijkt me dus niet echt een goede progressie...

2,5 kg afvallen in een maand is op zich wel netjes. Maar ik zou zeggen laat die electronische metingen maar vallen en hou de huidplooimetingen bij en je gewicht en kijk in de spiegel wat je daar zit. Maak foto's eens per maand om te vergelijken en meet cm op buik/taille/benenarmen etc...



Ik heb elke keer bij basic fit op electronisch weegschaal gestaan, deze zei de ene keer 18 andere keer 23

Maar ik denk dat de huidplooi meting aardig klopt
Dus ben denk ik van rond 23 naar rond 21 gegaan
 
Back
Naar boven