Fitness Seller

Voedingschema, advies gevraagd!!!

Users who are viewing this thread

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
608
Karma
18
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De verhouding Eiwitten/Koolhydraten/Vetten is mooi 30/50/20 maar toch zie je dat ik veel meer gram vet overschot heb dan koolhydraten, is dit niet erg?

Wat vinden jullie van de verhouding en wat kan beter/anders?
Ik hoop veel tips en antwoorden te krijgen, ook als het schema wel goed is hoor ik dat graag!
 

yyyounes

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
93
Karma
0
ik neem aan dat je zwaarder wilt worden?
Ik zou aan 2 maaltijden groenten toevoegen. Verder kan je bij je kipfilet wat komkomeer,sla,tomaat etc toevoegen om een lekkere sandwich te maken:P hehe
maar dat hoeft niet perse...
Verder vind ik persoonlijk 10 uur 's avonds de laatste maaltijd een beetje aan de late kant.
Tenzij je om 12 uur- 1 uur gaat slapen. en ik vind 8 maaltijden wel erg veel, ik denk dat 6 in principe genoeg is, maarja, als jij het denkt te kunnen volhouden, prima :)

Verder het calorie overschot... Ik weet dus niet wat je doel is. Wil je breder worden, of vind je jezelf een vetklomp die wat vet kwijt wilt?
Hoevaak train je per week KT en cardio, en op welke dagen?

Verder haal je bijna al je vetten uit pindakaas, nix mis mee opzich, maar wat vette vis af en toe, zou nog beter zijn ipv 3x per dag pindakaas:P

Een slecht punt vind ik, dat je je eiwitten heel onregelmatig hebt verdeel, het heeft geen zin om zoveel eiwitten te eten in de ochtend, het zou verstandiger wezen als je bij elke maaltijd ongeveer 30 eiwitten eet ipv 60 in de ochtend, dit kan je bij je boterhammen bijvoorbeeld bereiken door bij een maaltijd een shakie te nemen, of gewoon 100 gram kipfilet eten uit een pakje maar dat is goor(vind ik persoonlijk)... Wat ik altijd doe is, ik koop 500 gram kipfilet bij de c1000, ik kruid het een dag van te voren zodat de kruiden goed intrekken inhet kip, en dan de dag erop het bakken, dan 100 gram per maaltijd eten, dus 100 gram heerlijke kipfilet om 2 boterhammen, met sla, tomaat, komkommer, en wat rode saus of soms Yogonaise oid...
:)
Succes verder
 
OP
E

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
608
Karma
18
ik neem aan dat je zwaarder wilt worden?
Ik zou aan 2 maaltijden groenten toevoegen. Verder kan je bij je kipfilet wat komkomeer,sla,tomaat etc toevoegen om een lekkere sandwich te maken:P hehe
maar dat hoeft niet perse...
Verder vind ik persoonlijk 10 uur 's avonds de laatste maaltijd een beetje aan de late kant.
Tenzij je om 12 uur- 1 uur gaat slapen. en ik vind 8 maaltijden wel erg veel, ik denk dat 6 in principe genoeg is, maarja, als jij het denkt te kunnen volhouden, prima :)

Verder het calorie overschot... Ik weet dus niet wat je doel is. Wil je breder worden, of vind je jezelf een vetklomp die wat vet kwijt wilt?
Hoevaak train je per week KT en cardio, en op welke dagen?

Verder haal je bijna al je vetten uit pindakaas, nix mis mee opzich, maar wat vette vis af en toe, zou nog beter zijn ipv 3x per dag pindakaas:P

Een slecht punt vind ik, dat je je eiwitten heel onregelmatig hebt verdeel, het heeft geen zin om zoveel eiwitten te eten in de ochtend, het zou verstandiger wezen als je bij elke maaltijd ongeveer 30 eiwitten eet ipv 60 in de ochtend, dit kan je bij je boterhammen bijvoorbeeld bereiken door bij een maaltijd een shakie te nemen, of gewoon 100 gram kipfilet eten uit een pakje maar dat is goor(vind ik persoonlijk)... Wat ik altijd doe is, ik koop 500 gram kipfilet bij de c1000, ik kruid het een dag van te voren zodat de kruiden goed intrekken inhet kip, en dan de dag erop het bakken, dan 100 gram per maaltijd eten, dus 100 gram heerlijke kipfilet om 2 boterhammen, met sla, tomaat, komkommer, en wat rode saus of soms Yogonaise oid...
:)
Succes verder

Dankje voor je reactie!

Ik train 4x per week (Ma, Di, Do, Vr) en probeer meer massa te krijgen.
Ben 74kg met 15-18% vet maar zie er zeker niet dik uit.
Mijn laatste maaltijd is om 22uur omdat ik idd om 12-1uur nachts ga slapen dus dat zit wel goed.

Die kwark in de ochtend heb ik al verplaatst naar een andere tijd op de dag aangezien ik ochtends vroeg kwark niet weg krijg, overdag is dat geen probleem.

Die tomaat en komkommer + kipfilet tussen het brood is idd een goed idee en lekker!

8 maaltijden per dag doe ik nu al een tijdje en daar heb ik geen moeite mee.

Ik ben nog opzoek naar een goedkope "goede" vetten bron zoals nootjes, als iemand een tip heeft of weet waar ik dat goedkoop kan kopen dan hoor ik dat graag!

Meer reacties zijn welkom!

ps: hieronder staat mijn aanpassing:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 

Naar boven