AndroidHealthClinic

voedingschema 4maanden cutten controleren

Bezoekers in dit topic

timmoesz

Cool Novice
Lid geworden
21 apr 2012
Berichten
86
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
kan er iemand mijn voedingschema even controleren aub? :)

77kg, 22jaar, 13 procent vet

2519kcal,150 eiwitten 320 khoolhydraten 60 vet
‘s morgens 8:30


-5 eieren (+- 20 g eiwit)
-2 sneetjes volkoren brood (6 g eiwit 39 g koolh.)
-3 plakjes salami ( 6 g eiwit)
-1 tomaat (metabolisme)
-0.5komkommer (metabolisma)
-0.5paprika of wortel
-50 gr havermout (62 g koolh. 13 g eiwit) (combineren met pindakaas mag)

+- 40 g eiwit
+- 100 g koolhydraten

snack 10:30

25g noten

Middag 1:00

-125g rijst
(+- 98 g koolyh.
+- 9 g eiwit)
-150 g kip
(25 g eiwit)
of tonijn (1blik)
(20 g eiwit)

snack pauze2 4:00

25g noten

Avond eten 6 uur

-125 g rijst
-150 g kip
groene groenten
-sla
-broccoli
-rucola
-andijvie

snack3

2 scheppen whey + stukje fruit
 
als je nou eerst even de macro,s er neer zet dan kunnen we een stuk beter helpen.
 
Waarom 4 maanden cutten?
 
Waarom 4 maanden cutten?

ik pas mijn voeding elke maand aan en de laatste weken ook om scherp te staan tegen de zomer en niet te veel spier te verliezen.
 
Per week bekijken, dan ga je sneller kunnen reageren als je ziet dat iets niet lukt.
Als je maar aanpassingen maakt per maand dan kan het zijn dat je een maand meer spieren verloren hebt dan vet.
 
In princiepen wel goed, misschien je vetten iets omhoog gooien en je carbs verlagen, maar is niet zo heel erg.
 
Is er een reden waarom je 3 grote maaltijden neemt en 3 "snacks"? Kan me voorstellen dat dit ivm werk zo gepland is maar probeer altijd voor een verdeling te gaan, je zou je eieren bijvoorbeeld ook bij je "snacks" kunnen nemen.
Verder zou je inderdaad kunnen overwegen iets meer vetten & minder carbs te nemen.

Als je een excel-sheet of app gebruikt kan je die ook posten, maakt het overzichtelijker.
 
Is er een reden waarom je 3 grote maaltijden neemt en 3 "snacks"? Kan me voorstellen dat dit ivm werk zo gepland is maar probeer altijd voor een verdeling te gaan, je zou je eieren bijvoorbeeld ook bij je "snacks" kunnen nemen.

Maar is 3 maaltijden en 3 x snacks geen verdeling dan?

Ts: ik zou even opnieuw aan de teken-/rekentafel gaan zitten.
5 eieren ,50 gr noten, salami en evt pindakaas en de rest uiteraard en dan maar aan 60 gr vetten komen p.d lijkt me sterk.
 
Per week bekijken, dan ga je sneller kunnen reageren als je ziet dat iets niet lukt.
Als je maar aanpassingen maakt per maand dan kan het zijn dat je een maand meer spieren verloren hebt dan vet.

ik doe het per maand met foto's want vetpercentage dat ik meet met weegschaal klopt volgens mij niet.
Hoe zou ik het per week het beste kunnen nakijken dan ?
 
Maar is 3 maaltijden en 3 x snacks geen verdeling dan?

Ts: ik zou even opnieuw aan de teken-/rekentafel gaan zitten.
5 eieren ,50 gr noten, salami en evt pindakaas en de rest uiteraard en dan maar aan 60 gr vetten komen p.d lijkt me sterk.

ik heb het niet exact uitgerekend. ik denk ook dat ik meer dan 60g vetten inneem en ik eet 1 volledig ei en 4 eiwitten
 
Tsja, wat verwacht je als je het niet exact uitrekent maar schat?
Dan is dit topic redelijk nutteloos.
Dan schat ik ook dat jouw vetpercentage hoger dan 13% is.
Download anders 'MyFitnessPal'en vul daar in wat je eet.
Zo te merken heb je er te weinig verstand van(te weinig ervaring) om het te 'schatten'.
 
ik heb ongeveer dezelfde stats als jij en mijn cut schema is ongeveer 2000kcal per dag met minimaal 200 gram eiwitten en ongeveer 100gram koolhydraten. Als je een bredere bouw heb (richting endomorph), is het misschien verstandig om de meeste koolhydraten proberen te vervangen met vetten en eiwitten en daarnaast de koolhydraten die je eet, te timen rondom je training. Werkt voor mij erg goed. Daarnaast kan je het beste je voortgang monitoren met zo'n caliper en eventueel meetlinten, omdat weegschalen niet echt je vetpercentage kunnen meten en gewicht nogal kan fluctueren.

Ik zou er ook voor kiezen om de rijst in de avond te laten staan, tenzij je in de avond traint. Dan zou je eventueel ook wat cardio kunnen doen na afloop.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema Blanco.xlsx
    118,6 KB · Weergaven: 67
ik doe het per maand met foto's want vetpercentage dat ik meet met weegschaal klopt volgens mij niet.
Hoe zou ik het per week het beste kunnen nakijken dan ?
vetpercentage op een weegschaal werkt voor geen klote!! Koop u een vetpercentagemeter (bodyfat caliper). Elke week op zelfde moment van de dag op de weegschaal staan, vetpercentage meten met meter, foto trekken van u eigen en elke week vergelijken waar je verschil in ziet. Naargelang de informatie dat je verkregen hebt uw voedings- en trainingsschema aanpassen
 
Back
Naar boven